Fredrik Skrevet November 18, 2011 Skrevet November 18, 2011 Nei... jeg kødder ikke med deg. Tror du virkelig at det er tvingende nødvendig at kvinnelige soldater under øvelser bader nakne sammen med mannlige soldater for å bli rustet til å drepe i en krig?... Jeg tror helt sikkert at treningsmengden blir den samme med f.eks en lett våtdrakt. Hvis det skal være klarer kvinnene helt sikkert i en krigssituasjon å skyte selv om de er nakne. Apropos denne episoden og danske forhold. Episoden var såpass merkverdig at den ble slått opp i de fleste danske riksavisene. http://politiken.dk/udland/article1454186.ece http://www.b.dk/globalt/kvindelig-solda ... genbadning Kan si meg enig i at det er litt brutalt og sikkert litt krenkende følelse for kvinnen som var en kjønnet foran flere dusin menn.... MEN dette er snakk om militæret, hun har bevisst meldt seg opp til det og burde være forberedt på alt. Som noen sa her tidligere så er ikke det og gå ut i krig noen jævla leirskole, serious shit, hvis det at hun måtte være naken var det som skulle til for å få henne(eller andre) til og "slutte"/melde seg ut av forsvarets opplegg så har hun ikke mye i krig eller militære og gjøre... min mening. Med tanke på alt spesialutstyr taktiske elitesoldater i dag bærer tror jeg bestemt ikke at det er et sjakktrekk å krige naken. For å være helt ærlig tror jeg ikke at det er alminnelig. Jeg er ellers enig i at bordet fanger når det gjelder vilkår for de kvinnelige soldatene i felt. På den annen side vil jeg men at man uten større problemer kan tilrettelegge vilkårene slik at de er aksptable også for kvinner... uten at dette påvirker effektive stridsevner. De klarer dette uten problemer i Israel og dermed burde vi klare dette i Norge også.
TRF Skrevet November 19, 2011 Skrevet November 19, 2011 Fredrik, jeg har ikke sagt at akkurat dette var tvingende nødvendig, men at det heller ikke er noe å reager på. Vet ikke om jeg vil kommentere våtdrakt utsagnet en gang. Skal man bære med seg våtdrakt i tilfelle man ender opp med å passere vassdrag, eller i dette tilfellet skal lære å vaske seg? (folk blir ufattelig late når de blir sliten, man må faktisk "lære" folk å få i seg nok mat, derfor "tvinges" man til å gjøre alle nødvendige prosedyrer, som hygiene). Men, svar gjerne på om du tror danske soldater trenes på en annen måte enn norske? og om kvaliteten er noe bedre? Zibiri, fint å se at jeg ikke er så alene som det later som her :S edit: fredrik, ikke vri på ting nåda. Har gjort det ganske klart at man ikke kriger bedre naken. Det er ikke normalen at kvinner og menn vasker kjønnsdeler foran hverandre, men det er heller ikke noe stort problem om situasjonen tilsier dette. Det dreier seg om å sette rammer, og sørge for at alle i gruppen kan gjøre alt innenfor denne rammen.
Zibiri Skrevet November 19, 2011 Skrevet November 19, 2011 Nei... jeg kødder ikke med deg. Tror du virkelig at det er tvingende nødvendig at kvinnelige soldater under øvelser bader nakne sammen med mannlige soldater for å bli rustet til å drepe i en krig?... Jeg tror helt sikkert at treningsmengden blir den samme med f.eks en lett våtdrakt. Hvis det skal være klarer kvinnene helt sikkert i en krigssituasjon å skyte selv om de er nakne. Apropos denne episoden og danske forhold. Episoden var såpass merkverdig at den ble slått opp i de fleste danske riksavisene. http://politiken.dk/udland/article1454186.ece http://www.b.dk/globalt/kvindelig-solda ... genbadning Kan si meg enig i at det er litt brutalt og sikkert litt krenkende følelse for kvinnen som var en kjønnet foran flere dusin menn.... MEN dette er snakk om militæret, hun har bevisst meldt seg opp til det og burde være forberedt på alt. Som noen sa her tidligere så er ikke det og gå ut i krig noen jævla leirskole, serious shit, hvis det at hun måtte være naken var det som skulle til for å få henne(eller andre) til og "slutte"/melde seg ut av forsvarets opplegg så har hun ikke mye i krig eller militære og gjøre... min mening. Med tanke på alt spesialutstyr taktiske elitesoldater i dag bærer tror jeg bestemt ikke at det er et sjakktrekk å krige naken. For å være helt ærlig tror jeg ikke at det er alminnelig. Jeg er ellers enig i at bordet fanger når det gjelder vilkår for de kvinnelige soldatene i felt. På den annen side vil jeg men at man uten større problemer kan tilrettelegge vilkårene slik at de er aksptable også for kvinner... uten at dette påvirker effektive stridsevner. De klarer dette uten problemer i Israel og dermed burde vi klare dette i Norge også. Om det er vesentlig for militær trening er jo greit nok. Men syntes det er mere interessant med prinsipper, du er i militæret, skal være forberedt på alt, har du sett diverse dokumentarer fra krigs trening av soldatene i usa? Det er rein hjernevasking og produsering av roboter, hadde noen bedt deg om og kle deg naken og teipe rævsprekken opp etter en lykte stolpe hadde du gjort det på sekundet (ihvertfall de der) Men her vettu, bare en liten ting man ikke liker så skal man ut i media og klage og bæsje, som sagt har man meldt seg opp til krig må man for faen være forberedt på alt, kan hende du blir voldtatt av 10 sultne gerilja soldater midt i jungelen. Så å kle fort av og på seg i trening kan da ikke være så farlig? Selvom det var 1 kvinne sammen med mange menn var det sikkert ikke noe mer behagelig for gutta der, likt for alle, get used to it. Kanskje litt dramatisk skrevet men prøver og få frem poenget mitt . . .
