Gå til innhold

Off Topic (tidl. tulletråden)

mAZE
 Share

Anbefalte innlegg

Dette er vel muligens en eldre utgave av 928,eller kun annen type(928s?). Er spesielt denne hekken med desse lyktene som har gitt meg mer eller mindre avsmak på 928'n:

Dårligt nett for tiden,så fikk ikke lasta opp bildet,men her er linken dit ihvertfall: http://www.carlustblog.com/2008/05/car-lust--porsc.html

Dette er absolutt en eldre utgave av 928... den første utgaven for å være helt presis. Modellen på bildet er minimum 24 år gammel, men kan være så mye som 34 år gammel. Porsche 928 kom på markedet i 1977 og ble faktisk årets bil i 1978... som den første og eneste supersportsbilen gjennom tidene. 928 fikk grovt sett 2 stk. facelifter i dens levetid og V8 motoren vokste fra 4474 cm3 til 5397 cm3. I 1995 var det slutt og vi skulle vente helt til 2009 før det kom en ny Porsche med en frontmontert V8 motor.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjenner jeg begynner å bli provosert av alt småtullet som har vært her i det siste. Det er enkelte brukere som skal både chatte i hytt og gevær samt kverrulere for hver minste ting. Jeg må ærlig innrømme å si at det er lite morsomt å åpne tråd for tråd for å lese om endeløs chatting, kverrulering og dårlige skrivemåter/skikk (Les: Innlegg med hahahahahhaa, lol asz, +1, jeg eier deg asz.....)! Hva er poenget...? :roll:

Ja det er vel dette vi moderatorer prøver å unngå. For da som med deg og mange andre, er dette faktisk noe som er en smule irriterende. Og det kan gå inn på noen og ergre, men det er faktisk for forumets beste vi gjør det.

Jeg syns det er fine grep dere tar og håper (og tror) at dette er den riktige veien å gå. Hadde flere gått inn i seg selv og gjort ting på en skikkelig måte så hadde f.eks dere moderatorer hatt tid til å moderere helt andre viktige og relevante ting.. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sitter og ser forrige ukes Top Gear nå, hvor Borris Becker er gjest.

Ikke bare vant han Wimbeldon son 17-åring, men hans første bil var en Porsche 959, som 19-åring!

Da snakker vi førstebil det er vanskelig å følge opp!

Nå eier han forøvrig 4 Mercedes forhandlere og kjører en SLS. Høres jo greit ut det også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

":rjp4bx12]Sitter og ser forrige ukes Top Gear nå, hvor Borris Becker er gjest.

Ikke bare vant han Wimbeldon son 17-åring, men hans første bil var en Porsche 959, som 19-åring!

Nå eier han forøvrig 4 Mercedes forhandlere og kjører en SLS. Høres jo greit ut det også.

Sliter nok ikke verken med nattesøvn eller mangel på fritidssysler kan eg tenke meg 8)

Skulle aldri gitt meg da eg vart Heradsmester på langrenn i -88 skjønner eg.... #-o could have made millions !! :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gidder ikke diskutere med deg for alle vet jo hvordan det går. Det ender i endeløse innlegg med fremmedord selv ikke lektorer skjønner og som ingen gidder svare på....

Det har ikke slått deg at problemet kanskje er deg selv? Hvem er disse "ingen" her inne utover deg selv og et par andre profiler? Jeg tror faktisk at de aller fleste forstår hva jeg skriver. At de ikke nødvendigvis er enige med meg er en annen sak, men det respekterer jeg 100%.

Jeg synes Saltkjelen viser på en fin måte hva som er problemet. Endeløse innlegg med "hahahahahhaa, lol asz, +1, jeg eier deg asz... etc.... gir ingen mening, men det er også viktig å fokusere på hva slags innlegg som trigger slike svar. Derfor er det viktig at man tenker litt over hva man ønsker å oppnå med å poste et innlegg. Dette er som nevnt tidligere et diskusjonsforum... vi diskuterer. Forumet er ikke en "vegg" der man bare kleber løse meldinger opp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

":14si2ro0]Sitter og ser forrige ukes Top Gear nå, hvor Borris Becker er gjest.

Hadde Boris hatt bedre gangsyn når det gjelder kvinner hadde han hatt 40 Mercedes-Benz forhandlere idag og kjørt en Ferrari 458 Italia privat.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bra det er flere.

Porche bryr meg like lite som hva slags farge avføringa til Wicky hadde på Tirsdag.....

mørk brun...

Fredrik: hangarskipet mitt er superfantastiskt :P

Man diskuterer porsche fordi det ikke er lov å diskutere bil :lol:

Les nå om igjen da.. Det har jo blitt nevnt noen ganger at det var en skrivefeil. Så kan vi la dette ligge nå, eller skal du skrive det på hver eneste side fremover?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eg prøver meg på den verste blasfemi, spør om tekniske spørsmål om audi på annet-avdeling på bimmers.no:

Kjøpte nettopp (tre dager siden) en Audi A3 1.8t, tilsynelatende veldholdt utgave. Men i dag begynte motoren å tulle litt, først i bare 10 sekunder ca, så skjedde det sammenhengende i ca 8-10 minutter før det gav seg. Motoren (og bilen) begynte å riste veldig, kjentes ut som man kjørte på brostein nesten. I tillegg drog den veldig dårlig og den bråkte endel mer en vanlig, med litt ujavn kakling fra motoren. Jeg merket litt før (når motoren tilsynelatende gikk fint) ved litt gasspådrag i andregir, opp til ca 4000, at når jeg gikk forsiktig av gassen "hakket" bilen veldig, om dere skjønner hva jeg mener, at motorkraften ble kutta helt, og kom brått tilbake. Om dette har noe sammenheng med det som skjedde etterpå vet jeg ikke, da jeg er så langt fra en bilmekaniker som man kommer!

Diagnoser som ble stilt på løpende bånd uten noe som helst faglig grunnlag var at den gikk på 3 sylindre, at eksosen var løs (grunnet bråk, og kanskje på turbomotor løs eksos spille ekstra stor rolle?), og at hyseflensa i tannstaget sneiet borti kneppbolten.

Noen som har tanker rundt dette? Jeg fikk med 3mnd garanti på motor og drivverk hos forhandler, så rekner med det ordner seg, men er litt nysgjerrig på hva dette kan være. Det typiske er jo at det er noe som ikke er lett å finne ut av når den ikke oppfører seg rart, noe den ikke gjør akkurat nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• awt locked this emne
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...