knut_olestad Skrevet August 26, 2011 Skrevet August 26, 2011 Seriøst, det holder nå! Fredrik er en kjempekar jeg er glad for å kalle en god venn! Har dere noe i mot han så er det jaggu verre for dere enn for 99% av alle andre brukere her inne. Ikke forsøple tråden med det her mer nå, om dere på død og liv vil krangle og kverulere så ta det på pm! Jeg blir faktisk lei meg av det her..
Torek Skrevet August 26, 2011 Skrevet August 26, 2011 Den scirocco`n her er dødsrå. http://bil.autodb.no/?_cmd=results&xBra ... mId1358227 Den var mye finere med det forrige felgsettet han hadde
Azeton Skrevet August 26, 2011 Skrevet August 26, 2011 Seriøst, det holder nå! Fredrik er en kjempekar jeg er glad for å kalle en god venn!Har dere noe i mot han så er det jaggu verre for dere enn for 99% av alle andre brukere her inne. Ikke forsøple tråden med det her mer nå, om dere på død og liv vil krangle og kverulere så ta det på pm! Jeg blir faktisk lei meg av det her.. "Gjør mot andre slik du vil de skal gjøre mot deg"
Yngvejos Skrevet August 26, 2011 Skrevet August 26, 2011 Seriøst, det holder nå! Fredrik er en kjempekar jeg er glad for å kalle en god venn!Har dere noe i mot han så er det jaggu verre for dere enn for 99% av alle andre brukere her inne. Ikke forsøple tråden med det her mer nå, om dere på død og liv vil krangle og kverulere så ta det på pm! Jeg blir faktisk lei meg av det her.. Det må vel være lov å ta til motmæle? Fredrik har gjennom en årrekke oppført seg hoven og nedlatende mot alle som er yngre eller har kortere fartstid på forumet enn han, med mindre de er enige med han og ser verden fra hans ståsted. Jeg synes det er interessant å se hvordan han iløpet av de forige siden i tråden tar alt opp i værste mening, slenger med leppa, kaller de for fjortisser etc, for så å beskylde dem for å bedrive mobbing og trakkasering. Jeg benytter anledningen til å sitere bibelen: "Hvorfor ser du flisen i din brors øye, men bjelken i ditt eget øye legger du ikke merke til?" Vil vi ha en "maktfordeling" på bimmers hvor alder, antall innlegg og tidligere titler avgjør hva man har lov til å skrive?
noekult Skrevet August 26, 2011 Skrevet August 26, 2011 ^ Glem det Yngve, han vil ikke skjønne det. Sånn, godt å få det ut.
Fredrik Skrevet August 26, 2011 Skrevet August 26, 2011 Hvordan du klarer å finne innlegget mitt sarkastisk klarer jeg ikke helt å se, da det på ingen måte er ment sarkastisk. Det er ei heller ondsinnet. Om noen du møtte ofte stadig gikk med smekken åpen, hadde ikke du sagt ifra? Det er dette jeg prøver å gjøre med mitt første innlegg. Jeg er ikke på tokt etter å tilgrise ditt navn eller rykte, men kanskje hjelpe deg å innse hvorfor det finnes personer som lar seg irritere av deg. Jeg skal være den første til å innrømme at jeg selv ikke er perfekt, og om det er noen som har konstruktiv kritikk til meg så tar jeg gjerne imot. Jeg kan forstå hvorfor du helst hadde sett at jeg hadde tatt innlegget mitt over e-post. Hva jeg også har sett er at du selv påpeker andres feil i offentligheten. Jeg ser ikke hvorfor jeg ikke kan gjøre likedann da? Og det var ikke sarkasme, men et ærlig spørsmål. At du har et stort antall poster på forumet og lang fartstid fritar deg ikke fra kritikk, tvert imot. Du er en meget synlig person på forumet, og det er derfor lett for oss andre brukere å fange opp hyppige "feil". Jeg mener at det skal være lov å si ifra om slikt. Si ifra så skal jeg aldri nevne et kritisk ord igjen til deg, men da synes jeg heller ikke at du selv burde være kritisk til andre. Igjen, ingen sarkasme. " Et par fjortiser liker ikke Porsche. De er ikke istand til å fortelle oss hvorfor de ikke liker Porsche. Alt vi vet er at de ikke liker Porsche og dette hadde de åpenbart et stort behov for å markere i diskusjonen. That´s it." Dette er en støtende kommentar med en hoven holdning. Er det sjikane kanskje? Okay, her var det