Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Du vet vel at Norge er et ganske så langtrukkent land? Blomster og trær er i full sving her i Osloomerådet.

Så man kan vel si at "Det er nå den store forskjellen på klimaet i Norge kommer frem?" 8)

Joda, men jeg befinner meg tross alt like langt syd for Oslo som Trondheim er nord for Oslo. Litt forskjell er det derfor... meget dejligt, men du har helt rett når det gjelder Norge... :)

Skrevet
Hva mener folket om dette resultatet i NAF´s dekktest over årets sommerdekk. Er Hankook Ventus Prime 2 virkelig såpass bra dekk?... :?

http://www.naf.no/Alle-saker/NAF-eksper ... -92-poeng/

Jeg er fan av Continental dekkene, de som har vunnet de tidligere tester.

Har aldri hatt Hankook, men kan være de er bra? at dem tester kun ett sett dekk er vell snevert synes jeg?

Ingen rotasjonsretning er også greit upraktisk og teit å ikke merke dekkene med synes nå jeg.

EDIT: ``PremiumContact 5 er Continentals nye sommerdekk som skal være best under vanskelig forholdene og få beste ”karakter” på EUs nye dekkmerking (se egen sak).

PremiumContact 2 vant fjorårets test og sånn sett skuffer det nye dekket noe. Det er et godt sommerdekk, med jevne og gode prestasjoner, men bremser litt dårligere og vannplaner litt tidligere enn de beste. Dekket føles sikkert og stabilt både på våt og tørr asfalt. Det har lav rullemotstand.``

det er disse jeg har :) (premiumContact 3) har jeg forresten.

Skrevet

For å sette det litt i perspektiv hvor mye det snør her, jeg og min far måket verandaen i dag tidlig rundt klokken 9-10.. Nå er det kommet 8.5cm til med snø siden den gang. Jeg var av nysgjerrighetens skyld ute å målte med en tommestokk.

Men men, jeg vil ikke klage.. Man får bare gjøre det beste ut av situasjonen :)

Skrevet
For å sette det litt i perspektiv hvor mye det snør her, jeg og min far måket verandaen i dag tidlig rundt klokken 9-10.. Nå er det kommet 8.5cm til med snø siden den gang. Jeg var av nysgjerrighetens skyld ute å målte med en tommestokk.

Jeg vet at utsagnet ``Den som ler sist ler best``, Men jeg kan ikke dy meg selv: :lol::lol::applause:

Skrevet

Er nydelig vær her også, rundt 10 pluss og sol fra skyfri himmel 8) MEN det som er litt urovekkende er at det nå ikke har regnet en dråpe på over en månde, noe som gjør skogbrann faren stor :?

Men vintern vi har hatt kan jeg like, stort sett flere pluss grader hele vintern bortsett fra to uker med snø og minus grader. Ja denne vintern kunne jeg faktisk kjørt på sommerdekk, bortsett fra to tre dager så var veiene tørre og isfrie :)

Skrevet

Har aldri hatt Hankook, men kan være de er bra? at dem tester kun ett sett dekk er vell snevert synes jeg?

Ingen rotasjonsretning er også greit upraktisk og teit å ikke merke dekkene med synes nå jeg.

EDIT: ``PremiumContact 5 er Continentals nye sommerdekk som skal være best under vanskelig forholdene og få beste ”karakter” på EUs nye dekkmerking (se egen sak).

PremiumContact 2 vant fjorårets test og sånn sett skuffer det nye dekket noe. Det er et godt sommerdekk, med jevne og gode prestasjoner, men bremser litt dårligere og vannplaner litt tidligere enn de beste. Dekket føles sikkert og stabilt både på våt og tørr asfalt. Det har lav rullemotstand.``

Jeg har alltid hatt enten Continental eller Pirelli dekk og trives også med disse dekkene. Utfordringen nå er imidlertid at Hankook Ventus Prime 2 kommer vesentlig bedre ut i testen enn Continental PremiumContakt 5. Hankook dekkene er også 190 kroner billigere pr. stk. (eller ca 40%) her i Danmark enn Continental dekkene. Jeg har liten lyst til å betale såpass mye mer for dekk som er dårligere (hvis vi skal tro NAF). Merkelig... :?

