Gå til innhold

Off Topic (tidl. tulletråden)


mAZE
 Share

Anbefalte innlegg

Klokken 05:20 sto jeg og dama på Vestby Outlet for å handle litt før jobb , mye gæærne folk :)   

 

men bra priser på klær er det der

 

Angående Vestby:

http://www.dinside.no/935376/hva-faen-er-det-vi-driver-med?_ga=1.181068391.1723148729.1428258128

 

Dessuten er Black Friday kun "positivt" for kundene. De som jobber i butikk hater dette (de fleste), selv om tilbud f.eks. varer fra 07-10, så kommer det alltid noen over 10 og har unnskyldninger som "det var mye trafikk" , "jeg bor 2 timer unna", "min sønn var syk og jeg måtte på legevakten først".. Ja jeg har hørt alle disse og mange fler. Black Friday skaper bare kaos og et utrivelig miljø mange plasser.

SÅ er det hva tjener butikkene på dette?

Vel de fleste jeg vet om får ikke støtte fra øverste hold i kjedene sine, må ta tapet på sin kappe, altså mindre i fortjeneste.

MEN det er jo en gylden mulighet for å bli kvitt gamle varer :)

 

Der jeg jobber taper vi 3 kroner pr. løpemeter terrassebord vi selger(hele året), for å kunne konkurrere og være billigst i byen, men likevel kommer det folk innom og synes det er for dyrt og skal ha rabatter.

Angående rabatter, noe som irriterer meg. Kunder kommer å sier "får jeg rabatt", så sier jeg "nei, her forholder vi oss kun til lave priser uansett hvem", så sier kunden "ja men jeg får 30% hos konkurrenten".. Da blir jeg bare oppgitt og svarer som regel "vel, hva koster den EGENTLIG hos konkurrenten? Jeg tror vi blir billigere likevel".. Da blir de helt stum og blir litt ukomfortabel, folk ass........

 

Tror denne her er felles for de fleste med den type jobber

http://www.dose.com/entertainment/24405/The-Daily-Life-Of-A-Retail-Worker-A-Horror-Story-Told-In-21-Extremely-Accurate-Pictures?llid=g1yD&utm_source=sz-social&utm_medium=pzk8&utm_campaign=g1yD&luid=063f5933-39d1-478a-acce-27d3ce66e389

:)

Endret av Marius2002
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Angående Vestby:

http://www.dinside.no/935376/hva-faen-er-det-vi-driver-med?_ga=1.181068391.1723148729.1428258128

 

Dessuten er Black Friday kun "positivt" for kundene. De som jobber i butikk hater dette (de fleste), selv om tilbud f.eks. varer fra 07-10, så kommer det alltid noen over 10 og har unnskyldninger som "det var mye trafikk" , "jeg bor 2 timer unna", "min sønn var syk og jeg måtte på legevakten først".. Ja jeg har hørt alle disse og mange fler. Black Friday skaper bare kaos og et utrivelig miljø mange plasser.

SÅ er det hva tjener butikkene på dette?

Vel de fleste jeg vet om får ikke støtte fra øverste hold i kjedene sine, må ta tapet på sin kappe, altså mindre i fortjeneste.

MEN det er jo en gylden mulighet for å bli kvitt gamle varer :)

 

Der jeg jobber taper vi 3 kroner pr. løpemeter terrassebord vi selger(hele året), for å kunne konkurrere og være billigst i byen, men likevel kommer det folk innom og synes det er for dyrt og skal ha rabatter.

Angående rabatter, noe som irriterer meg. Kunder kommer å sier "får jeg rabatt", så sier jeg "nei, her forholder vi oss kun til lave priser uansett hvem", så sier kunden "ja men jeg får 30% hos konkurrenten".. Da blir jeg bare oppgitt og svarer som regel "vel, hva koster den EGENTLIG hos konkurrenten? Jeg tror vi blir billigere likevel".. Da blir de helt stum og blir litt ukomfortabel, folk ass........

 

Tror denne her er felles for de fleste med den type jobber

http://www.dose.com/entertainment/24405/The-Daily-Life-Of-A-Retail-Worker-A-Horror-Story-Told-In-21-Extremely-Accurate-Pictures?llid=g1yD&utm_source=sz-social&utm_medium=pzk8&utm_campaign=g1yD&luid=063f5933-39d1-478a-acce-27d3ce66e389

:)

 

Skjønner hva du mener , har jobbet selv i butikk, å når folk skal ha rabatt å nevner det før mann sier Hei til hverandre , så husker jeg godt jeg ble irritert :) 

 

Noe har man god profitt på , annet lavt får å få kunder , sånn er det hos alle , uansett om det er butikk , transport , bilsalg  :)

 

 

Men som du sier , de for 30 % hos annen forhandler , men da er det jo mulig prisen er høyere .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva er det en strømkabel til 1500kr/m gjør annerledes enn den som følger med apparatet? 