litt sarkasme. Hvorfor kommer jeg med litt sarkasme? Fordi svaret jeg fikk på tiltale med deg var alt annet enn objektivt. Mer som et offansivt motangrep. Jeg mener deg ikke vondt, noe jeg påpekte. Likevel presterer du å kalle meg for en "lettpåvirkelig sjel" som mobber. Du viser bare at du i stede for å ta til deg den konstruktive kritikken, eller i det hele tatt vurdere det, med en gang finner frem skjoldet og begynner å sloss. Alle burde være grei mot hverandre, og respektere hverandre. Gjensidig respekt er viktig for å få et velfungerende samfunn. Dette regner jeg med at du er enig i. Det virker på meg som om at du ikke respekterer andre og andres meninger. Jeg sier ikke at du er den eneste som er slik, langt der ifra, men du burde åpne sinnet ditt litt mer. Du må forstå at vi kommenterer deg av en grunn. Jeg gjør det med intensjon å opplyse deg om hvorfor det faktisk er folk som stadig kommenterer deg, ikke for å gjøre deg vondt, noe jeg håper du forstår. Jeg er ikke enig med deg og jeg skal fortelle deg hvorfor. Vi diskuterer denne spesifikke saken... altså hva som skjedde etter at jeg postet et bilde av en 911 fra den såkalte G-serien på side 995. Dette innlegget var et svar på en henvendelse fra Fish vedr. en annonse på en annen 911. Jeg følger opp mitt eget innlegg med et par bilder av Steve McQueens gamle 911 fra Ur-serien. Hensikten var kun å vise forskjellen på disse 911-seriene. Kjexx: "Porsche er så stygge biler.. Fysj." Kjexx: "+2 Dritt lei porsche.." Kjexx: "Jeg driter i om porsche gjør 0-1000 på 1 sekund. Jeg vil ikke ha de stygge bilene. Nå orker jeg ikke mere snakk om porsche her....." Deretter poster Kjexx 4 bilder med ødelagte Porscher før diskusjonen dreier over til å handle om mobbing og/eller latterliggjøring av andre mennesker. Jeg synes ikke disse kommentarene er spesielt voksne eller egnet til å bringe diskusjonen videre. Jeg svarer derfor så seriøst og meningsfylt jeg kan ved å bl.a referere til en personlig opplevelse vedr. amerikanske bilmodeller. Jeg forsøker også å bringe Porsche inn i en kontekst som er relevant i forhold til BMW´s nye motorteknologi. Porsche var på mange måter der BMW er nå for over 20 år siden. Responsen jeg får fra Kjexx og Markus E30 er bl.a følgende: "Ja, du er gammel å kjedelig". Jeg synes ikke at dette er i orden og jeg synes heller ikke at det er merkelig at min tålmodighet med disse gutta etterhvert blir tynnslitt. Hvorfor skal jeg være hyggelig når alt jeg får tilbake bare er spydigheter og sarkasme? Jeg beklager at jeg på grunn av dette hoverte med at Kjexx har mindre erfaring med biler enn jeg har. Det er et faktum, men ikke spesielt sympatisk gjort av meg. Jeg erkjenner også at jeg får mer oppmerksomhet for mine kommentarer enn mange andre gjør og dette gjør ikke saken bedre. På den annen side ligger man som man reder. Kjexx´s kommentarer er barnslige og derfor ser jeg ingen grunn til å trekke tilbake "fjortis" bemerkningene. Jeg synes derfor at ditt tiltak med det såkalte konstruktive innlegget er fullstendig malplassert og tatt ut av sammenhengen. Hvorvidt folk oppfatter meg som arrgogant og hoven får bli deres sak. Jeg skal iallefall svært langt ut på viddene før jeg vil karakterisere en annen fremmed person for å være tilsvarende. Når dette er nevnt er tonen her inne, spesielt blandt de unge, ofte svært hard og krass. Jeg reagerer kanskje mer negativt på dette enn jeg egentlig bør. Det er et spørsmål om hva man legger i ordene og i den sammenhengen er nok både aldersforskjeller og miljøforskjeller av stor betydning. Jeg får prøve å tenke litt over dette i fremtiden. Takk skal du ha for de hyggelige ordene Knut...
Sandersen Skrevet August 26, 2011 Skrevet August 26, 2011 Her har vi altså grunnen til at jeg ikke er en aktiv bruker av bimmers.no lengre. For mye useriøsitet og barnseligheter, greit det er det overalt men har blitt ekstremt her med åra.
[space] Skrevet August 26, 2011 Skrevet August 26, 2011 Jeg synes det er noe feil med Sciroccoen. Den er på en måte for bred og lav til resten av designet på den. Synes det er et eller annet som gjør at designet ikke funker helt, uten å kunne sette fingeren på det. Den nye poloen er tøff! I GTI-utgave er den skikkelig fin, men å bytte fra e92?! Da skal du ha mye trøbbel med BMWen Jeg er svak for interiøret i poloen om en har de skotskrutete setene osv. Klassisk tøft. DS3 er også tøff med riktig farger og felger, men virker også som en "stor bil med småbildesign" om dere skjønner. På bilder ser den ut som en mindre bil enn det den er. Ble litt overrasket. Av Polo, Scirocco og DS3, tror jeg muligens jeg hadde valgt DS3. Citroen tør å skille seg litt ut, og de har en del artige biler i lineupen nå.
wicky124 Skrevet August 26, 2011 Skrevet August 26, 2011 Fredrik, seriøst, slutt å bland inn meg i dine tafatte innlegg der du prøver å oppnå respekt. Er igrunn uinteressant for meg hva dattera di synes om folk på nettet. Om hun er den DU ønsker at hun skal være så er det vel det beste? Driter igrunn langt i om hun ikke kan relatere seg med oppførselen til visse medlemmer her? Si meg, du har enda ikke besvart visse indirekte spørsmål her... Klipper og limer du fra wikipedia?Eller kan du alle tall innøvd og utenat?! Ser at flere har antydet til det og nevnt det for deg, uten at du har avvist/verifisert påstandene... Igjen, flere av medlemmene her har faktisk rett. Du oppfører deg som en bedrevitende og nedlatende person som tror du er så utrolig mye bedre enn alle andre her bare fordi du er eldre, hadde en porsche på 80tallet og var moderator her inne. Guess what, verden er ett ganske stort sted, med mange forskjellige mennesker og enda flere forskjellige meninger. Du burde, som nevnt tidligere, slippe deg litt mer løs, nettop fordi du støter MANGE her inne med dine meninger og ytringer. Apropo Porsche, om DU har interesse av de så er det ikke sikkert alle andre har interesse. Tulletråden har ett bredt spekter av info, både nyttig og unyttig. Men er korrekt, det er VELDIG mye Porsche i denne tråden.. Alle andre bilmerker blir også nevnt, men ikke like mye som Porsche... Og det finnes faktisk andre merkerelaterte forum Men hey, ser dessverre ut til at du faktisk har disse berømte skylappene på uansett hvor "åpen og medgjørlig" du prøver å virke... Du har dine meninger uten å være åpen for andres meninger. Slik som den hårføner spøken. Den var fønni! FERDIG! Hvorvidt jeg ble bannet her eller ikke er igrunn ikke en dritt å si. Du bruker det som en trussel mot andre medlemmer her så de ikke skal motsi deg! Jeg har til tider forståelse og ett snev av respekt for deg når du kommer med konstruktiv kritikk og info, men når du ræler ut med unyttig info om en porsche modell fra 1985 som du en gang forbikjørte i regnvær så lurer jeg igrunn på hvor klart du egentlig tenker... Du burde hatt en egen blogg der du kunne lire ut alt av info du sitter på! Ingen tvil om at du er en lærd mann med mye kunnskap, men jekk deg nå ned ett par hakk:) Og jah...HER: viewtopic.php?f=9&t=200270
Jordfræsar Skrevet August 26, 2011 Skrevet August 26, 2011 fredrik, seriøst, slutt å bland inn meg i dine tafatte innlegg der du prøver å oppnå respekt. La saken nå ligge da. Ikke noe hensikt å dra den opp igjen nå!
wicky124 Skrevet August 26, 2011 Skrevet August 26, 2011 Må jo få tid til å respondere når jeg blir tiltalt i en samtale
flobben Skrevet August 26, 2011 Skrevet August 26, 2011 Trist lesing de siste 10 sidene i tråden her... håper egentlig at en moderator snart kan komme inn i bildet og eventuelt slette en del innlegg, eller gjøre som forrige gang stenge tråden. At folk klarer å krangle om uvesentlige ting, og bare fortsetter og fortsetter. Kan dere ikke være så snill å gå litt inn i dere selv og tenke dere om, er dette noe jeg absolutt må svare på og må svaret mitt være negativt og fyre opp den andre personen?
Anbefalte innlegg