Yngvejos Skrevet Mars 28, 2011 Share Skrevet Mars 28, 2011 Har ingenbetalingsanmerkninger og oppmot 600tusen i året!får prøve meg på et annet kort. edit : ja ble cresco car gode rabatter også 365 har aldersgrense på 23 år eller noe sånn. Det var ivertfall ikke mulig å få kort når jeg var 20 år og kunne vise til intekt på 500k året før. Jeg gikk for NAF mastercard istedet. Der får man 3-4% rabatt + 30 øre ekstra på statoil. Syke lønnsforskjeller ute og går i oljebransjen i forhold til andre nødvendige yrker, når man som 19 åring tjener 500k... Sier ikke at det ikke er normalt, men vanvittige lønnsforskjeller. Ei jeg kjenner veldig godt har fagbrev som barne- ungdomsarbeider, 26 år gammel og har hatt fagbrevet siden hun var 20. Hun tjener da i 100% stilling ca 280 000 i året. Det blir fort litt penger av det når man jobber helligdager og litt overtid. I min daværende jobb gikk jeg rett på 100% overtid hvis jeg jobbet mer enn 12 timer. Synes å huske at grunnlønna var 370-380k. Jeg synes det er riktig at det er litt lønnsforskjell på land og offshore (ikke at jeg synes at omsorgsarbeidere har for godt betalt), for man tilbringer tross alt store deler av fritiden sin på arbeidsplassen. Iløpet av en offshoretur jobber man 164 timer (samme som en 7-15 arbeider jobber iløpet av en måned) og tilbringer 164 timer av fritiden sin på arbeidsplassen. Det må kompanseres litt. Hittil i år har jeg vært hjemme hele 16 dager. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
-Roger- Skrevet Mars 28, 2011 Share Skrevet Mars 28, 2011 ":2kpn43v4]Hun har jo valgt det selv. En må utdanne seg til et yrke der en tjener penger. Ikke komme etterpå og klage på lønna du får som sykepleier/omsorg/annet offentlig.Det er rimelig alment kjent hvor en tjener/ikke tjener gode penger. Forsåvidt sant. Men likevel uenig! Hun jobber selvfølgelig ikke med den jobben fordi hun vil tjene masse penger, men fordi hun liker jobben hun har valgt. Penger er ikke alt, men det forsvarer ikke de store lønnsforskjellene blant forskjellige yrker uansett. PS: Forrige barnehagen hun jobbet i fikk hun heller ikke fagarbeiderlønn, fordi da ville heller barnehagen ansette en som ikke hadde fagbrev enn å betale fagarbeiderlønn. Valget var jo da å stå uten jobb eller ta jobben og få betalt som om hun ikke hadde utdanning. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ehrnst Skrevet Mars 28, 2011 Share Skrevet Mars 28, 2011 ":y3gzklda]Faen så sinna jeg blir...................Er det rart biler blir stjålet i dette kontinentet eller?? Faen til amatører på Statens Vegvesen har jeg ikke snakket med på lenge (angående Fellalien som jeg prøver å finne ut om er stjålet eller ikke)! Henviser meg frem og tilbake og fraskriver seg jobben totalt (hvertfall på telefon!) - "det kan ikke vi hjelpe deg med". Det er da nødt til å være en register en eller annen plass i dette landet der de sjekker sånt? Eller går kjøretøy rett gjennom tollen i Norge uten "tyveriavkreftelse"???? Håpløst! Betale så hinsides mange hundretusener i avgift også gidder dem ikke å hjelpe med noe så grunnleggende... Faens uengasjerte kontorrotter som ikke orker en dritt...... Overrasker meg ikke. Når du står der med bilen og skal ha på skilter er nok derimot gjort på 5 min vil jeg tro. Hør med han her på forumet (husker ikke navnet) som sleit med E30 M3en sin. (Biltylsynet fant ut at chassinummer var sveiset) Vil tippe han har mer oversikt over hvem som gjør hva i biltilsynet, da det var EN DEL bråk rundt saken hans. Edit: BMWBenny var det vel: viewtopic.php?f=9&t=135336&hilit=beslaglagt meg du sikter til? Edit: evnt. BMWBenny som du sa ja. må lese hele innlegget ser jeg hehe Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
noekult Skrevet Mars 28, 2011 Share Skrevet Mars 28, 2011 ":2jl47un6]Noekult: Få det skriftlig. Altså at de ikke har mulighet til å sjekke det. Når du da kommer med papirene og skal registrere den skulle en ikke tro de hadde muligheten da heller. Prøv politiet også. Spør på en måte hvor du ikke sier noe om hva slags bil eller noe slikt. Bare sånn generelt. Har det skriftlig fra Tollen hvertfall, inkludert e-posten. Da kan jeg si senere at jeg spurte dere men fikk ingen hjelp. Spurte generelt Er en som følger meg på Twitter, som visst jobber for vegvesnet. Han har jeg sendt alle detaljer og noen bilder til. Avventer til jeg får svar fra han, men kanskje det tar litt tid (en dag?) siden den type kontor pleier å stenge kl. 15-16... Faen så sinna jeg blir...................Er det rart biler blir stjålet i dette kontinentet eller?? Faen til amatører på Statens Vegvesen har jeg ikke snakket med på lenge (angående Fellalien som jeg prøver å finne ut om er stjålet eller ikke)! Henviser