Gå til innhold

Off Topic (tidl. tulletråden)


mAZE
 Share

Anbefalte innlegg

1000cc er motorsykkel. 750+ er mellomklasse og 600 lettsykkel. Alt under er moped.

Der er du på tynn is. Hvis ikke målet er toppfart og kun det..

Når det går fort trengs det moment som ikke de med mindre sylindervolum har, men hva er artigst?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var ikke den ganske lett å forstå?

Du har, til tider ganske tydelige meninger. De spiker endel men det er nå greit..

Og så har du en E34 og en E90 så vidt jeg vet, de er begge verdens beste men hvem er best?

Nei den var ikke lett å fortså så vennligst begrunn hvorfor mitt innlegg om filmen plutselig skal handle om mine meninger og hvilken av mine biler som er best.

Det er rart med det, så fort klokka passerer 12 så blir enkelte svært muggene og nærtagende her i tulletråden. Var det ikke bedre du heller gikk og la deg enn å sitte her å spre edder og galle helt uprovosert. Eneste jeg gjorde var å fortelle om en BMW relatert film jeg likte også serverer du dette pisset over her, detta tullet er du for gammal til.

Hvilken av mine to biler som er best får være opp til en og enhver å bedømme, de er iallfall best for meg. Hvis ikke så hadde jeg for faen kjørt noe annet #-o Jeg er jævlig fornøyd med mine biler og jeg er ikke redd for legge skjul på det, tåler du ikke det så får du logge av eller finne deg i det å holde kjeft!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal du putte "motorsykkelen" i bagasjen, fly til lahore, fylle tanken, pakke ned igjen "motorsykkelen", fly hjem igjen, og kjøre til trondheim? Like greit å fylle for 15kr/l på en skikkelig sykkel, og heller kose seg på turen?

Saklig :)

Du trodde ikke på prisen på ny motorsykkel i Pakistan (2500 kr.). Jeg viste, og benyttet anledningen til å fortelle om hvor rimelig kjøreturer kan gjøres her - brukte Oslo/Trondheim som illustrativt eksempel på ~500 km. rute som kan dekkes av en tankpåfyll til 60 kr.

Er helt enig i at man heller skal unne seg litt ekstra på en slik tur, derfor jeg tok CRXen vs. E28en på Oslo - Trondheim turen min i august :)

God natt, flonoen.

---

Ps. Motorsykler med lav cc (lav vekt) har som regel mye deiligere handling enn de tyngre syklene... På norske veier velger jeg glatt en Kawa Ninja 250cc over de større modellene hvis jeg skulle brukt mine egne penger!

Se på YouTube klipp av sportslige 250 kubikere - selv erfarne førere sier de er artigere i svinger enn 1000 kubikers R-syklene!

Når det er sagt så er jeg for feig til å fartsbølle på MC - det er lett og trygg kjøreopplevelse jeg foretrekke på 2-hjuling fronten!

Dere får snakke om MC, jeg går og kjører en tur om noen timer. Be jelly!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke så veldig lenge siden jeg så disse filmene for første gang, og må si jeg ble ganske skuffet. :( Tror jeg var noen år for sent ute. Så (den franske) Taxi-filmen for en liten stund siden også, og jeg er ganske sikker på jeg digget den filmen. Den var ikke så tøff nå lengre..

I den ene scenen i Transporter 3 (eller var det 2?) der de kjører inni skauen ser man tydelig at de spoler, og slikt irriterer meg.

Det er forøvrig kommet serie av Transporter også, ligger en 10-12 episoder på nett.

Jeg har aldri sett Transporter-filmene som bilfilmer, selv om det er endel bilkjøring i de. Det er gode actionfilmer, spesielt den første. De to siste var litt kjedelige når han kjører Audi, men ellers greie filmer. Når det gjelder spolingen du refererer til, så er det enda verre i serien, og det er så tydelig også i nesten hver episode. Skikkelig irriterende når serien ellers er grei og faktisk endel mer bilkjøring i forhold til filmene.

Den går vel forresten på Zebra for tiden, men er vel ingen som har den kanalen lenger :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jeg helt enig i, men 100K for et par sko er stadig helt latterlig.

Relativt. Jeg kjøpte Armani-jakke til 7300 kr. nå i vinter. Det tilsvarer rundt 120.000 pakistanske rupees. Det får du 3 stk splitter nye motorsykler for i Pakistan. Gjennomsnittsarbeideren tjener mindre enn 500 NOK pr. måned der.

Så, for å ta variablene over: jakka mi koster helt ubegripelig mye penger for pakistanere flest (mer enn årslønna deres!), men min lommebok og sosiale omgangskrets i Norge reagerer ikke nevneverdig (og jeg hadde jo ønsket meg en kvalitetsjakke i flere år etter mange vintere i billigjakker).

Så, seriøst, hva er problemet? Jeg skjønner det ærlig talt ikke.

Det er vel ingen her som antyder at det er et problem at Røkke kjøper sko til 100K. Det er hans egne penger og han gjør selvfølgelig som han selv vil med pengene. På den annen side skal ingen komme å fortelle meg at det er normalt å kjøpe et par sko til over $10000... selv ikke i f.eks Hollywood eller Dubai. Et slikt kjøp er svært ekstragavant... punktum.

Jeg deler ellers din underliggende frustrasjon over den skjeve formuesfordelingen her i verden, men det blir helt feil å sammenligne/skalere tingene på den måten som du gjør med ditt pakistanske eksempel. At din jakke i Norge koster en større formue i Pakistan er ganske enkelt ikke relevant i forhold til Røkkes svindyre sko. Hans skokjøp minner evt. mer om Imelda Marco´s berømte skofetichisme. Hun kunne som Filippinenes presidentfrue ikke se noen etiske og moralske utfordringer ved at hun hadde over 2500 par sko. Hun var da både presidentfrue og rik. Pytt... så med at hennes mann... presidenten... både var autoritær og gjennomført korrupt.

Jeg liker Bill Gates. Han er unik blandt de virkelig rike og en ekte filantrop. Såvidt jeg vet har han planer om å gi bort 95% av formuen til ulike nødhjelpsprosjekter samt forbyggende prosjekter i fattige land. Han vil stadig være en svært rik mann når pengene er donert bort, men selv med dette i mente er hans innstilling til hva det betyr å være virkelig rik helt enestående.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • awt locked this emne
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...