Gå til innhold

Off Topic (tidl. tulletråden)


mAZE
 Share

Anbefalte innlegg

Når eksamen kommer er det jo og en gang slik at stoffet alt skal være på plass i skallen. Dersom en baserer seg på å lese seg opp på emnet ila de siste dagene før hver eksamen forstår jeg jo at det kan være stress med 7 eksamener på 9 dager.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen som har kjennskap på audi a6 2.5 tdi 2002 mod? I følge eier er motoren forbedret fra 02?

Vet jo i utgangspunktet at de bilene er russisk rulett med over halvfullt magasin da :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva var det du studerer,, Fredrik? Siden du har kjemi osv :P

Går på noe som blir kalt for noe så generelt som Elektronikk og Informasjonsteknologi, er et ingeniørfag, stort sett fluidmekanikk og basic kjemi det blir lagt opp til da veldig mange velger automatisering neste år. Det blir nok det på meg og, da blir kjemi viktig. I år handler det mest om Kjemi, Fysikk, Matematikk og Digitale systemer, sistnevnte programmerer man mye i C-språk, programmerer mikrokontrollere og lego-roboter :P

 

Denne feks. er en imponerende sak som ble bygget som et prosjekt for noen år siden(av noen andre tidligere studenter selvfølgelig). Er igang med et lignende prosjekt, men velger å prioritere matematikken, og ikke la slikt ta helt overhånd, selvom det hadde vært mest morsomt.. Det er viktig å vite at denne roboten er helautomatisert!

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det ser ut som du er litt vêr middels fan av sons of anarchy, shattered?

Vet du når dette begynner på norsk tv igjen?

neste og siste sesong (7) kommer i september, alle de andre har kommet rundt 10.-12., så sikkert noe rundt der.  Episodene kommer vel på norsk tv en uke eller to etter statene :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aldri tenkt så mye på ekstrautstyr i BMW før (aldri vært aktuelt), men har sittet på BMW.no sin konfigurator i hele dag for å bestemme meg for hva som er et must ved F30 (brukt) kjøp (har stryket F20 fra alternativene).

 

Det er så latterlig mye unødvendig. Filbyttevarsler, automatisk fjernlys (som virker ikke like effektivt som ønsket, basert på YouTube-videoene jeg så), radar distansekontroll, lukeparkeringshjelp osv osv. Nesten alt av ekstra dill dall virker som ting som vil gjøre en mye mindre oppmerksom i trafikken og det meste virker også som ting som kan irritere hvis de ikke fungerer effektivt.

Har kjørt biler med regnsensor f eks (Volvo) og det systemet hang alltid etter, både med å så seg på og av. Så har man cruise kontroll, det fungerer jo aldri bra (for meg) på norske veier med svinger hele tiden + andre trafikanter som enten skal ligge 10 under fartsgrensa eller 10 over. Og den Parking Assistant saken; I gater der man skal lukeparkere er det oftest trafikk foran og bak - hadde man virkelig satt armene i kryss og latt bilen ta seg av alt når folk er idioter (både til fots og med kjøretøy) og skal krysse veier uten forvarsel?

 

Selv om jeg kunne hatt alt av tilvalgene så vet jeg ikke om jeg hadde giddet. Slik jeg ser det er det en fordel å ikke ha for mange gadgets som overnevnte slik at man faktisk følger med på hva som skjer under kjøring og ikke lar tankene vandre av sted og blir en passiv bilzombie.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Går på noe som blir kalt for noe så generelt som Elektronikk og Informasjonsteknologi, er et ingeniørfag, stort sett fluidmekanikk og basic kjemi det blir lagt opp til da veldig mange velger automatisering neste år. Det blir nok det på meg og, da blir kjemi viktig. I år handler det mest om Kjemi, Fysikk, Matematikk og Digitale systemer, sistnevnte programmerer man mye i C-språk, programmerer mikrokontrollere og lego-roboter :P

 

Denne feks. er en imponerende sak som ble bygget som et prosjekt for noen år siden(av noen andre tidligere studenter selvfølgelig). Er igang med et lignende prosjekt, men velger å prioritere matematikken, og ikke la slikt ta helt overhånd, selvom det hadde vært mest morsomt.. Det er viktig å vite at denne roboten er helautomatisert!