knut_olestad Skrevet November 19, 2011 Skrevet November 19, 2011 Om du ikke tok den, kikk en gang til
S.Hafsmo Skrevet November 19, 2011 Skrevet November 19, 2011 Om det er vesentlig for militær trening er jo greit nok. Men syntes det er mere interessant med prinsipper, du er i militæret, skal være forberedt på alt, har du sett diverse dokumentarer fra krigs trening av soldatene i usa? Det er rein hjernevasking og produsering av roboter, hadde noen bedt deg om og kle deg naken og teipe rævsprekken opp etter en lykte stolpe hadde du gjort det på sekundet (ihvertfall de der) Men her vettu, bare en liten ting man ikke liker så skal man ut i media og klage og bæsje, som sagt har man meldt seg opp til krig må man for faen være forberedt på alt, kan hende du blir voldtatt av 10 sultne gerilja soldater midt i jungelen. Så å kle fort av og på seg i trening kan da ikke være så farlig? Selvom det var 1 kvinne sammen med mange menn var det sikkert ikke noe mer behagelig for gutta der, likt for alle, get used to it. Kanskje litt dramatisk skrevet men prøver og få frem poenget mitt . . . Hehe. liker arumentasjonen. Kanskje de skulle voldtatt henne i samme slengen, så hadde hun vært forberedet på det og? Bare forbanna tull at de skal drive med nakenbading. Høres mere ut som en leirskole enn militæret spør du meg..Forøvrig må jeg si meg imponert over 80/90-tallets lydeffekter på karatefilmer. Høres ut som de har tatt lydene rett fra Sega. De smaker ganske likt da, Knut.
Fredrik Skrevet November 19, 2011 Skrevet November 19, 2011 Om det er vesentlig for militær trening er jo greit nok. Men syntes det er mere interessant med prinsipper, du er i militæret, skal være forberedt på alt, har du sett diverse dokumentarer fra krigs trening av soldatene i usa? Det er rein hjernevasking og produsering av roboter, hadde noen bedt deg om og kle deg naken og teipe rævsprekken opp etter en lykte stolpe hadde du gjort det på sekundet (ihvertfall de der) Men her vettu, bare en liten ting man ikke liker så skal man ut i media og klage og bæsje, som sagt har man meldt seg opp til krig må man for faen være forberedt på alt, kan hende du blir voldtatt av 10 sultne gerilja soldater midt i jungelen. Så å kle fort av og på seg i trening kan da ikke være så farlig? Selvom det var 1 kvinne sammen med mange menn var det sikkert ikke noe mer behagelig for gutta der, likt for alle, get used to it. Kanskje litt dramatisk skrevet men prøver og få frem poenget mitt . . . Jeg tror faktisk ikke at kvinnelige norske soldater og befal blir kommandert til strid i fronten. Såvidt jeg vet gjelder dette kun for kvinnelige israelske soldater og befal. Ergo handler dette ikke om Navy Seals eller tilsvarende krevende tjenester. Når det gjelder likestilling er det åpenbart noen som ikke ser skogen for bare trær. Det er på tide å vokne opp... vi skal leve sammen også...
Fredrik 90 Skrevet November 19, 2011 Skrevet November 19, 2011 forøvrig, fredrik 90, nydelige biler! lykke til. Skal du importere siden du vil ha en som blir veteran straks? Ja de er lekkre biler, de fantastiske linjene og hekken som facinerer meg mest med E24en Har tenkt mye på import ja, må bare være ekstra påpasselig å sjekke bilen ut før jeg eventuelt hadde tatt den med hjem! Er selvsagt lettere å kjøpe en i Norge men utvalget er jo større i Tyskland! Årsaken til at jeg vil ha en som straks er veteran er som sagt billig import men også billig forsikring M6 - 140.000 + moms? =P http://suchen.mobile.de/fahrzeuge/print ... Popup=true Har faktisk kikka på akkurat den der! Fantastisk bil dog gått litt langt da! Jeg har vært mye inne på M6 også, skal heller ikke utelukke at det blir en M6! Bare synd den er en 85 modell, for prisen var det jo ikke noe å si på men jeg vet ikke hvordan engangsavgiften vil slå ut på denne. Hei, har du sett denne? http://www.finn.no/finn/car/used/object ... e=31739356 Riktig nok usa utgave, men støtfangere kan man gjøre noe med. Fin pris i allefall. Mulig jeg er vanskelig altså men den blir nesten litt for gammel igjen! Også har jeg bestemt meg for å kjøpe en EU utgave men prisen på denna var det jo ikke noe å si på.