Skrevet

Det er en god holdning å ha. Jeg vil også tro at sneen smelter rimelig fort på nordvestlandet når været først blir varmere... :)

Skrevet

Jeg har alltid hatt enten Continental eller Pirelli dekk og trives også med disse dekkene. Utfordringen nå er imidlertid at Hankook Ventus Prime 2 kommer vesentlig bedre ut i testen enn Continental PremiumContakt 5. Hankook dekkene er også 190 kroner billigere pr. stk. (eller ca 40%) her i Danmark enn Continental dekkene. Jeg har liten lyst til å betale såpass mye mer for dekk som er dårligere (hvis vi skal tro NAF). Merkelig... :?

Stor prisforskjellig i Danmark må jeg si, hele 40%!

Er vell en risk man må ta, hvis man skal følge NAF sine råd, men har du vært fornøyd med continental og Pirelli, så vet du at du garantert vil bli fornøyd. Det man kan gjøre er å få noen andre til å kjøpe disse, for å så spørre dem om tilbakemelding. Men dekk er også noe som er litt smak og behag vil jeg tørre å påstå.

Enten så gambler du, får noen andre til å kjøpe først, eller tar det trygge valget. :)

Skrevet
Hva mener folket om dette resultatet i NAF´s dekktest over årets sommerdekk. Er Hankook Ventus Prime 2 virkelig såpass bra dekk?... :?

Jeg har kjørt på hankook evo s1 noen år nå, og er fornøyd. De er veldig rettningsstabile og funker veldig bra både på tørt og vått føre. Så jeg har ikke noe problem med å anbefale de. De støyer litt mer en vinterhjula gjør, men ikke plagsomt mye.

edit: fattern hadde pirelli dekk på sin, og jeg synes ikke de støyer noe mindre en mine. Kan ikke sammenlikne helt festet siden han hadde volvo v70 og den er litt mer komfortabelt bygd opp. .

Skrevet

Jeg har kjørt på hankook evo s1 noen år nå, og er fornøyd. De er veldig rettningsstabile og funker veldig bra både på tørt og vått føre. Så jeg har ikke noe problem med å anbefale de. De støyer litt mer en vinterhjula gjør, men ikke plagsomt mye.

Men det er ikke ``Ventus Prime`` dekkene. At de er fra samme produsent, betyr ikke alltid at de også da, er like gode. Men interessant! :) Støy er no herk :P Med mindra man har en nyere godt isolert bil eller en gammal men luksus bil (7`er, S`er, A8`er) osv osv. :)

Skrevet

Det er en god holdning å ha. Jeg vil også tro at sneen smelter rimelig fort på nordvestlandet når været først blir varmere... :)

Det meste vi har hatt av snø i vinter er ca 30 cm på første snøfall, etter det har det aldri vært over 5 cm pr snøfall, så at man skal klage skjønner jeg ikke.

På denne tiden i fjor lå det tross alt mye snø enda.

Skrevet

Har de nokian hakkapeliitta på 530´n.... Meget fornøyd... Dogg noe mindre presise etter 170-190... Ikke at jeg har vært der så mange ganger, men de få gangene har det vært ikke fult så koselig hehe

Skrevet
Men det er ikke ``Ventus Prime`` dekkene. At de er fra samme produsent, betyr ikke alltid at de også da, er like gode. Men interessant! :) Støy er no herk :P Med mindra man har en nyere godt isolert bil eller en gammal men luksus bil (7`er, S`er, A8`er) osv osv. :)

Dette er et viktig poeng. Skal det være noen mening i å ta dekktesten til følge bør det være de samme dekkene... ellers gambler man helt sikkert. Jeg er også enig i at dekkstøy er noe herk og dessverre så er E46 følsom den veien. Vi bruker bilen som en ren familie/bruksbil og komfort er derfor viktig. Selv med 195/65-15 dekk er dessverre komfort ikke en E46 spesialitet, men man kommer langt med med et originalt understel, 15" felger og de riktige dekkene... :)

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...