Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det ikke snart tid for å sparke ungene ut av huset og kjøpe "2-seters" sportsbil igjen da?

Eldstemann på 18 er nok på vei ut av huset om ikke alt for lang tid, men yngstemann er kun 8 så han blir boende hjemme i noen år til. Vi skal kun ha en bruksbil og den skal ikke være større enn en 3-serie, men ellers står det mest åpent så lenge den har fornuftige kjøreegenskaper og er morsom å ratte på en svingete landevei (vi bor relativt landlig).

Den perfekte kombinasjonen er derfor en ny F20 eller en lett brukt E91 som bruksbil i kombinasjon med en E85 2.2 som entusiastbil. Vi får se hva som kommer først... :)

Har du vurdert en E82? Der får man i pose og sekk. ;)

For ett par år siden ble jeg invitert på klubbkveld hos bavaria, der fikk jeg prøve Z4 2.2, E82 120d (med full m-pakke) og 630 cab. E82en gjorde det største inntrykket den dagen, dette var også mitt første møte med en moderne dieselmotor, så jeg var mildt sagt ekstremt skeptisk. Jeg fant igjen det samme smilet som jeg ellers bare har fått i E30 i BMW sammenheng etter ett par svinger.

Samtidig får man plass til ett par unger i baksetet og en bag til hvert familiemedlem i bagasjerommet.

430f2b22.jpg

Jeg sitter bare å venter på at de skal gå ned i pris så jeg kan få kjøpt meg en. :)

Skrevet

Er det ikke snart tid for å sparke ungene ut av huset og kjøpe "2-seters" sportsbil igjen da?

Eldstemann på 18 er nok på vei ut av huset om ikke alt for lang tid, men yngstemann er kun 8 så han blir boende hjemme i noen år til. Vi skal kun ha en bruksbil og den skal ikke være større enn en 3-serie, men ellers står det mest åpent så lenge den har fornuftige kjøreegenskaper og er morsom å ratte på en svingete landevei (vi bor relativt landlig).

Den perfekte kombinasjonen er derfor en ny F20 eller en lett brukt E91 som bruksbil i kombinasjon med en E85 2.2 som entusiastbil. Vi får se hva som kommer først... :)

For ett par år siden ble jeg invitert på klubbkveld hos bavaria, der fikk jeg prøve Z4 2.2, E82 120d (med full m-pakke) og 630 cab. E82en gjorde det største inntrykket den dagen, dette var også mitt første møte med en moderne dieselmotor, så jeg var mildt sagt ekstremt skeptisk. Jeg fant igjen det samme smilet som jeg ellers bare har fått i E30 i BMW sammenheng etter ett par svinger.

Samtidig får man plass til ett par unger i baksetet og en bag til hvert familiemedlem i bagasjerommet.

430f2b22.jpg

Jeg sitter bare å venter på at de skal gå ned i pris så jeg kan få kjøpt meg en. :)

råååååååååå bil :applause:

Skrevet

430f2b22.jpg

E82 er grisetøff (bare spør [space]), men jeg vil gjerne ha stor åpning bak slik at jeg kan frakte sekker med gress og løv fra hagen til gjenbruksstasjonen uten å måtte bruke henger. Det er heller ikke så dumt at setene kan legges ned hvis man skal på Ikea etc.

Jeg har virkelig lyst på en F20 116i, men jeg må overtale meg selv hvis jeg skal hoste opp så mye som 366K før ekstrautstyr. En relativt fornuftig Golf 1,4 TSI med 122 HK (200 Nm mellom 1500 og 4000 rpm) koster f.eks kun 264K her i Danmark.

Skrevet
Dette er kanskje et veldig random spørsmål, men er det noen som vet hva detailing av f.eks en E91 ville komme på i pris??

Fagfolka ligger nok på 2 laken og oppover. Avhengig av hva de skal gjøre!

Skrevet

E82 er nydelig! Tar gjerne en slik med en 6'er under panseret og litt performancedeler :)

De koster litt for mye nå, men blir tids nok mulige å kjøpe.

Om den når helt opp kommer nok an på hvor mye midler jeg har den dagen det blir aktuelt med en bil nr. 2.

