316 Skrevet November 3, 2011 Skrevet November 3, 2011 m3 og m3... vil ikke si det... blir bare m3 bredding. blir race stuket pm?
noekult Skrevet November 3, 2011 Skrevet November 3, 2011 Skikkelig smart å legge den historien ut her! Bare så du vet så havner mye av Bimmers' innhold på søkeresultater. Håper ikke de får pes,senere!
Saltkjelen Skrevet November 3, 2011 Skrevet November 3, 2011 Nå har jo ikke lastebiler lov til å kjøre på avgiftsfri diesel, så det er svært rart om det var det på pumpen. Da er det i såfall bensinstasjonen som må lastes for konsekvensene dette vil medføre.
Marius2002 Skrevet November 3, 2011 Skrevet November 3, 2011 Skikkelig smart å legge den historien ut her! Bare så du vet så havner mye av Bimmers' innhold på søkeresultater. Håper ikke de får pes,senere! Jeg tenkte vel noe i samme dur. Enkelte historier burde man holde for seg selv, spesielt om det omhandler noe som kan ramme andre navngitte personer og bedrifter. Når det er sagt tror jeg Fredrik 90 er en oppegående mann som velger å endre innlegget eller stå for det han sier. Samtidig tror jeg også at dette ene innlegget faller bort i massen, men kanskje en "reminder" om at alt ikke hører hjemme på nett eller ellers i offentligheten.
noekult Skrevet November 4, 2011 Skrevet November 4, 2011 Er jo unndragelse av avgifter, ingenting staten tar lett på.
Fredrik 90 Skrevet November 4, 2011 Skrevet November 4, 2011 Skikkelig smart å legge den historien ut her! Bare så du vet så havner mye av Bimmers' innhold på søkeresultater. Håper ikke de får pes,senere! Ser ikke på det som så farlig, vi har kun hatt mye morro med det i ettertid og JA stasjonen hadde feilmerket pumpen! I dag må man velge med engen knapp hva slags diesel man skal ha! Men over til noe helt annet! Alle E28 fans burde få med seg Derrick om dagen, er masse E28 kjøring! 18:32 ut i episoden fra 03.11(http://www.nrk.no/nett-tv/klipp/800628/) kan man bevitne en liten biljakt mellom en E28 og en W123
Yngvejos Skrevet November 4, 2011 Skrevet November 4, 2011 Jeg har store problem med å følge loven. Alle 60- og 70-sonene på E16 Bergen-Voss spesielt har gjort meg til lovbryter utallige ganger. Ser den! Jeg har også gjort noe ulovlig og på samme tid fått hele Bavaria konsernet medskyldig! Greia er den at da vi fikk ny Esso rett ved Bavaria så skulle jeg bort å tanke opp en X3 med diesel! På pumpa var det en knapp med et lastebil tegn på! "flott" tenke jeg, truck fylling går jo dobblet så fort! MEN det var ikke bare truckfylling, det var avgiftsfri diesel også! Så sånn har det seg at masser av X5er, X3er, 5 og 3 serier blei i en lengre periode tanket opp med avgiftsfri diesel på Bavaria sin regning! Til og med da vi fikk vår første F01 730d i butikken, full tank med avgiftfri Sånn går det når man bare stapper inn kortet og står med henda i lomma og kikker ut i lufta, men når sant skal sies så var pumpa meget dårlig merket. Men jeg tør ikke tenke på hvor mange titalls tusen Bavaria "sparte" på å la meg fylle Si meg. Er du født igår? Til og med en 3 åring forstår at en stor lastebil på dieselpumpa betyr avgiftsfri diesel.
flonoen Skrevet November 4, 2011 Skrevet November 4, 2011 Det visste ikke jeg iallefall, trodde bare det var mer trykk i pumpa så de slipper stå der i årevis for å fylle tanken. Lastebiler skal da ikke gå på avgiftsfritt? Burde vel vert bilde av en traktor i så fall?
Eksos Skrevet November 4, 2011 Skrevet November 4, 2011 Nei, en stor lastebil på pumpa betyr IKKE avgiftsfritt Slutta nettop på Esso, så dette vet jeg.. Lastebil-pumpa har større tut, pumper forterre diesel, og er der fordi lastebilene ikke skal trenge å fylle diesel i en time før tanken er full.. Lastebiler har jo ikke lov til å kjøre avgiftsfritt de heller Født igår Yngve?
