Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet
Er vel endel som trimmer m50b25 ja. Sikkert like greit å kjøpe billig e36m3 fra utlandet, får jo tross alt en bra bil mtp understell, bremser osv originalt. Selv om alt blir bedre med oppgraderinger! Eneste fordelen med å kjøpe seg skrap av en e28 og hive i turbomotor er jo at du lærer MYE av prosessen! Og så det at du sitter sikkert igjen med en mye bedre følelse av å ratte rundt noe du har mekka selv etterpå.

Apropos møkkatreig bil, jeg ratter rundt en ny golf leiebil for tida, multifuel sak. Kan da ikke være mer enn 90-100 hester i den. Fy fader så treigt det går. Og stakkars leiebil, jeg kjører andregiret og 4-5000 omdreininger om morran for å få varme i bilen de 5 minutta det er til jobben. Kan ikke være et godt liv å være leiebil!

Får prøve den bilen jeg får hver BIDIGE gang Caddyen er på verksted--- VW Polo 1,2 Tdi :) 55hk. der haru raketten sin der!

Skrevet
Noen som har noen tips til å få metall og glass til å sitte sammen som støpt? Tenker da på noe lim.

Tec7 limer alt står det på tuben :)

Skrevet
Apropos møkkatreig bil, jeg ratter rundt en ny golf leiebil for tida, multifuel sak. Kan da ikke være mer enn 90-100 hester i den. Fy fader så treigt det går. Og stakkars leiebil, jeg kjører andregiret og 4-5000 omdreininger om morran for å få varme i bilen de 5 minutta det er til jobben. Kan ikke være et godt liv å være leiebil!

Er ikke lett å være leiebil nei. Jobber selv hos et utleie firma, hertz og europcar, og jeg hadde aldri kjøpt en bil som har vært leiebil for å si det sånn :D

Skrevet

Huff! nå synes jeg synd på en kompis! Han kjøpte for 2 månder siden en 04 E60 530d og nå har hele motoren havarert! Gåene dyser og swirlfalps i stemplene gjør at motoren må byttes, etter kun 147 000 km :( Han kjøpte bilen privat og selvsagt som den sto så han har ingenting å gjøre annet enn å punge ut av egen lomme!

Skrevet
Huff! nå synes jeg synd på en kompis! Han kjøpte for 2 månder siden en 04 E60 530d og nå har hele motoren havarert! Gåene dyser og swirlfalps i stemplene gjør at motoren må byttes, etter kun 147 000 km :( Han kjøpte bilen privat og selvsagt som den sto så han har ingenting å gjøre annet enn å punge ut av egen lomme!

Har lest om så mange tilfeller av dieselmotorhavarier i BMW nå at det er skummelt å vurdere det som bruktbil...

Skrevet
Har lest om så mange tilfeller av dieselmotorhavarier i BMW nå at det er skummelt å vurdere det som bruktbil...

En BMW skal ende med "i". :)

Skrevet

En BMW skal ende med "i". :)

Ja du har forsåvidt rett der, jeg heller mer og mer mot bensin om dagen! Særlig med tanke på hva slags faenskap staten kan finne på å straffe oss dieselbileiere med i framtiden :? Men nå skal jeg ikke handle bil før om 1-2 år så jeg har god tid til å se ann situasjonen :)

Skrevet
":2yi0gg3b]Jeg bytta til Focal i min e46. De var vesentlig rimeligere enn 2k pr stk, men låt MYE bedre likevel :)

Har et sett focal liggende, som jeg tenkte og bruke i dørene fremme, men hadde lyst til å finne noen dedikerte "Woofere" til å ha i basskassen i hatthylla. Har veldig lyst på Focal sineFocal Utopia 13WS, men spørs om det ikke blir litt meget å bruke nesten 10k på 5-tommere. ;)

Skrevet

Nå som nesten alle bensinmotorer kommer med turbo faller vel hele poenget for de største fanatikerne her vekk? Altså trimchip. Da får en vel lett chiptunet bensinbiler også, med tilsvarende effektøkninger som en får ved dieseltuning?

Det har kun vært to grunner til å kjøpe diesel slik jeg ser det. lavt forbruk og mulighet for trimming. Utover det vinner bensin HVER gang.

Nå har jo bensinmotorene på mange måter tatt igjen dieselen på forbruk, nettopp bl.a. ved hjelp av turbo, så hva skal nå grunnen være til å kjøpe diesel?

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...