Såpass lite at, for oss forholdsvis fornuftige velger å kjøre strømkabler som følger med apparatet. Selv kjører jeg Biltema høyttalerkabel, selvom det kanskje ikke står i stil med resten.. Men det funker.

Det finnes mange "galinger" der ute som gjør alt, og betaler enorme summer for den perfekte lyd i stua.

Du kan bli kjent med noen her :) Lars i den dokumentaren jobber forøvrig på Stereofil i Oslo. Herlig fyr! 

Endret av FredrikE24
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når man allerede har brukt 40000 på et anlegg, er ikke 1500 mer enn 3,7%. Bruker du 100kr på strømkabel til et anlegg som koster 1500kr utgjør strømkabelen 15%..

Dessuten gir kabelen mer lydkvalitet for pengene enn en tilsvarende dyrere dac, forsterker, kilde eller høyttalere.

syns du et anlegg til 1500 er megabra er det fint for deg- men hi-fi interesse har du ikke. På lik linje med de som ikke forstår gleden bakhjulstrekk gir, neppe faller i kategorien bilinteressert.

Jeg og de fleste andre som hører forskjell er enig i at en ordentlig kabel er verdt prisen. Spør på av-forum hva de synes og be om en ordentlig demonstrasjon av et 100000++kroners anlegg på hifiklubben

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner hva du mener , har jobbet selv i butikk, å når folk skal ha rabatt å nevner det før mann sier Hei til hverandre , så husker jeg godt jeg ble irritert :)

Noe har man god profitt på , annet lavt får å få kunder , sånn er det hos alle , uansett om det er butikk , transport , bilsalg :)

Men som du sier , de for 30 % hos annen forhandler , men da er det jo mulig prisen er høyere .

Prisene er høyere og det vet vi og de.

Men i frykt for å høres kundesky ut må jeg få presisere at jeg møter alle nye kunder med et smil og åpent sinn. Og god service er viktig for meg å praktisere i den grad jeg har kompetanse til det. Vet jeg ikke svaret kunden lurer på sjekker jeg det opp. Men er kunden uhøflig prøver jeg mitt beste å holde meg, går kunden personlig svarer jeg tilbake og kan og si ifra at slik oppførsel er uakseptabelt i denne butikk. Mange blir også satt ut da og noen beklager seg når man sier at de oppfører seg barnslig og ufint. Hva er vitsen og kjefte og være ufin liksom? Når ikke lengre, man blir bare stemplet som "han/hun der..". Ofte samme personer som går igjen på butikkene.

Nei, er man misfornøyd eller noe uoppklart, be om en forklaring og er de ansatte ufin(noe de sjeldent er med mindre du er det), ta det med sjefen på en voksen og moden måten.

Ja det finnes butikker som er dårlig på service, ja det finnes folk som aldri burde hatt en slik jobb, ja det finnes dårlige sjefer og nei kunden har ikke alltid rett.

 

Hah, godt å lufte fra seg!

Nå er det helg :D Og i morgen er det øl-smaking, hvor lokale bryggeri samles! Der skal de "stille ut" diverse ølsorter og vi skal gå rundt å smake og få litt informasjon og det vil bli holdt foredrag om øl og så skal en vinner-øl kåres. Ja det koster inngang, men slike arrangementer er det lite av her, så kjekt å få med seg :)  :beer:

Endret av Marius2002
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når man allerede har brukt 40000 på et anlegg, er ikke 1500 mer enn 3,7%. Bruker du 100kr på strømkabel til et anlegg som koster 1500kr utgjør strømkabelen 15%..

Dessuten gir kabelen mer lydkvalitet for pengene enn en tilsvarende dyrere dac, forsterker, kilde eller høyttalere.

syns du et anlegg til 1500 er megabra er det fint for deg- men hi-fi interesse har du ikke. På lik linje med de som ikke forstår gleden bakhjulstrekk gir, neppe faller i kategorien bilinteressert.

Jeg og de fleste andre som hører forskjell er enig i at en ordentlig kabel er verdt prisen. Spør på av-forum hva de synes og be om en ordentlig demonstrasjon av et 100000++kroners anlegg på hifiklubben

 

De gale har det godt...

Du snakker om strømtilførselen til et power... som sitter inne i en forsterker..

Hvor langt unna du er en switchmode power har mer å si en dette... 

Plugger du inn en TV eller PC eller lignende i samme stikk kontakt vil dette ha mer å si på lyden en om du velger en annen kabel.

Det eneste som kan hjelpe er et aktivt støy filter på tilførselen. 

 

Det er like bra som de som skulle selge skjermet optiske kabler... 

 

alle som selger noe eller som skal forsvare at de har brukt masse penger på sånt vil forsvare dette.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • awt locked this emne
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...