Skrevet
Dette er kanskje et veldig random spørsmål, men er det noen som vet hva detailing av f.eks en E91 ville komme på i pris??

Nå har jeg jevnt over lite peiling på bilpleie, men tenker og få bort "skjolder", litt småriper etc, samt freshe opp lakken. Lakkforsegling til vinteren.. Behandle interiør og shine motorrom.. Polere lykter..

Er nok ikke en forferdelig omfattende jobb for de som kan det, for lakken på bilen er bra, men har lyst til at den skal bli perfekt! ;)

Skrevet

Hva er greia med disse fartshumpene (?) som ikke går over hele veien? er bare 2 kuler ved siden av hverandre.

Har kjørt litt rundt i Trondheim med Blazeren i et par dager, og disse humpene er jo over alt. Med Blazeren kan jeg kjøre med ett hjul på hver side, slik at jeg ikke merker at de overhodet er der, men jeg ser for meg at kulene kan bli til en bunnpannedødare om jeg får dratt med meg BMW'en snart. :-k

Skrevet

Nå har jeg jevnt over lite peiling på bilpleie, men tenker og få bort "skjolder", litt småriper etc, samt freshe opp lakken. Lakkforsegling til vinteren.. Behandle interiør og shine motorrom.. Polere lykter..

Er nok ikke en forferdelig omfattende jobb for de som kan det, for lakken på bilen er bra, men har lyst til at den skal bli perfekt! ;)

Godt arbeid tar tid. Men det du beskriver tar nok omtrent 2 dager kanskje. Vil tippe rundt 4000,- og dette med skinnrens innvendig.

Skrevet

Z4-en var en firer på 2.0 liter og 150hk. :)

10527_165650655774_558160774_4144725_6118831_n.jpg

Ellers er jeg enig med deg ang. E82-en, jeg har aldri blitt så imponert før. :) Testet E93 med automat samme kveld og det kunne ikke sammenlignes i det hele tatt. Nå er riktignok E93 100 tonn tyngre enn en E82, samt at automaten gjør sitt, men likevel.

Skrevet
Hva er greia med disse fartshumpene (?) som ikke går over hele veien? er bare 2 kuler ved siden av hverandre.

Har kjørt litt rundt i Trondheim med Blazeren i et par dager, og disse humpene er jo over alt. Med Blazeren kan jeg kjøre med ett hjul på hver side, slik at jeg ikke merker at de overhodet er der, men jeg ser for meg at kulene kan bli til en bunnpannedødare om jeg får dratt med meg BMW'en snart. :-k

Haha, ja de er kjekke de fartsdumpene der ja.. Er en del av de i Kristiansund også.. Et sant mareritt og kjøre over de.. Trasig og kjøre på skrå over med E30`n, men d gikk faktisk aaaakkurat om jeg kjørte med et hjul på hver dump. Front tok selvfølgelig neddi, men eksos gikk klar..

Godt arbeid tar tid. Men det du beskriver tar nok omtrent 2 dager kanskje. Vil tippe rundt 4000,- og dette med skinnrens innvendig.

Ja, skal få den tiden de trenger.! :) Aha, men da er det rundt det prisleie jeg så for meg faktisk!

Skrevet

Jeg SKAL ha en E82 så fort den synker under 300 grensa ;) Digger den bilen. Endelig fått en hvit i byen også! Men 1 er for lite :(

Er ikke dumpene laget for bussene. De kjører mellom mens vi andre knoter oss over!

Skrevet

Hater sånne fartsdumper! Møtte på dem i oslo med broderns e34, kom så vidt over. På skrå vel og merke. Med e30'n måtte vi ha snudd :P

Skrevet

Feskarn hadde kona med seg ut på havet. Etter en hyrdestund ombord, gikk kona ut på dekk naken, for å trekke frisk luft og strakk kroppen skikkelig ut, med arman i været. Da kom en mann roanes forbi og ropte: - De jævla sjarkhora. Kona ble lei seg og sprang gråtende under dekk til mannen. Han for rasende tilbake på dekk og ropte: - Det herre e fan ikkje nåkka sjark, det e ei skjøyta

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...