Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet
Barca:

Du kan jo få deg en midlertidig jobb som butikkmedarbeider et sted? Det er ihvertfall litt penger å få :)

Det gjorde jeg en gang funket det.. :)

Jeg også "midlertidig" :P Nå er jeg butikksjef der

Jeg starta som forskalingssnekker Nå er jeg dataingeniør i samme firma :lol:

Skrevet

Hadde iallefall selv gått for 535i, om de lå i samme prisleie. Om du virkelig har bruk for x-drive vil jo det være dumt å ikke gå for det, men er det bare slik at du tenker "det hadde jo vert kjekt med x-drive, men kommer meg stort sett fram med drift på kun 2 uansett", hadde jeg gitt blaffen i det.

Diesel er ukult. Du vet det selv, innerst inne.

Skrevet

Noen som trenger våpen til å ha med seg på byen? Vurderer å selge klokka mi! :wink:

negerklokke.jpg

Går ann å drepe folk med den. Veier ca 300 gram, og er massiv!

Skrevet
Når skal du ha dette da? I 2017?

Mulig neste år (2012) men mest sannsynlig ikke før 2013! Vil være gjeldfri på E90en først så jeg har den som grei egenkapital :wink:

Hadde iallefall selv gått for 535i, om de lå i samme prisleie. Om du virkelig har bruk for x-drive vil jo det være dumt å ikke gå for det, men er det bare slik at du tenker "det hadde jo vert kjekt med x-drive, men kommer meg stort sett fram med drift på kun 2 uansett", hadde jeg gitt blaffen i det.

Diesel er ukult. Du vet det selv, innerst inne.

Nei har nå klart meg fin fint uten firehjulsdrift til nå iallfall! Blir bare litt preget av alt det maset og hysteriet rund diesel og firehjulstrekk. Men så har jeg jo planlagt å kjøpe inn en Chevy Tahoe som nummer to bil etterhvert (når det blir snakk om unger) så da blir det jo firehjulstrekk likevel :)

Diesel eller bensin spiller ingen rolle for meg egentelig, men ja det er tøffere lyd i bensinmotorer og jeg har heller ikke hatt min siste bensin BMW for å si det sånn :wink:

Skrevet

LPG gass er stikkordet! 7 kr mila! Har to kamerater med Tahoe og en en med Cargovan (samme 5,3liter) og de kjører for stort sett det samme i uka som jeg gjør med 325en :) Også er jeg ikke akkurat ute etter noen økonomisk bil heller, da heller stor plass og krefter!

Skrevet

Gass røver vel bort en del krefter, og er fortsatt veldig ukurrant å fylle her i Norge. For ikke å snakke om at forbruket er høyt i forhold til bensing og diesel.. Greit at det er billig, men fortsatt for ukurrant til at det har slått gjennom skikkelig i Norge.

Skrevet
Gass røver vel bort en del krefter, og er fortsatt veldig ukurrant å fylle her i Norge. For ikke å snakke om at forbruket er høyt i forhold til bensing og diesel.. Greit at det er billig, men fortsatt for ukurrant til at det har slått gjennom skikkelig i Norge.

Gass fungerer greit så lenge man har lpg fylling i nærheten og skal drive lokal kjøring. Ved langkjøring krever det MYE planlegging for å kjøre på kun gass.

Skrevet

Nja! Er 4 fyllestasjoner her i byen og 3 i nabobyen så jeg hadde klart meg fint! En av kameratene mine kjører ofte mellom Oslo og Arendal og det er visst ikke noe problem å finne fyllestasjoner langs E18, og er det krise så har han 100 liters bensintank å gå over til :wink: Noen hester forsvinner men man merker ikke forskjell på ytelsene, iallfall ikke på 5,3 litern med 299 hester :) Eneste er at gassanlegget er ganske ømfintlig og må på service en gang i blandt for ikke å gå tett!

Største geveinsten får man på bykjøring og lokal kjøring, på langkjøring kan veksle mellom gass og bensin eller man klare seg fint på kun bensin :) Men for meg som er amcar fan så er det nok lettere å se fordelene ved en slik bil, noen sier at Tahoen er som å kjøre båt jeg synes det er nydelige biler! En skikkelig stor og god bamse av en bil :wink:

Edit! Eneste drittet med Amcars er at det er risikosport å dra nedover i Danmark og europa med dem, der er US biler ett fremmed ord og det er også deletilgangen hvis noe skulle skje :roll:

Skrevet

Har noen av F10 sine motorer rekkesekser med bensin uten turbo nå??

Kjør på med bensinbil så lenge du kan, er faen ikke lenge til før 5-ern har 1,6 liter med 5 turboer og prompelyd...

Enig med Yngvejos; Gass fungerer nok hvis du bare skal kjøre lokalt med en gasstasjon i nærheten. For min del kunne det ha funket, men ser ikke hvorfor jeg skal ha bil med gassdrift når det finnes biler med knøtt dieselmotorer nå som er ekstremt gjerrige... Hvorfor er gass et alternativt til biler med små dieselmotorer? Fordi man kan konvertere store bensinslukere til å forbrenne mindre drivsstoff?

Skrevet
Har noen av F10 sine motorer rekkesekser med bensin uten turbo nå??

Kjør på med bensinbil så lenge du kan, er faen ikke lenge til før 5-ern har 1,6 liter med 5 turboer og prompelyd...

Enig med Yngvejos; Gass fungerer nok hvis du bare skal kjøre lokalt med en gasstasjon i nærheten. For min del kunne det ha funket, men ser ikke hvorfor jeg skal ha bil med gassdrift når det finnes biler med knøtt dieselmotorer nå som er ekstremt gjerrige... Hvorfor er gass et alternativt til biler med små dieselmotorer? Fordi man kan konvertere store bensinslukere til å forbrenne mindre drivsstoff?

En bil som går på gass bruker mer drivstoff, men det er billigere i innkjøp og så er det vel mer miljøvennlig også muligens. Det er et populært fenomen i øst-europa og i england slik som jeg har forstått det, men det har ikke slått ann noe særlig her i norge. Vi har en fyllestasjon i nabobygda, men hvor neste i landet er vet jeg ikke.

Foreldra til en kompis har faktisk tahoe med gassdrift. Nå jobber han riktignok ved bedriften som har fyllestasjonen da, så det er vel ikke noe problem for han :P

Skrevet

Edit! Eneste drittet med Amcars er at det er risikosport å dra nedover i Danmark og europa med dem, der er US biler ett fremmed ord og det er også deletilgangen hvis noe skulle skje :roll:

Amcars er stort i Norge, Sverige, Finland, Island... og i Sveits av alle land. Ellers er amcars lite interessant i Europa. Vi bygger bedre biler selv... :)

Skrevet

Amcars er stort i Norge, Sverige, Finland, Island... og i Sveits av alle land. Ellers er amcars lite interessant i Europa. Vi bygger bedre biler selv... :)

Var som onkelen min sa etter å ha kjørt med sin Chevy Suburban i Paris! Ypperlig langtur bil men i Paris? "ALDRI MER"!! :shock:

Men man fikk respekt i trafikken da, problemet var trange gater, parkerte biler og parkeringshus bygget for "pygmebiler" som han sa :wink:

Så det er forstålig det med at Amcars og europa ikke er den beste kombinasjonen! Mens her i Norge har vi større avstander og litt bedre plass rundt oss til å kjøre store flak :)

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...