Gå til innhold

Off Topic (tidl. tulletråden)


mAZE
 Share

Anbefalte innlegg

Får bruke mitt 11111. innlegg til Hva var det jeg sa: Alle bare HÆ hvorfor valgte du firehjulstrekk du bor jo midt i Oslo? Vel vi bor jo tross alt i Norge og i dag, med såpeglatte veier i hele regionen, er det digg med firehjulstrekk vs bakhjulstrekk!

Ps Kan godt ligge sidelengs med xDrive i dag og...

 

xDrive trengs på en dag som i dag. Ikke problem med bakhjulsdrift, helt til man kommer på jobben hvor det ikke er saltet eller gruset. Da sto selv de med firhjulsdrift å sleit. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jævla kaos... Sitter på bussen på veg til Oslo, bussen som gikk kl 6 i dag tidlig står fortsatt på Kløfta bom rolig. Jeg må rekke Hjortneskaia til 12, da jeg skal til Kiel på julebord. Passa jo utmerket på en dag som dette :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skremmende hvor mange som tror at firehjulsdrift og piggdekk gjør dem til superhelter på glatta...

 

Jeg sier ikke at firehjulsdrift og piggdekk er en dårlig ting, men man kan ikke kjøre som om asvalten er sommervarm og bakken er bar selvom.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skremmende hvor mange som tror at firehjulsdrift og piggdekk gjør dem til superhelter på glatta...

 

Jeg sier ikke at firehjulsdrift og piggdekk er en dårlig ting, men man kan ikke kjøre som om asvalten er sommervarm og bakken er bar selvom.

 

Firhjulstrekker stopper vell egentlig dårligere enn like biler uten. Bilen med veier jo mere, mange som mener om man har 4x4 så stopper man fortere enn de uten 4x4. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om denne kalkulatoren stemmer ser det jo ganske koselig ut faktisk.

http://www.bilnorge.no/artikkel.php?aid=43151

-180 000 på M5

- 130 000 på M3

- 85000 på 335d

alt på nye modeller såklart, kan også plotte inn selv

Hvordan blir det på en ny BMW da, f eks en M4 eller F10 535I. Disse har jo høy effekt og forholdsvis lavt utslipp

E6 var sperret til nå nord for lillestrøm fra klokken 05.45 :)

Sist E18 var stengt pga snø var i 2007....da kom det to meter snø eller noe på ett døgn.

Endret av Fredrik 90
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg linka gammel kalkulator, her er ny artikkel. Selve kalkulatoren ser dog riktig ut:

http://www.bilnorge.no/artikkel.php?aid=45062

 

Sjekk tallene selv :)

Det ser jo ikke så dårlig ut dette, selv om det skulle vært enda mer. Selv med disse nye avgiftene har vi ett vanvittig høyt avgiftsnivå i Norge, men det går riktig vei. Om to år er vakta giften helt borte og da vil de se enda bedre ut enn i dag :)

Jeg ser at M4 nå legger seg på rundt millionen, F10 530d går ned 60 000,- og F10 550I synker med 140 000 kr. M235I legger seg på 690 000 kr og F30 330d kryper ned mot 600 000 kr. Artig nok så vil F10 528I synke til ca 550 000 kr og det er ikke galt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • awt locked this emne
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...