janerik171187 Skrevet August 8, 2014 Skrevet August 8, 2014 Og mer krokan enn i en 2-liters bøtte med hennig olsen.. Selv en ny bil har jo mer krokan enn en 2l bøtte fra Henning Olsen. wicky124 reagerte på dette 1
Skulebollen Skrevet August 8, 2014 Skrevet August 8, 2014 Lurer på om jeg skal finne meg en ryddig 1985 modell W124 300E manuell som vinterbil Deilig veteran det:) gjør 0-100 på 7.9 Lyst på det samme! Hadde en ifjor med planet topp og asd. Merrushe reagerte på dette 1
Thundercoil Skrevet August 8, 2014 Skrevet August 8, 2014 Hvem skulle tro at en begravelse endte med dragrace mot Farmor og mannen sin nye bil. Haha. Var så stolt. En 2012 X3 Hartge. Diesel med 230hk, 4 hartge utblås og hartge felger. Antar det er en 2.0d? Tok ikke skiltnr, og han repeterte bare selger. Uansett. Det begynte med snakk om min, på hans initiativ. Jeg så ut vinduet når han kom, og han tok runden rundt bilen. Tittet lenge på bakluken og 318 emblemet. Snudde seg med et smil osv. Etter besøket kom han bort og pratet. Jeg har jo sånne m-striper i nyren, etter anbefaling av Sjøbuse. Disse spurte han om jeg hadde klistret på selv. Jeg sa ja, det har jeg. Så begynte han å le litt. "Jeg har også sånne, bare at mine er originalmontert..Du skjønner det, jeg har en Harteg utgave og det er jo Hartegstriper. Bare felgene koster visst 60k" Så fikk jeg et lurt smil.."mener du Hartge?" - "Ja, du vet vel hva det er for noe" Så spurte jeg om motor, og han svarte "Er ikke sikker på størrelse, men "han" (selger) sa nå at det var 230hk. Det røsker godt og jeg må passe på. Lappen ryker nok lett i denne." så bablet han litt om at han hadde trukket på en knapp i taket, mens han var i børstevask, så ringte politiet og spurte om det gikk bra med ham. Haha. Jeg nevnte aldri at min var 330 med presse. Prøvde å forklare forskjell på Hartge og M-sport, og hvilke striper som var hva. Forklarte at min var original med m-pakke osv og viste stripene rundt om i min. Han hørte ikke etter, og sa bare at hans også var original med m-pakke og at han hadde like emblemer på ratt, innsteg osv. Så fikk jeg se inni. Der var det merker som det skulle være, MEN noen har handlet sånne merker man har på ratt og felg, og klistret de overalt inni kupeen. Hehe. Jeg giddet ikke krangle, for alt var så originalt og dyrt. Når jeg nærmet meg hjemme, kom han plutselig vedsiden av meg i et lyskryss. Jeg trodde det var noen som bråbremset baki der, men det var han som spant litt. Så ble det grønt, han dro på. Jeg hadde av antispinn og dro på. Spant litt, og så fløy jeg forbi, og han forsvant. Så kjørte vi hver vår vei, jeg stoppet og sendte sms til dem: "Forresten..min bil har 320hk" Haha. turbina10, knoskar, M|Fjeld og 9 andre reagerte på dette 12
Merrushe Skrevet August 8, 2014 Skrevet August 8, 2014 Skulebollen, tenker litt på gassdrift på sånne gamle mercer - er det pålitelig? Grisebillig i drift da. Får jo billig gass her til lands:)
bayerks-mach-werk Skrevet August 8, 2014 Skrevet August 8, 2014 Okei sitter litt med tanken om å skifte ut min nåværende 523ia den er komfortabel å kjøre og den glir fint av gårde, men den er ikke morsom å kjøre den sluker suppe som en tørst gorilla og jeg har eid bilen i 3 år og har muligens lyst til å prøve noe nytt nå. Om sommern blir bilen brukt ganske lite så se bort fra typiske sommerbiler , om sommern kjører jeg heller mc da jeg syntes det gir mer kjøreglede enn jeg har fått i noen bil til nå. Men man må jo ha noe å leke med på høsten og vinteren også. Noen som har noen forslag til bil som er : Morsom å kjøre Er billig i drift Prisklasse 30-80k Bakhjulstrekk/firhjulstrekk Merke har ikke så mye og si egentlig, men liker godt bmw da Merrushe reagerte på dette 1
