Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet
Gikk jeg glipp av noe?

All den jævla .pl som kom inn nå. Ligger masse av dem i katagoriene.

Sent from my iPhone using Tapatalk.

Skrevet
":34zp70wy]Generelt lakkspørsmål:

Jeg har spraylakkert en liten metallboks i heldekkende farge. Fikk et par støvkorn i lakken så har våtslipet de feltene. De er nå matte.

Må jeg da ha et lag til med farge, eller kan jeg gå rett på lag med gjennomsiktig lakk? Vil det synes de stedene som er matte nå?

Vil tro det går greit å klarlakke nå! Medmindre slipesporene er for dype (riper), men sånn i prinsipp, blir matte ting blankt når de blir våt eller får klarlakk :D

På lakklinjen lærte vi noen triks. F.eks. å plukke ut støvkorn med pinsett, eller evt. limsiden på teip (hvis du har stødig hånd, og kun treffer støvkornet som stikker ut), så ligge en dråpe med lakk i "såret". Hvis klarlakken allerede var kommet på, har vi sånne små klosser, noe ala bunnen på en sjakkbrikke, med pussepapir i stedet for filt, der vi flatet kornet ned på linje med klarlakken, så rubbet og polerte vi det opp igjen.. bortevekk:D

Så det blir vel samme prinsipp på baselakk. plukke ut/slipe ned kornet, evt. ligge enn dråpe lakk i såret, eller et nytt lag med base om det blir stygt merke fra kornet, selv om det er tilført en dråpe. Deretter klarlakkere.

Skrevet

Vil tro det går greit å klarlakke nå! Medmindre slipesporene er for dype (riper), men sånn i prinsipp, blir matte ting blankt når de blir våt eller får klarlakk :D

På lakklinjen lærte vi noen triks. F.eks. å plukke ut støvkorn med pinsett, eller evt. limsiden på teip (hvis du har stødig hånd, og kun treffer støvkornet som stikker ut), så ligge en dråpe med lakk i "såret". Hvis klarlakken allerede var kommet på, har vi sånne små klosser, noe ala bunnen på en sjakkbrikke, med pussepapir i stedet for filt, der vi flatet kornet ned på linje med klarlakken, så rubbet og polerte vi det opp igjen.. bortevekk:D

Så det blir vel samme prinsipp på baselakk. plukke ut/slipe ned kornet, evt. ligge enn dråpe lakk i såret, eller et nytt lag med base om det blir stygt merke fra kornet, selv om det er tilført en dråpe. Deretter klarlakkere.

Takker. Da satser jeg på at det blir bra, og legger et par lag klarlakk i kveld. Hørtes ut som gode triks!

flonoen:

Det kameraet er mer enn bra nok. Vil si det er en god pakke. Ingen problem å kjøpe ny eller mer optikk senere.

Skrevet
http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=629302&utm_source=mailbase_all&utm_medium=email&utm_content=prod07&utm_campaign=w0512

er dette en kurrant/ok pakke for en blodamatør innen fotografering? Rekner med det ikke er de villeste linsene man får med, men tror det er mange andre plasser man kan hente inn litt på bildekvalitetet enn akkurat linsa når det gjelder meg.

Så ut som ei jævli billig pakke i mine øyne. Jeg har 400D og får gjort det jeg føler jeg bør med det så, som amatør er dette mer enn bra nok :D Hadde kjøpt lett om jeg hadde hatt råd da mitt begynner å bli slitent etter 10 000 knipsede bilder :P

Skrevet

Lyst til å oppgradere bilen litt til sommeren! Forslag til hva som burde gjøres !? :))

Jada, den skal senkes.. :wink:

Tenkte litt på å få på carbonleppe også, hadde blitt fint det? Dobbeleksos?

ydc7pgisfn02zqrkafxw.jpg

hj9e56fdj2bntqnvv5td.jpg

6zhjhxwanuisr9moc5js.jpg

Skrevet

Hehe, usikker på om jeg skal selge, men den ligger jo ute til salgs ! :)

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...