Fredrik 90 Skrevet November 4, 2011 Skrevet November 4, 2011 Si meg. Er du født igår? Til og med en 3 åring forstår at en stor lastebil på dieselpumpa betyr avgiftsfri diesel. Er du seriøs eller?? Har du ikke annet å gjøre enn å drive å skrive nedlatende om andre her inne, begynner å bli jævla lei av at du "hakker" på alt jeg skriver! Enten tar du det på PM eller så lar du være!! En stor lastebil betyr stort sett truckfylling, hvorfor den aktuelle Esso stasjonen hadde valgt å koble avgiftsfri diesel på denne knappen vet ikke jeg! Og som Saltkjelen sier, lastebiler går ikke på avgiftfri og har ingen ting med lastebil knappen å gjøre. Er forøvrig ikke første gang denne stasjonen driter seg ut, i fjor fikk du diesel igjenom 98 blyfri pumpa!
Azeton Skrevet November 4, 2011 Skrevet November 4, 2011 Jeg har store problem med å følge loven. Alle 60- og 70-sonene på E16 Bergen-Voss spesielt har gjort meg til lovbryter utallige ganger. Ser den! Jeg har også gjort noe ulovlig og på samme tid fått hele Bavaria konsernet medskyldig! Greia er den at da vi fikk ny Esso rett ved Bavaria så skulle jeg bort å tanke opp en X3 med diesel! På pumpa var det en knapp med et lastebil tegn på! "flott" tenke jeg, truck fylling går jo dobblet så fort! MEN det var ikke bare truckfylling, det var avgiftsfri diesel også! Så sånn har det seg at masser av X5er, X3er, 5 og 3 serier blei i en lengre periode tanket opp med avgiftsfri diesel på Bavaria sin regning! Til og med da vi fikk vår første F01 730d i butikken, full tank med avgiftfri Sånn går det når man bare stapper inn kortet og står med henda i lomma og kikker ut i lufta, men når sant skal sies så var pumpa meget dårlig merket. Men jeg tør ikke tenke på hvor mange titalls tusen Bavaria "sparte" på å la meg fylle Har du fortalt det til sjefene på jobben din? Kan bli veldig dyrt for kundene deres. Nesten så jeg vurderer og sende mail
knut_olestad Skrevet November 4, 2011 Skrevet November 4, 2011 Det visste ikke jeg iallefall, trodde bare det var mer trykk i pumpa så de slipper stå der i årevis for å fylle tanken. Lastebiler skal da ikke gå på avgiftsfritt? Burde vel vert bilde av en traktor i så fall? Det visste faktisk ikke jeg heller, aldri hatt behov for å fylle avgiftsfri, eller å fylle på lastebiler Men sant det, det burde heller vært en traktor på pumpa
Yngvejos Skrevet November 4, 2011 Skrevet November 4, 2011 Nei, en stor lastebil på pumpa betyr IKKE avgiftsfritt Slutta nettop på Esso, så dette vet jeg.. Lastebil-pumpa har større tut, pumper forterre diesel, og er der fordi lastebilene ikke skal trenge å fylle diesel i en time før tanken er full.. Lastebiler har jo ikke lov til å kjøre avgiftsfritt de heller Født igår Yngve? Er du sikker på dette? Når jeg var en tur over fjellet, så jeg et skilt på dieselpumpa på en Essostasjon hvor det sto på både norsk og engelsk at lastebilknappen var avgiftsfritt og at man derfor ikke måtte fylle det på personbiler.
asv Skrevet November 4, 2011 Skrevet November 4, 2011 Ser den! Jeg har også gjort noe ulovlig og på samme tid fått hele Bavaria konsernet medskyldig! Galt. Du har i denne sammenheng en underforstått myndighet fra din arbeidsgiver om å fylle korrekt drivstoff på kjøretøyet. Du har her handlet utenfor denne underforståtte fullmaktens rammer, og Bavaria kan derfor ikke sees på som medskyldige. De har ikke vert delaktige i hverken å planlegge eller deltatt i denne svindelen. Mest synd er det for de stakkarene som fikk seg en bil med avgiftsfri diesel. Tenk om bilen hadde blitt kontrollert av tollvesenet? Boten for å fylle avgiftsfri diesel på en bil er nok så høy.
Anbefalte innlegg