wicky124 Skrevet Februar 17, 2012 Skrevet Februar 17, 2012 Min skruing er sååå enkelt... jeg stresser aldri...blir aldri skitten..bare kjefte litt og sånt mens jeg spiser kebab.. så blir alt ordnet automatisk (jada morty999 skrur for meg )
FredrikE24 Skrevet Februar 17, 2012 Skrevet Februar 17, 2012 Det at politiet ta i bruk slike biler er ikke bra, var mye enklere før med kun passat/avensis/v70 For ikke å snakke om 2x S80, mørkeblå, to sorte S60, en koksgrå V70, En BMW E34 535i(!), BMW E38, BMW nyere treserie av no slag E90??, så er det noen avensiser som går igjen særlig en mørkeblå stasjonsvogn med ståliser, en grå sedan og en grå stasjonsvogn. Så er det vel en mondeo eller to, gjerne sølv. Så har jeg sett en Subaru Legacy. Passat ser jeg daglig. De er sivile, men er man litt våken ser man det svært enkelt på oppførsel og bil, man ser at noe ikke er helt normalt med et knippe biltyper i trafikken Glemte å ta med MB G450 eller hva det nå er, 2 stk. Den ene ble vel Breivik kjørt i.
flonoen Skrevet Februar 17, 2012 Skrevet Februar 17, 2012 Allerede vært ute med moppsa? Friskt! Var ikke det en smule kaldt og vått? Sitter og leter som en gal jeg nå.. Har funnet en 03 R6 jeg skal vei og se på neste fritur..! Temperaturmessig gikk det fint med en slik varmejakke (aner ikke hva det kalles, frotté kanskje?) under kjørejakka, og treningsbukse under buksa. Litt kaldt på fingrene eneste. 3-4 gode grader her, vår det! Var vått på bakken, og litt sånn dråper som blir kasta opp av bilene foran, men regn slapp jeg unna, regner jo tross alt nesten aldri i Bergen. R6 blir bra det!
Kvasi Skrevet Februar 17, 2012 Skrevet Februar 17, 2012 Faren til en kjenning av meg er "bilmekaniker light" hos oslopolitiet, de har myye rart på lur som ingen vet om..
flonoen Skrevet Februar 17, 2012 Skrevet Februar 17, 2012 Noen som har hørt før at man ikke skal legge viskosekobling ned så den ligger flatt? At den alltid skal stå oppreist? Far min snakket om dette, jeg sa at det har jeg ikke hørt om, og de nevnte ikke det hos GS bildeler heller, men så i går oppdaget jeg at det står på pakka "this side up" slik at den blir stående oppreist i pakka. Den har lagt flatt sikkert to-tre mnd den jeg har. Problem?
noekult Skrevet Februar 17, 2012 Skrevet Februar 17, 2012 Fikk svar fra verkstedet nå. 14/2-2012 kom bil inn til verksted time med følgen kunde klage: blir ikke varme i kupe.Det ble utf. diagnose test på bilen med Vida og funnet feil kode på bilen parkering varmer/tilegg varmer. Videre feil søk viser at det er feil på el.nett til varmer er defekt, el.nett skiftes og varmer testes og feil koder kontrolleres og varmer funger som den skal ved test etter rep. Bil utleveres til kunde 15/2-2012 Kunde er i kontakt med oss igjen og forklarer at det fortsatt ikke blir varme i kupe på bilen, avtales med kunde at han skal komme inn og sette igjen bilen uten time bestilling og vi skal se på den ved første leding anledning. Kunde kommer inn med bilen igjen 16/2 kl 14 38. Nytt feil søk blir startet samme etter middag men slutt føres først morgen etter 17/2. Det er funnet dårlig gjenomgang av kjøle vann i varme register på bilen. Følgen tilbud er gitt til kunde: skift av register til kr 7467,5 kr ink mva. Dette tilbudet som er satt opp baserer seg på følgen. Da bil kom inn hadde den kun 1 feil på varme system i bilen som var parkering varmer/tilegg varmer, denne feilen er utbedret og kontrollert og virker som den skal etter rep. Vi ser i etter tid at en lengre prøve tur med bilen hadde fått fram flere feil på bilen ved første verksted besøk, men da det ikke er behov får prøve kjøring av bil ved test av reparasjon på park varmer / tilegg varmer. Er ikke dette utført, ved første verksted besøk. Sett i denne sammenhengen vurder vi det dit hen at, kunde ikke skal betale får videre feil søk på bilen varme system (vi dekker dette internt hos oss) og et stort avslag på rep. kost. (20% rabatt) Som gir et tilbud til kunde på 7467 kr får skift av varme register. Dette er en rep som normalt vil kostet ca 11 000 kr og få utført på bilen. Vi kan ikke starte reparasjon eller skift av varme register før dette vi har komet til en enighet om kostnader ved reparasjon. Det med underlinjert skrift... Høres ikke det dumt ut? Jeg mener, hva i all verden har de reparert hvis det de skulle reparere ikke fungerer på kjøreturen hjem??