Skulebollen Skrevet August 8, 2014 Skrevet August 8, 2014 Skulebollen, tenker litt på gassdrift på sånne gamle mercer - er det pålitelig? Grisebillig i drift da. Får jo billig gass her til lands:) Har ikke aning. Hadde aldri giddet og bygge om men er dyre i drift ja. men preface uten kat. Får man ned i 0.8 og det er jo egentlig ikke verst Merrushe reagerte på dette 1
FredrikE24 Skrevet August 8, 2014 Skrevet August 8, 2014 SKal man ha 124 som vinterbil, er det stor motor(M103 feks.som har frisk K-jetronic) med ASD som er tingen. Etter at jeg monterte ASD på min bil ble den en helt annen å ligge sideveis med Da jeg returnerte fra ferie tok Benz'n og jeg en seierspiruett(hadde kjørt europa "rundt" må du skjønne ) i en rundkjøring i nærheten.. Gikk som møkk i kram snø, runde på runde på runde(PS: Det var vått) Jeg kunne bare drømme om slikt med åpen diff Manuell og 124 er bare rart.. Er det noe Mercedes ikke kan, så er det manuellgir. Aller helst bør man jo kjøpe en godt holdt diesel, bensinmotorene i 124 er litt lunefulle på innsprøytningen om dagen, mye som begynner å bli skifteklart av slanger og div. Få verksteder som sitter igjen med feilsøkingssutstyr på dette sprutet og så og si alle 124r med K-Jet kjører med en eller annen feil.. Liker man å skru litt er det modellen jeg har med ettermontert turbo som er mest holdbart(det er faktisk meget bra saker, pumpa er uten modifikasjoner god for 220hk). Ellers er jo 300D Turbo det sikre valget, helst av så sen årgang som mulig(sprukne topper er ikke uvanlig på disse). Skulebollen og Merrushe reagerte på dette 2
Merrushe Skrevet August 8, 2014 Skrevet August 8, 2014 Greit det ja:) Imponerende for å være 30 år siden egentlig. i 1985 så var jo konkurrenten fra BMW E28 535i, en bil som blir nærmest forhistorisk i sammenligning. W124 slo rett og slett knockout på alle konkurrentene, og det var ikke før 3-4 år senere at BMW fikk somlet seg til å lansere E34, som dessverre heller ikke klarte å hamle opp med W124. Den var hakket sportsligere å kjøre, men hadde ikke samme holdbarheten og materialkvaliteten som W124 vartet opp med - og ble referansen i klassen og elsket av millioner av drosjesjåfører over hele verden som visste å sette pris på kvalitet =)
Merrushe Skrevet August 8, 2014 Skrevet August 8, 2014 W201 ( E190) Har faktisk samme gertragkasse som E30 M3 - så vet du det FredrikE24!
Sjøbuse Skrevet August 8, 2014 Skrevet August 8, 2014 Merrushe. Nå må du snart slutte med dobbelposting. Du har fått advarsel gang på gang. Heretter slettes dobbelposter
Merrushe Skrevet August 8, 2014 Skrevet August 8, 2014 Rart det blir krig her i verden når du sitter og koker av sinne hjemme over noe så bagatellmessig... M|Fjeld og eriksen76 reagerte på dette 2
majuz Skrevet August 8, 2014 Skrevet August 8, 2014 Det handler vel neppe om sinne, det er snakk om sløsing av plass.Kjedelig å sitte å bla igjennom side etter side hvor brukere har skrevet en halv setning 4 ganger etter hverandre.Bruk rediger knappen om du vil tilføye noe.Nok om det.Tips til de som leser aftenposten på nett og irriterer seg over at de ikke får lest en artikkel fordi de vil ha betaling.Bruk google translate og lim inn lenken der, så kan du lese alt du ønsker.Edit; Captain america winter soldier er tilgjengelig på piratbukta i god kvalitet om du vil ha noe å se på i kveld. (See what i did there?)
K-E Skrevet August 8, 2014 Skrevet August 8, 2014 De avis-løsningene er latterlig simple. Jeg laget meg bare en utvidelse i chrome som sletter informasjonskapslene som "teller" hvor mange artikler du har lest. Så når beskjeden om at du må betale dukker opp, så trykker jeg på knappen, og fortsetter lesingen Shattered og majuz reagerte på dette 2
Anbefalte innlegg