meg frem og tilbake og fraskriver seg jobben totalt (hvertfall på telefon!) - "det kan ikke vi hjelpe deg med". Det er da nødt til å være en register en eller annen plass i dette landet der de sjekker sånt? Eller går kjøretøy rett gjennom tollen i Norge uten "tyveriavkreftelse"???? Håpløst! Betale så hinsides mange hundretusener i avgift også gidder dem ikke å hjelpe med noe så grunnleggende... Faens uengasjerte kontorrotter som ikke orker en dritt...... Mulig interpol har register over stjålne biler? Skader ikke høre Edit: http://www.interpol.int/Public/Vehicle/Default.asp Takk, Knut-knupp Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Larsinnj Skrevet Mars 28, 2011 Share Skrevet Mars 28, 2011 Da var Wenche Foss død. Greit det står i avisa, men at det skal være de 7 øverste sakene på VG? Synes det er vel mye. Hmm,når skjedde dette? jeg pratet med mamma i stad ser du!! 12-tiden i dag. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
m-alpin Skrevet Mars 28, 2011 Share Skrevet Mars 28, 2011 Hehe,dårlig spøk men min mor heter også Wenche Foss faktisk.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mikael-B Skrevet Mars 28, 2011 Share Skrevet Mars 28, 2011 Noen som har kjennskap til denne? http://www.finn.no/finn/car/used/object?finnkode=27607060 En bekjent som er interessert, men personlig synes jeg den var litt dyr? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Dirty Skrevet Mars 28, 2011 Share Skrevet Mars 28, 2011 Har ingenbetalingsanmerkninger og oppmot 600tusen i året!får prøve meg på et annet kort. edit : ja ble cresco car gode rabatter også 365 har aldersgrense på 23 år eller noe sånn. Det var ivertfall ikke mulig å få kort når jeg var 20 år og kunne vise til intekt på 500k året før. Jeg gikk for NAF mastercard istedet. Der får man 3-4% rabatt + 30 øre ekstra på statoil. Syke lønnsforskjeller ute og går i oljebransjen i forhold til andre nødvendige yrker, når man som 19 åring tjener 500k... Sier ikke at det ikke er normalt, men vanvittige lønnsforskjeller. Ei jeg kjenner veldig godt har fagbrev som barne- ungdomsarbeider, 26 år gammel og har hatt fagbrevet siden hun var 20. Hun tjener da i 100% stilling ca 280 000 i året. Jobber på land jeg, og hadde nesten ingenting overtid i fjor vanlig arbeidsag 7 til 3 580 tusen, med kun videregående 22år Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
S.Hafsmo Skrevet Mars 28, 2011 Share Skrevet Mars 28, 2011 En kompis av meg jobber på rigg og har kun videregående. Han tjente vel 950k i fjor. Er kanskje ikke helt enig i ei slik hyre etter et par års skolegang (ja, jeg er sjalu). Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik Skrevet Mars 28, 2011 Share Skrevet Mars 28, 2011 Syke lønnsforskjeller ute og går i oljebransjen i forhold til andre nødvendige yrker, når man som 19 åring tjener 500k... Sier ikke at det ikke er normalt, men vanvittige lønnsforskjeller. Ei jeg kjenner veldig godt har fagbrev som barne- ungdomsarbeider, 26 år gammel og har hatt fagbrevet siden hun var 20. Hun tjener da i 100% stilling ca 280 000 i året. Jeg husker at jeg fikk noe å tenke på da jeg for mange år siden ble fortalt at man kunne tjene mer som nattevakt uten videregående på en bensinstasjon enn som seniorforsker med 35 års ansiennitet i Statens næringsmiddeltilsyn. Jeg har stor forståelse for at moren til en venn syntes at det var svært surt at hennes den gangen 19 år gamle sønn tjente mer enn henne bare ved å ta noen nattevakter i uken på en bensinstasjon. Jeg tror at det på et eller annet tidspunkt går helt galt når det åpenbart råder fullt anarki vedr. lønnsdannelsen. Det er ganske enkelt ikke godt nok at kun markedet skal bestemme hva en riktig lønn er... alt kan ikke måles i penger. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
noekult Skrevet Mars 28, 2011 Share Skrevet Mars 28, 2011 Man kan ikke forstå seg på lønnene i Norge... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
[space] Skrevet Mars 28, 2011 Share Skrevet Mars 28, 2011 The Pusyclyb live @ Tattoo Aid på Kråkereiret i Moss nå på lørdag 26/3 http://www.reverbnation.com/thepussyclub Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
-Erik- Skrevet Mars 28, 2011 Share Skrevet Mars 28, 2011 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tom K Skrevet Mars 28, 2011 Share Skrevet Mars 28, 2011 Lå en uke på hotel i fjor høst i påvente av å komme ut på rigg, det var helt greit å bo på hotel i 10 dager med 2640,- kr + diett om dagen i ventelønn Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
316 Skrevet Mars 28, 2011 Share Skrevet Mars 28, 2011 Høres ut som oljebransjen er helt dratt ut av proposjoner. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg