Fredrik Skrevet Desember 7, 2011 Skrevet Desember 7, 2011 140 hestern er jo også langt i fra dau! Men SDIen har jo sikkert lengre levetid, men alvorlig talt! En 2,0 TDI klarer helt sikkert 400 000 km den også med godt stell, hvem er det som kjører en Golf lengre enn det! Synes liksom SDIen faller litt igjennom! Det kan de gjøre, men turbo, pumpe og/eller svinghjulproblemer er velkjente på disse modellene også. Jeg har allerede skiftet svinghjul to ganger på vår 2003 E46 318d Touring så jeg safer heller enn å spare 3-4 sekunder 0-100 Km/t. Jeg har ikke så dårlig tid og trafikken på norske veier tar den tiden den tar... det går laaaaangsomt.
Fredrik Skrevet Desember 7, 2011 Skrevet Desember 7, 2011 fredrik, nok en gang, ikke lag en diskusjon som ikke finnes. det er ingen som synes at mobbing er greit. Det er det faktum at du bare "bestemmer" at dette dreier seg om mobbing, og ikke noe annet, er det som er skremmende (fra en ellers svært så "gjennomtenkt" mann). Forsvarsledelsen dømte også afghanistan soldater med stygg munn nedenom og hjem. Det betyr ikke at det var riktig fordiom. Glem Afghanistan... dette handler om førstegangstjenesten i Norge. Vi er uenige og mine argumenter er avledet av det faktum at ingen bestrider sakens kjerne, som er at en kvinne i førstegangstjeneste ble tvunget til å kle av seg og bade naken sammen med 30 andre mannlige soldater mens befalet så på. Dette strider mot forsvarets egne prosedyrer for gjennomføring av øvelser under forstegangstjenesten. Jeg, og mange med meg, er ikke i tvil om at saken derfor dreier seg om regulær mobbing. Hvorvidt det blir en disiplinærsak mot den ansvarlige løytnanten får tiden vise, men politisk er saken helt klar... denne formen for machokultur ønsker vi ikke i det norske forsvaret. thundercunt: Det kan selvfølgelig være at den politiske ledelsen krever hoder på et fat, men mest sannsynlig får den ansvarlige løytnanten en merknad i rullebladet; som en konsekvens av en disiplinærsak. Han blir ganske sikkert også overført til en annen enhet. Årsaken til det politiske alvoret er at det er opplest og vedtatt at forsvaret skal ha flere kvinner i tjeneste. Ergo skal slike saker som den aktuelle ikke finne sted. Den ansvarlige løytnanten er nå omplassert (disiplinærforføyning) og har fått en bot for tjenesteforsømmelse. Rettferdigheten seiret og gutta boys bør heretter knipe ballene sammen og oppføre seg ordentlig... http://www.vg.no/nyheter/innenriks/arti ... d=10032386 Jordfræsar: Ja... med 426 cu Hemi (7 liter V8) eller 440 cu (7,2 liter V8) gjør den det. 350-430 temmelig grove hestekrefter gjør inntrykk.
Jordfræsar Skrevet Desember 7, 2011 Skrevet Desember 7, 2011 Nå må vel gutta på øvelse gjemme sine edle deler bakover klemt mellom bena for å tilpasse seg ungpikene på tur!
Fredrik Skrevet Desember 7, 2011 Skrevet Desember 7, 2011 Nå må vel gutta på øvelse gjemme sine edle deler bakover klemt mellom bena for å tilpasse seg ungpikene på tur! Jepp... hvis gutta har problemer med at ballene henger normalt når det er jenter tilstede får de heller dra ballene bak lårene og knipe sammen...
Fredrik Skrevet Desember 7, 2011 Skrevet Desember 7, 2011 Da likner de også Hehehe... I Prefer The Real Thing...
TRF Skrevet Desember 7, 2011 Skrevet Desember 7, 2011 fredrik, å himmel! var vel ingen som ikke så dette komme. Forøvrig er du en helt sinnsyk "siste ordet" type. Selv sier du at du legger den død (på slutten av ditt eget innlegg) for så å fortsette å gnæge. Spydige kommentarer til en hendelse, et arbeidsmiljø, og et fag har vist at du ikke eier relasjoner til eller kunnskap om, kan du spare deg for. Å korrigere meg for kommabruken kan du dog gjøre. Nå er det slutt fra meg (som det var fra børjan av), la oss se om du greier å leve opp til det samme. Over på noe helt annet, så ville jeg vurdert massivt svinghjul om du skulle få problemer med dette igjen på din bil (eller andre med denne motoren). Det er vesentlig mye rimeligere, og problemet med vibrasjoner er borte. Valeo har et "erstatningssett" til disse, som innebærer massivt svinghjul og ny lamell med bedre fjæring i (for å kompensere for manglende fjæring i svinghjul).
Fredrik Skrevet Desember 7, 2011 Skrevet Desember 7, 2011 fredrik, å himmel! var vel ingen som ikke så dette komme. Forøvrig er du en helt sinnsyk "siste ordet" type. Selv sier du at du legger den død (på slutten av ditt eget innlegg) for så å fortsette å gnæge. Spydige kommentarer til en hendelse, et arbeidsmiljø, og et fag har vist at du ikke eier relasjoner til eller kunnskap om, kan du spare deg for. Å korrigere meg for kommabruken kan du dog gjøre. Nå er det slutt fra meg (som det var fra børjan av), la oss se om du greier å leve opp til det samme. Håpløst... snakker om å ha tunnelsyn på tingene.... Ja... min mekaniker har også anbefalt massivt svinghjul neste gang shiten ryker (og det gjør den dessverre)...
[space] Skrevet Desember 7, 2011 Skrevet Desember 7, 2011 Touranen min er jo en 1.9TDI. (101/105hk) Det fungerer helt greit i daglig trafikk, og jeg savner aldri krefter når jeg har med familien på tur. Hvor mye veier den golfen i forhold til Touranen? Tror neppe jeg ville hatt noe sløvere motor enn den jeg har i dag. Og vil du virkelig kjøre en bil 900.000km?
[space] Skrevet Desember 7, 2011 Skrevet Desember 7, 2011 Første dag i 10 uker pappaperm i morgen! Får vel komme meg i seng!
awt Skrevet Desember 7, 2011 Skrevet Desember 7, 2011 Kommer til å ta min pappaperm i friperiodene jeg, så der for den.
TRF Skrevet Desember 7, 2011 Skrevet Desember 7, 2011 Fredrik, spar deg. Ang svinghjul, noen grunn til at det ryker? det er ikke normalt å være på tredje svinghjul på en slik motor (som i tilegg er en del snillere enn sin storebror 2,0d). De pleier å bli vel myke/dårlige når en passerer 200 000. Men da burde du være et sted mellom 400 og 600.. husker ikke hvor langt din var kjørt?
Anbefalte innlegg