Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hmm, tenkt litt på coilovers til bilen etterhvert, men vet ofte man får problemer med at felg tar i coilovers. Dette løses jo med en spacer, men da kan man jo fort få problemer med at dekk tar i hjulbue og jeg vil ikke valse. Men kan den ekstra camberen man får med coilovers kompensere så man unngår hjulbuen? :)

Skrevet

Jeg tok i dempern her når jeg satt på sommerskoa.

Men nå erde RIMELIG breise og med feil innpress så det er jo ikke rart.

Kjører 19x8,5 med 225 dekk foran med Et48 og 5mm spacer. Går akkurat med 30mm senk. Samme gjelder bak men der er det 19x9,5 med 255 dekk og ET48, med 5mm spacer der og. Funker fjell. Så bare du holder deg inne rimelig bredde på felg og dekk og innpress er ok, så gåre greit.

Skrevet

Jeg har 8"x18" med ET 37 på 225/40.

De skrapte på coiloversene foran på min E46 sedan. Så jeg har 10mm spacer på hver forfelg. Har fortsatt litt å gå på før jeg når hjulbuen. Så vil tro det skal gå med f.eks. 235 dekk uten spacer, så lenge man finner riktig innpress.

Skrevet
Hmm, tenkt litt på coilovers til bilen etterhvert, men vet ofte man får problemer med at felg tar i coilovers. Dette løses jo med en spacer, men da kan man jo fort få problemer med at dekk tar i hjulbue og jeg vil ikke valse. Men kan den ekstra camberen man får med coilovers kompensere så man unngår hjulbuen? :)

Ofte kan man unngå det ved å fjerne hjelpefjæra på coiloverene sånn at man slipper å justere fjæra helt ned til dekket. ;)

Skrevet

Siden det er snakk om coilovers osv. Har et spørsmål til banefolka her:

Hva er det banefolk/racing folk bruker av understell? Er det dempere og fjærer for seg selv eller bruker dem coilovers?

Skrevet

Spotta en sjampanje farget F10 på utsiden av butikken her i stad, og bak var det dobble blås og "535I" emblem 8) Fargefalget kunne sikkert vært diskutert og ikke hadde han kostet på seg M-sport heller men med slik motor så får han tommelen opp likevel :wink: Man hører på bilen bare på tomgang at det er gromme saker, og den eldre karen bak rattet ga forsiktig på ut fra parkeringplassen. NYDELIG lyd, helt perfekt i en slik bil. Lyden av en ekte BMW :)

Heller mer og mer mot bensin i min framtidige F10 :)

Skrevet
Noen som vet hvordan det er å få nytt pass ved endring av navn?

F.eks. når man gifter seg etc. og bare bytter etternavn.

Må man ta med seg dokumentasjon på navneendring, eller holder det å ta med gammelt pass og gyldig legitimasjon med det "nye" og riktige navnet?

Regner med det er noen som er gift og har dratt på ferie her inne! hehe.

Når kona endra navn etter at vi gifta oss så fylte hun ut navneendrings skjema på nærmeste skatte kontor. Når hun skulle få nytt pass tok hun da med gamle passet, samt "godkjent stemplet" skjema hun fikk i retur fra skattekontoret...

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...