Yngvejos Skrevet Februar 17, 2012 Skrevet Februar 17, 2012 Noen som har hørt før at man ikke skal legge viskosekobling ned så den ligger flatt? At den alltid skal stå oppreist? Far min snakket om dette, jeg sa at det har jeg ikke hørt om, og de nevnte ikke det hos GS bildeler heller, men så i går oppdaget jeg at det står på pakka "this side up" slik at den blir stående oppreist i pakka. Den har lagt flatt sikkert to-tre mnd den jeg har. Problem? De blir garantert liggende flate både under transport og lagring, så jeg hadde ikke bekymra meg for det. Jeg hadde en ny viskosekobling liggende flatt i et halvt års tid før jeg monterte den. Fungerer fint enda den.
Julianv Skrevet Februar 17, 2012 Skrevet Februar 17, 2012 Det der syns jeg blir for dumt av de. Feilkodene ville ligget der fra før bilen kom inn, og det ville ikke kommet andre opp ved ny prøvetur etter skifte av el-nett.. Det blir veldig rart syns jeg. Uansett så SKAL man ta en prøvetur sålenge man ikke bare byttet viskere og lyspærer
316 Skrevet Februar 17, 2012 Skrevet Februar 17, 2012 Tenkte på noe. Har en person under 18 lov å ha med seg for eks vin inn i Norge fra Sverige? Selv om det er 20 for å kjøpe. Er vel norske regler som gjelder i tollen? Det er jo norsk toll.
noekult Skrevet Februar 17, 2012 Skrevet Februar 17, 2012 Det der syns jeg blir for dumt av de. Feilkodene ville ligget der fra før bilen kom inn, og det ville ikke kommet andre opp ved ny prøvetur etter skifte av el-nett.. Det blir veldig rart syns jeg. Uansett så SKAL man ta en prøvetur sålenge man ikke bare byttet viskere og lyspærer Svarte tilbake jeg: Hei _______________Jeg har lest svaret ditt, men jeg er ikke enig med deg om at varmen var i orden da jeg fikk bilen tilbake. Det var jo på første biltur hjem at reperasjonen viste seg å ikke være effektiv (jeg hentet bilen ca. kl. 16, og allerede ca. 16.45 prøvde jeg å ringe tilbake for å få kontakt - prøvde i mellomtiden alle mulige innstillinger for å få varme i anlegget uten hell. Fikk ikke svar på telefon og la derfor igjen beskjed på telefonsvarer). Det blir bare for dumt å påstå at "varmer testes og feil koder kontrolleres og varmer funger som den skal ved test etter rep." Det er jo akkurat det den ikke har gjort. Som du ser så dobler totalkostnaden seg fra 7.000 til 14.500 kr., og hadde vi visst at det skulle være sluttsummen så hadde det sannsynligvis endret vår avgjørelse om reperasjonen skal gjennomføres eller ikke før våren. Det er totalt urimelig å forvente at en kunde skal være med på å betale så mye mer når dere først indikerer at problemet vil la seg løse ved bytte av kabelmatte etc. som dere gjorde og fikk betalt for. Slik jeg skjønner det så er det helt opp til verkstedet å finne ut om reparasjonen vil holde eller ei. Og når det først er snakk om reperasjon av et varmeanlegg som svikter om vinteren, er det ikke rimelig da for en kunde å forvente at dere tester varmeanlegget ordentlig før dere tar betalt for jobben og gir bilen tilbake? Derfor står jeg fortsatt ved at det er Stenshagen Volvo-verksted sin somling som resulterte i at jeg som kunde betalte for en jobb som ikke resulterte i lovet resultat, at vår avgjørelse hadde vært annerledes om vi hadde fått opplyst at reperasjonen ville koste 14.500 kr. mot 7000 kr., og at utførte jobben har en mangel i forhold til Håndverkertjenesteloven (slik nevnt i første e-posten min). Håper på rask tilbakemelding, slik at jeg ser hva slags steg jeg må ta videre i denne saken. Skal søkemotoroptimalisere dem i grøfta med drittslenging via Google hvis de nekter for dette her. Går ikke ann å forvente at kunden skal betale for en reperasjon som ikke hadde lovet resultat/effekt etter muntlig avtale...
Frode D Skrevet Februar 17, 2012 Skrevet Februar 17, 2012 Noen? Ser etter dekk på dekning.com og der står det "med felgkant" bak noen av dekkene. Noen andre står det "med felbeskyttelseskant". Er dette det samme? Hvis ikke, hva er felgkant?
knut_olestad Skrevet Februar 17, 2012 Skrevet Februar 17, 2012 Tenkte på noe. Har en person under 18 lov å ha med seg for eks vin inn i Norge fra Sverige? Selv om det er 20 for å kjøpe. Er vel norske regler som gjelder i tollen? Det er jo norsk toll. Er det ikke 18 år for vin og 20 for brennevin?
fish Skrevet Februar 17, 2012 Skrevet Februar 17, 2012 Møtte istad rundt 10 ulike biler og alle hadde to ekstreme høye antenner på taket Hva kan det ha vært?? radiobiler?
316 Skrevet Februar 17, 2012 Skrevet Februar 17, 2012 Tenkte på noe. Har en person under 18 lov å ha med seg for eks vin inn i Norge fra Sverige? Selv om det er 20 for å kjøpe. Er vel norske regler som gjelder i tollen? Det er jo norsk toll. Er det ikke 18 år for vin og 20 for brennevin? Nei. 20 på alt der.
Julianv Skrevet Februar 17, 2012 Skrevet Februar 17, 2012 Tror du har rett 316! Skal ikke si det helt sikkert, men temmelig sikker på det. De vet jo ikke om du har vært i tyskland feks?
Anbefalte innlegg