Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

E36 hadde vel ikke 50/50 vektfordeling??

Er det ikke det at e46 har 50/50 vektfordeling som gjør at den har så vannvittig mye bedre fremkommelighet på glatt føre enn for eksempel e36 og e30?

Skrevet

Jeg prøvde å demontere min Asus laptop for å gjøre ren vifte og kjøleribbe. Denne har ikke noen dedikert luke over viften, så hele sjiten måtte plukkes sønder.

Endte så med 2 skruer til overs, og jeg kom meg aldri helt inn til vifta.

Den ble da ihvertfall litt lettere. :mrgreen:

Skrevet

Har E46 det? Og hvorfor har en slik 50/50 vektfordeling noe å si på vinteregenskaper (enn andre variabler)?

Syns gamle E30-en min var helt nydelig om vintern. Tynne hjul + veldig bra tilbakemelding fra bilen om når man slipper = veldig bra bakhjulstrekkbil :)

Leste en artikkel om at 50/50 vektfordeling er oppskrytt og at det kommer mer ann på chassisdesignernes jobb, hva slags kjøreegenskaper en bil har...

Husker jeg så Best Motoring International med Honda Type R biler, der er de helt sjuke på sånt :D La batteriet under/ved førersiden f. eks. for å få bra vektfordeling mellom setene foran... Haha, elsker slike detaljer :D

Edit: Stavefeil......

Skrevet

Er det ikke det at e46 har 50/50 vektfordeling som gjør at den har så vannvittig mye bedre fremkommelighet på glatt føre enn for eksempel e36 og e30?

E36 har ikke 50 50 vektfordeling nei! Særlig Touring og Compacten er ikke de beste på vinterføre skal jeg ha hørt, men det er klart at det kommer mye ann på dekk også! Hvordan det er med E46 vet jeg rett og slett ikke!

50 50 vektfordeling vil alltid ha noe å si på bilens fremkommlighet, og det er derfor BMWer alltid har vært hakket bedre på vinterføre enn f eks Mercer. Men så kommer det igjen, dekk, dekk og atter dekk!

Skrevet

Rallybiler blir jo justert slik at vektfordelingen er nærmest mulig 25% på hvert hjul, med føreren i bilen.

Høres fornuftig ut.

Skrevet

nå spørr jeg sikkert litt dumt, men er det 55mm fjærbein på e34 stv?!

Skrevet

YO VIKTIG! ANGÅENDE DEN E60 SOM ER STJELT.. Leste at noen på bmwccn facebook siden skrev:

''‎"Bilen er observert ved golfbanen på forus, med de orginale skiltene. Dette var ca kl 15.00." ikke jeg som har sett, men kom dere ut å leit :)''

Skrevet

E36 har ikke 50 50 vektfordeling nei! Særlig Touring og Compacten er ikke de beste på vinterføre skal jeg ha hørt, men det er klart at det kommer mye ann på dekk også! Hvordan det er med E46 vet jeg rett og slett ikke!

50 50 vektfordeling vil alltid ha noe å si på bilens fremkommlighet, og det er derfor BMWer alltid har vært hakket bedre på vinterføre enn f eks Mercer. Men så kommer det igjen, dekk, dekk og atter dekk!

318is coupe har vel tilnermet 50/50 ?

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...