TRF Skrevet November 19, 2011 Skrevet November 19, 2011 Fredrik, venter fremdeles på svar angående trening av danske soldater? Videre, norge har en slik fantastisk likestilt løsning, at jo, kvinner er like menn, og er du del av et geværlag så er du del av et geværlag. Det være seg på øvelse i norge, eller i TIC i afghanistan. USA har her andre løsninger, hvor de aller fleste kampstillinger er stengt for kvinner. Dette betyr at de havner i mer administrative stillinger og dermed ikke blir utsatt for det samme som menn som er i slikt. Å tenke at "andre tar seg av min sikkerhet" er jo en helt fatal feil i krig. Selv om det for oss her hjemme høres ut som en fin tanke.
Fredrik Skrevet November 19, 2011 Skrevet November 19, 2011 Apropos noe av det bedre fra 80-tallet... http://www.youtube.com/watch?v=k4dtPMo2 ... re=related Apropos Yello er det ganske utrolig at mye av musikken kom allerede på begynnelsen av 80-tallet...
Fredrik Skrevet November 19, 2011 Skrevet November 19, 2011 Fredrik, venter fremdeles på svar angående trening av danske soldater?Videre, norge har en slik fantastisk likestilt løsning, at jo, kvinner er like menn, og er du del av et geværlag så er du del av et geværlag. Det være seg på øvelse i norge, eller i TIC i afghanistan. .... og derfor er det helt nødvendig at 3 kvinnelige soldater bader nakne sammen med 30 nakne mannlige soldater i en banal øvelsessituasjon?.... http://forsvaretsuddannelser.dk/Forsvar ... fault.aspx
Larsinnj Skrevet November 19, 2011 Skrevet November 19, 2011 pass på rust sier jeg bare... dyre biler å holde, spesiellt om rusta begynner å komme. Sjekk prisen på karosserideler og begynn å grin Er på utkikk etter et så strøken som mulig eksemplar, helst 82-83 modell da den om ikke lenge kan veteranregges. Vet at dette er dyre biler å holde, jeg pleier å sette meg inn i ting før jeg handler og har studert all fra drifts og vedlikeholds kostnader til delepriser på disse E24ene. Meningen med bilen er at den skal være en kosebil til koseturer på fine sommerdager, skulle det dukke opp mekaniske problemer så er det godt vi har flinke folk på Bavaria Kravene er så orginal som mulig, skinn og manuell Jeg ville fått tak i 83 eller senere vertfall. M5 understell passer rett på 83-> modellene, så om du vil oppgradere eller noe går i stykker er det litt bedre tilgang på deler vertfall. Apropos Yello, så er Blender rimelig kul synes jeg. Tror han er eneste som har laget en sang som omhandler en mixmaster vertfall. Trykker rimelig bra på Klipschene og! http://open.spotify.com/track/22IDvciNQWwaccK7l8G3OS
janerik171187 Skrevet November 19, 2011 Skrevet November 19, 2011 noen burde ikke hatt lappen altså, lå bak en kar som lå i 30km/t i 80sona idag, og lå midt i veien der det gikk an å kjøre forbi, kom seg noen ganger opp i 50, men med en gang det kom bil eller sving så var det ned i 20-30 igjen.litt irritert for å si det sånn............. Snø i lufta? 10 grader ute. så tviler på det
Fredrik Skrevet November 19, 2011 Skrevet November 19, 2011 Det er midt på natten og derfor tid for noen skikkelige gamle svisker...
Erebus Skrevet November 19, 2011 Skrevet November 19, 2011 Fantastisk argumentasjon med tanke på å forberede unge kvinner på krig. Kanskje de burde bli skutt i beinet også, så er de forberedt på det og? Det har ikke noe praktisk formål å kle seg naken foran en haug med karer annet enn at sersjantene blir populære på messa om kvelden... Si meg, hva er forskjellen på at hun får beholde sportsundertøyet og må strippe ned til kjønnshåra? Tror dere ikke hun er i stand til å ta av trusene og BH`en utendørs, så man må observere det bare for å være 100% sikker på at hun er operativ? Dette minner mye om fratboy freshmans week og lite om en seriøs øvelse.
|Ole| Skrevet November 19, 2011 Skrevet November 19, 2011 HOFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFF, check it out!! http://viewitem.eim.ebay.no/BBS-RS-8x15 ... 14780/item
Anbefalte innlegg