7ertzen Skrevet August 2, 2015 Share Skrevet August 2, 2015 Kult! Hvordan opplevde du 520I på Ringen? Jeg opplevde det som litt strevsomt i de delene av banen som krever litt bruk av motor, det at min er automat også gjør ikke saken bedre. Måtte bruke de "manuelle" trinna på Automaten aktivt, men når man fikk opp farta og hadde godt driv gikk det overraskende greit Tja, var for det meste spreke og nye biler da jeg kjørte så det gjaldt å sleppe dem forbi uten å være til for mye bry Gadd heller ikke å satse noe særlig, jeg har aldri kjørt banen før og ville ha bilen med meg hjem igjen. Så vi fire i bilen tok en runde bare for gøy. Skal jeg der igjen med 520'en så hadde det vært kjekt med noen større og bedre bremser vertfall, nå har jeg de uventilerte skivene.Men det var jo gøy Brukte vel rundt 12-13 minutt tror jeg M|Fjeld reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik 90 Skrevet August 2, 2015 Share Skrevet August 2, 2015 Tja, var for det meste spreke og nye biler da jeg kjørte så det gjaldt å sleppe dem forbi uten å være til for mye bry Gadd heller ikke å satse noe særlig, jeg har aldri kjørt banen før og ville ha bilen med meg hjem igjen. Så vi fire i bilen tok en runde bare for gøy. Skal jeg der igjen med 520'en så hadde det vært kjekt med noen større og bedre bremser vertfall, nå har jeg de uventilerte skivene. Men det var jo gøy Brukte vel rundt 12-13 minutt tror jeg Åja, nei jeg var der i Mars jeg med lite trafikk midt i uka. Selv satsa jeg litt, når jeg først kjører på bane så skal det kjøres også og med 520en var det også for morroskyld for å se hvordan en 20 år gammel 5-serie faktisk oppfører seg på en ekte bane. Jeg har også de uventilerte bremsene men oppdaget aldri at de gikk veldig varme, fikk derimot en perfekt breisladd i en sving og det har jeg aldri opplevd med denne bilen før (på tørr asfalt altså) Var vel på mellom 10 og 11 minutter ett sted så det er ikke noe å skryte av Men som du sier, gøy var det uansett. Er nesten gøy unasett hva salgs bil man kjører med der Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Øyvind L. Skrevet August 2, 2015 Share Skrevet August 2, 2015 (endret) 4 dager igjen så reiser vi nedover.. Det blir knall.. Beste tid i 2014 var 8.27. Spennende å se hvorda det går i år. Ifra 2014. Endret August 2, 2015 av Øyvind.L Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
7ertzen Skrevet August 2, 2015 Share Skrevet August 2, 2015 (endret) Snadder. Har noen her filmer fra når dere kjører på ringen? Tur til ringen blir nok en tradisjon nå håper jeg. Får være der litt lenger nestegang, kikke og kjøre masse. Sov på en koselig plass som heter Altenahr. Koselig liten plass i nærheten av ringen. Endret August 2, 2015 av 7ertzen Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Øyvind L. Skrevet August 2, 2015 Share Skrevet August 2, 2015 Her er en runde jeg kjører i 2014. Mye trafikk så tiden er ikke spesielt bra, men morro er det jo. Nabon og bimmerR reagerte på dette 2 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
GeRo Skrevet August 3, 2015 Share Skrevet August 3, 2015 Jeg drar ned til Oldtimer GP til helgen og trackday mandagen etter, håper E34'n makter noen runder til Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Skulebollen Skrevet August 3, 2015 Share Skrevet August 3, 2015 Hvilke biler er det som kjører oldtimer GP? Får man se dtm biler fra 90 tallet? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Øyvind L. Skrevet August 3, 2015 Share Skrevet August 3, 2015 De kjører med DTM biler ifra 90 tallet ja. Flere E30M3 DTM biler det nede. F1 biler ifra 70 tallet og mange andre som er enda eldre. Synd de melder regn HELE helgen. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
540is Skrevet August 3, 2015 Share Skrevet August 3, 2015 (endret) Hvilke biler er det som kjører oldtimer GP? Får man se dtm biler fra 90 tallet? De kjører Tourenwagen Revival med heftige biler ifra 80 og 90 tallet : https://www.avd.de/ogpracing/2015/starterlisten/Rennen_14.pdf Ellers så hadde 70 tallet også mye morro https://www.avd.de/ogpracing/2015/starterlisten/Rennen_04.pdf En av mine favoritter, liknende motor i denne Caprien som Schanche kjørte med først på 80tallet: inboard ifra 5.30 http://www.youtube.com/watch?v=ScNCjLFDHyM Endret August 3, 2015 av 540is Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Skulebollen Skrevet August 3, 2015 Share Skrevet August 3, 2015 Da er oldtimer gp noe jeg må få med meg! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Øyvind L. Skrevet August 3, 2015 Share Skrevet August 3, 2015 Da er oldtimer gp noe jeg må få med meg! Hvis du liker gamle racerbiler så er det virkelig noe du bør få med deg. Mye fint på nordsløyfa også den helgen. Skulebollen reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ZhilleN Skrevet August 5, 2015 Share Skrevet August 5, 2015 Noen som har tips til bra hoteller, barer, samt utleie av biler for og bruke paa nur? Skal dit for aller forste gang, saa er ikke saa kjent i omradet der nede. Planen evt er og kjore selv ned, evt ta kielferga, deretter ta turen videre derifra via bil. Tar gjerne mot tips og rad! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
flonoen Skrevet August 5, 2015 Share Skrevet August 5, 2015 Rent4ring, swift st2, hotell i audenau eller nurburg. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Øyvind L. Skrevet August 5, 2015 Share Skrevet August 5, 2015 Angående hotell så kan jeg anbefale Hotel Am TierGarten. Er mor til Sabine Schmitz som driver det. I kjelleren er det en resturant/bar som heter Pistenklause. Den har masse motorsport historie på veggene. Første gang man er der så blir man bare sittende å kikke i taket og på veggene. http://www.am-tiergarten.de/de/restaurant-pistenklause-nuerburgring Ligger ca 3 min kjøring ifra påslippet til Norsløyfen. Rent 4 Ring og RSRNürburg ligger rett oppi gata. M|Fjeld reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
andreaskarm Skrevet August 7, 2015 Share Skrevet August 7, 2015 Jeg anbefaler dorint am ring. Så booker du med utsikt til banen. Det er kanon. Dessuten tilbyr de innendørs parkering. Tier garten er også ett fint hotell, restauranten bør du besøke uansett. Det samme gjelder baren på dorint hotellet. Masse historie der og Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå