Gå til innhold

Off Topic (tidl. tulletråden)


mAZE
 Share

Anbefalte innlegg

Noe er kansje kopiert ifra Wikipedia,men viss du studerer tidspunktet for innlegget ser du at det ofte kun er noen få minutter ifra hverandre,regelrett umuligt å få kopiert og omformulert såpass store innlegg på den korte tiden.

Noen har bare denne kunnskapen,du har nok sikkert like god kunnskap om div andre ting,samme gjelder for de fleste av oss vil eg tro.

Hver sine emner.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Faktisk veldig positivt overrasket for å si det slik. :) Så dette er bra, håper det absolutt fortsetter slik..

Men over til noe annet. Som nevnt har jeg 2010mod Golf Stasjonsvogn. Og så har vi ei simo kombivogn, denne er da litt stor. Vi har problemer med å få inn denne i bagasjerommet.. Hvilken bil er det større plass i, og som dere kan anbefale..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var ikke skikkelig vag-verksted nei, men virka passelig seriøst. Ikke Kjell-Bendiks bil og tobakk nedpå hjørnet rundt supern.

Var litt skeptisk selv til at en temperatursensor skal få bilen til å gå på 3 sylindre, men han mente iallefall det kunne skje. Om problemet vedvarer etter byttet er det jo ikke verre enn å få de til å skifte coiler, feilmelding eller ei. Og da har jeg iallefall fått meg en fin ny tempsensor i samme slengen :)

Jepp bare å se positivt på det :D tenker du å trimme? Med chip vil du få ca 210hk fra de beste!! Er det quattro? Automat el manuell? Autkassene er boss. Faren til min bestevenn har byttet kassen 2 ganger på 140 000(!!)

Går seg nok til ja, håper alt av typiske feil dukker opp før de 3 mnd med garanti er ute. Eller, håper jo ingenting dukker opp, men heller før enn etter.

Chippet er den ja, var litt skeptisk til å kjøpe gammel chippet bil. Men den var så velholdt og pen både innvendig og utvendig at den bar ikke noe preg av å være ungdomsbil. Ikke quattro, noe piggdekka framme er misfornøyd med tror jeg, og manuellkasse.

Ting som må gjøres er å få vekk "T3" merket bak, skal bestille nytt A3-merke fra ebay. Så mangler jeg disse knottene som jeg fester den snora som holder oppe hattehylla bak med, men gudene vet hvordan jeg finner slikt på nettet. Hva heter hattehylle på englandsk?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noe er kansje kopiert ifra Wikipedia,men viss du studerer tidspunktet for innlegget ser du at det ofte kun er noen få minutter ifra hverandre,regelrett umuligt å få kopiert og omformulert såpass store innlegg på den korte tiden.

Noen har bare denne kunnskapen,du har nok sikkert like god kunnskap om div andre ting,samme gjelder for de fleste av oss vil eg tro.

Hver sine emner.

At alle har kunskap om hvor mye hester en random porsche eller bmw her på det og det momentet her jeg vanskligheter for å tro, men okey :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syns dette har blitt mer og mer enn klippe lim fra wikipedia tråd

Dette er også en av de mindre intelligente uttalelsene jeg hører her inne.

Hvordan tror du f.eks en forfatter går frem for å skrive en kriminalroman som forgår i en by i et totalt fremmed land? Forfatteren kan slå opp i bøker eller på ulike sider på nettet... eller han kan forsøke å få kontakt med noen personer som bor i byen. Det siste kan han f.eks gjøre på nettet eller ved å reise til byen. Poenget er at forfatteren umulig kan vite særlig mye om byen i det andre landet uten å drive litt research først... et eller annet sted må han slå opp for å finne frem til fakta.

Det er tilsvarende når man skriver nogenlunde oppegående innlegg her inne også, men i likhet med forfatteren får man også litt erfaring med tiden. Jeg vet f.eks nok om F10 520d og 525d til å vite hva som er sånn nogenlunde korrekt eller ikke.... og jeg vet også nok om modellene til å vite nøyaktig hvor jeg skal slå opp for å sjekke fakta. Jeg bruker en teknikk som er basert på relasjoner... eller "knagger" om du vil. Vet jeg noe om en bestemt Porsche modell vet jeg også noe om en tilsvarende BMW modell fordi datagrunnlaget har relasjoner til hverandre. Prøv... så skal du se at det stemmer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er også en av de mindre intelligente uttalelsene jeg hører her inne.

På hvilket grunnlag kan du si at jeg er mindre intelligent av den grunn?

At jeg ikke har lest bmw kataloger, wikipedia og andre fora opp og ned for å kunne specsa på rams i tillegg til alle konkurrentene betyr det vel ikke at jeg er dom fordet. Har ingen interesse av det eller noe behov for å vite alt ned til hver minste detalj.

Mitt innlegg var formulert slik jeg opplever at tråden har blitt.. Må vel være lov å si sin mening.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Markus E30: Han sier ikke at du er mindre intelligent. Han sier du kom med en mindre intelligent uttalelse.

Det er også utrolig hva noen folk her inne kan om bilmodeller og motorer uten å slå opp. (Jeg er IKKE en av dem dessverre...)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen her som skal på svenske rally i helga eller?

Sover over i bilen og blir fra lørdag til søndag. Syntes foresten fiesta og ds3ene ser forjævlig gromme ut, og 1,6liters turbo monster maskin slår ikke feil, 8 bars turbo trykk og full firehjulsslædd i 180kmt forbi der man sitter rolig og fredelig ute i svenske skogen og griller pølser...slår ikke feil ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var jo min mening om saken.. Sånn jeg syns tråden har blitt. Jeg må jo være mindre intellegent for å syntes det da?

Ingen har sagt noe om din intelligens :roll: Kommentaren var lite intelligent, Fredrik mente nok noe slikt som at det var en lite gjennomtenkt ting å si (nå kjenner ikke jeg Fredrik, så jeg kan ikke påstå at det er det han mente, men jeg velger å tro det). Bare slenge ut en slik negativ kommentar uten noe som helst begrunnelse osv. Det er jo det som har vært kjernen i den "kranglingen" som har vært på forumet de siste dagene, det å skrive saklige innlegg man selv og andre kan få noe ut av :)

Så sant ikke jeg har misforstått alt som er da :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noe er kansje kopiert ifra Wikipedia,men viss du studerer tidspunktet for innlegget ser du at det ofte kun er noen få minutter ifra hverandre,regelrett umuligt å få kopiert og omformulert såpass store innlegg på den korte tiden.

Noen har bare denne kunnskapen,du har nok sikkert like god kunnskap om div andre ting,samme gjelder for de fleste av oss vil eg tro.

Hver sine emner.

At alle har kunskap om hvor mye hester en random porsche eller bmw her på det og det momentet her jeg vanskligheter for å tro, men okey :)

Så fremt man har en genuin interesse for en ting så er det svært mye som fester seg. Jeg går vel ut ifra at du også har noen interesser som du kan mye om.. eller..?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • awt locked this emne
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...