 

Vel, det høres jo gøy ut til en viss grad, men tror ikke det er noe for meg :P Jeg må straks søke skole, og har tenkt på å søke økonomi i hvert fall... :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen som har kjennskap på audi a6 2.5 tdi 2002 mod? I følge eier er motoren forbedret fra 02?

Vet jo i utgangspunktet at de bilene er russisk rulett med over halvfullt magasin da :P

Styr så langt unna denne motoren som du bare kan, er vel kanskje en av tidenes dårligste motorer med hensyn til feil og driftsikkerhet. Det at den ble bedre etter 02 er bare tull og tøys, 2,7 TDIen fra 2006 og oppover er derimot langt bedre :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må ihvertfall ikke finne på å kjøpe v6 motoren.

R5? som den også kom med, er helt klart et bedre valg.

 

V6 har vel hatt problemer konstant, men R5 har visstnok vært ganske sikker.

 

Derimot, hvis du kommer over 1.9tdi, så hadde jeg ikke vært i tvil! DET er en skuddsikker motor det, så lenge regreim er i orden

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aldri tenkt så mye på ekstrautstyr i BMW før (aldri vært aktuelt), men har sittet på BMW.no sin konfigurator i hele dag for å bestemme meg for hva som er et must ved F30 (brukt) kjøp (har stryket F20 fra alternativene).

 

Det er så latterlig mye unødvendig. Filbyttevarsler, automatisk fjernlys (som virker ikke like effektivt som ønsket, basert på YouTube-videoene jeg så), radar distansekontroll, lukeparkeringshjelp osv osv. Nesten alt av ekstra dill dall virker som ting som vil gjøre en mye mindre oppmerksom i trafikken og det meste virker også som ting som kan irritere hvis de ikke fungerer effektivt.

Har kjørt biler med regnsensor f eks (Volvo) og det systemet hang alltid etter, både med å så seg på og av. Så har man cruise kontroll, det fungerer jo aldri bra (for meg) på norske veier med svinger hele tiden + andre trafikanter som enten skal ligge 10 under fartsgrensa eller 10 over. Og den Parking Assistant saken; I gater der man skal lukeparkere er det oftest trafikk foran og bak - hadde man virkelig satt armene i kryss og latt bilen ta seg av alt når folk er idioter (både til fots og med kjøretøy) og skal krysse veier uten forvarsel?

 

Selv om jeg kunne hatt alt av tilvalgene så vet jeg ikke om jeg hadde giddet. Slik jeg ser det er det en fordel å ikke ha for mange gadgets som overnevnte slik at man faktisk følger med på hva som skjer under kjøring og ikke lar tankene vandre av sted og blir en passiv bilzombie.

 

Som sagt, så har jo jeg en F31. Så jeg har fått litt erfaring med det utstyret jeg har, så kan jo du sammeligne og finne ut hva du kunne tenkt deg av det

 

- Elektrisk bakluke - Veldig praktisk, slipper riper og fingermerker på luka

- Panorama tak - det er mest for show, bruker vel takluka 1 gang i uka kanskje, og ellers er trekket igjen

- Navi Pro - Et MUST!

- Dab+ - Must!

- Regnsensor - Fungerer overraskende bra, litt tregheter, men ellers helt supert

- Fjernlysassistent - Fungerer veldig bra, hvis man kjører på litt mørke veier, med tildels mye trafikk

- EDC - Ser ikke helt behovet

- M-sport - ABSOLUTT ET MUST

- Ryggekamera/Sensorer - Veldig greit system, med displayet, kamera blir fort skittent, men da har man sensorer

- Aux/Usb - Praktisk

- Cruisecontrol - Tja, det bør være i en bil, men ikke nødvendigvis brukes ofte

- Xenonlys - Et must!

 

 

Dette var det jeg kom på i farten...

 

Hva mener du?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • awt locked this emne
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...