M|Fjeld Skrevet Mars 1, 2012 Skrevet Mars 1, 2012 Det er mye Mondeo i det designet. Hvorvidt det er bra eller mindre bra er jeg faktisk usikker på... Aldri har vel uttrykket "shit happens" passet bedre... http://www.vg.no/reise/artikkel.php?artid=10060916
Marius2002 Skrevet Mars 1, 2012 Skrevet Mars 1, 2012 - Mann på moped ligger i 70km/t med beina på styret og hendene bak hodet uten hjelm. Franskmenn er meget spesielle og de har uten tvil en litt spesiell machokultur. Før i tiden var det ganske vanlig med 3-spors landeveier (alléer) i Frankrike. Altså et spor i hver retning + et felles i midten. Den store folkesporten var derfor selvfølgelig hvem som i hver retning først var en feiging (chicken) ved forbikjøringer. Jeg sier bare at det lå vrak langs landeveiene uansett hvor man kjørte... og det i et land som er dobbelt så stort som Norge... Haha huff.. Men til tross for alt dette har Sør-Frankrike mye flott å by på! For eksempel: Castellane som er en liten landsby innlands, denne har en gammel kirke på toppen av et stup som er en flott turistattraksjon. Grasse, fin landsby, blir kalt for "parfyme-hovedstaden". Lac de Sainte Croix, også kjent som "den blå innsjøen". Meget flott innsjø og veien dit fra Grasse/Cannes/Nice er fantastisk. Denne veien går langt oppi fjellsiden med stup på ene siden. Fantastisk utsikt. Mange har vel sett bilder fra denne veien uten å vite helt hvor de er tatt, man kan også se over til den andre siden av dalen hvor man ser en veldig kjent tunell(se bildet under).
Fredrik Skrevet Mars 1, 2012 Skrevet Mars 1, 2012 ":j3a80hxp]Fredrik: Alfa? Liker GTVen skikkelig godt. Tøff og annerledes! Cab er jo alltid riktig Alfa´n er ikke et skikkelig prosjekt som en seriøs E85 vil være. Dette er noe jeg tilfeldigvis kom over i forbindelse med ny bremsevæske på BMW´en. Spideren ser meget fin ut og en 3.0 V6 motor med 200 HK fra Alfa Romeo er aldri feil. Den har vært til salgs ganske lenge og prisen er derfor på den hyggelige siden av 80K. Bilen har med andre ord mye større bruksverdi enn handelsverdi. Den har også hyggelige ytelser... 0-100 Km/t på 7,4 sekunder, en topphastighet på 230 Km/t og godlyd så det holder. Mon ikke den kan være morsom å ha i sommer?... Fredrik90: Porsche er helt håpløst her i Danmark... prisene er astronomiske. Jeg vil også helst ha en oldschool 944/968 med frontmotor, men vet ikke om jeg orker å begynne på et slikt prosjekt. Det er enklere med en 993 eller nyere Boxster/Cayman, men så var det det med prisen...
Erebus Skrevet Mars 1, 2012 Skrevet Mars 1, 2012 til under 80.000 er det ikke noe å lure på fredrik. Den taper du ikke penger på. Ta en liten naftest på forhånd så kanskje du får trukket fra et par laks på en eventuell 7.000 kronersregning for å adressere de siste småtingene...
Fredrik 90 Skrevet Mars 1, 2012 Skrevet Mars 1, 2012 Fredrik90: Porsche er helt håpløst her i Danmark... prisene er astronomiske. Jeg vil også helst ha en oldschool 944/968 med frontmotor, men vet ikke om jeg orker å begynne på et slikt prosjekt. Det er enklere med en 993 eller nyere Boxster/Cayman, men så var det det med prisen... Det er såpass ja, men det var jo en veldig hyggelig pris for den Alfaen da. Er du Norsk statsborger så kan du vel kjøpe bil i Norge hvis det er billigere (utrolig nok) og kjøre den på Norske skilt i Danmark Får jo fine 944 til rundt 80 000 kr her hjemme, men men det er jo hva man har behov for da.
Fredrik Skrevet Mars 1, 2012 Skrevet Mars 1, 2012 Haha huff..Men til tross for alt dette har Sør-Frankrike mye flott å by på! For eksempel: Castellane som er en liten landsby innlands, denne har en gammel kirke på toppen av et stup som er en flott turistattraksjon. Grasse, fin landsby, blir kalt for "parfyme-hovedstaden". Lac de Sainte Croix, også kjent som "den blå innsjøen". Meget flott innsjø og veien dit fra Grasse/Cannes/Nice er fantastisk. Denne veien går langt oppi fjellsiden med stup på ene siden. Fantastisk utsikt. Mange har vel sett bilder fra denne veien uten å vite helt hvor de er tatt, man kan også se over til den andre siden av dalen hvor man ser en veldig kjent tunell(se bildet under). http://www.thuben.com/system/files/imag ... Tunnel.jpg Landeveiene rundt Grasse er fantastiske... i likhet med de aller fleste landeveiene i departementene Var og Alpes-Maritimes. Veien på sydsiden langs Gorges du Verdon er fenomenal for en som er interessert i å kjøre skikkelig bil (Top Gear har et større innslag fra den veien med en Audi S4 vs. noen fjellklatrere). Vi har tilgang til et koselig sommerhus i den lille byen Cotignac... skikkelig Provence. E46´en har så langt vært der 7 ganger og vi teller på knappene om den klarer en tur til. Den har tross alt nesten 300000 km på telleren, men jeg tror at det skal gå bra. Jeg vet ikke hvordan stemningen er for at halve familien tar fly, men hvis det er ok er det kanskje en mulighet for undertegnede å kjøre en Alfa Romeo sydover...
Marius2002 Skrevet Mars 1, 2012 Skrevet Mars 1, 2012 Landeveiene rundt Grasse er fantastiske... i likhet med de aller fleste landeveiene i departementene Var og Alpes-Maritimes. Veien på sydsiden langs Gorges du Verdon er fenomenal for en som er interessert i å kjøre skikkelig bil (Top Gear har et større innslag fra den veien med en Audi S4 vs. noen fjellklatrere). Vi har tilgang til et koselig sommerhus i den lille byen Cotignac... skikkelig Provence. E46´en har så langt vært der 7 ganger og vi teller på knappene om den klarer en tur til. Den har tross alt nesten 300000 km på telleren, men jeg tror at det skal gå bra. Jeg vet ikke hvordan stemningen er for at halve familien tar fly, men hvis det er ok er det kanskje en mulighet for undertegnede å kjøre en Alfa Romeo sydover... Ah Heldig dere som har et slikt hus tilgjengelig. Skal nedover igjen neste år(2013). Drømmen er å kjøre en liten roadster på disse veiene, nettopp slik du nevner og muligens får anledning til. Møtte forresten en 2CV-klubb på disse trange fjellveiene i 2008. Kunne telle mellom 60 og 80 Citroen 2CVer i alle mulige farger og dekor. Det var jo litt morsomt
Frode D Skrevet Mars 1, 2012 Skrevet Mars 1, 2012 Flere enn meg som er lei av at folk skriver "+1" her på forumet? Greit nok når folk spør etter meninger, men hva er liksom vitsen når når noen skriver feks: "Fin bil du har! :)" og så kommer neste med følgende innlegg "+1".
Fredrik 90 Skrevet Mars 1, 2012 Skrevet Mars 1, 2012 E46´en har så langt vært der 7 ganger og vi teller på knappene om den klarer en tur til. Hehe, det fikk meg til å tenke på onkelen min som har hus i Alicante i Spania! Han har i tillegg til en S80 en 1978 Volvo 245 Automatic som han hadde hatt siden 80 tallet, bilen var skral så han tenkte å kjøre den ned til Spania for så å kaste den der. Bare for å bruke opp siste rest liksom, og ned til Spania kom Volvoen men den hadde ikke tenkt å kaste håndkle så fort. Så da kjørte han den hjem til Norge igjen på Våren for å kaste den der, for da var den sikkert ferdig. Men Volvoen ga seg faen ikke, ble tre turer til ned til Spania og nå har ikke onkel hjerte til å skille seg av med sin trofaste sliter og har like godt satt i gang full restarering Varmt vær, sol og behagelig cruising på Autobhan har visst gjort den gamle Svensken godt Til sommern fremstår den strøken, rustfri og med ny lakk
Ostnes Skrevet Mars 1, 2012 Skrevet Mars 1, 2012 Har også en kamerat som har en 97' Volvo S70 2.5(?) bensin, som han kjøpte fra en sjømann med ei eller anna turnusordning, feriehus i Spania og flyskrekk. Den har vel gått noe sånt som 590.000 nå, og ingen tegn til at noe som helst skal ryke med det første..
Azeton Skrevet Mars 1, 2012 Skrevet Mars 1, 2012 Fattern har kjørt Karasjok-alicante med Ford Excursion så tilbake
Anbefalte innlegg