Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Men den butikken skulle visst ha 100$ i frakt.. Noen som finner andre som selger? Men iogmed at det er original bmw-del, så bør jo GS, BMW og Schmiedmann kunne skaffe :)

Skrevet
Putt forsikringen i et forsikringsselskap du er totaltkunde... Kasko på E30 er også ekstremt dyrt uansett.

Betaler vel 4500,- i året jeg nå, ca... På E30'n...

Jeg betaler 4200 for kasko på min e30 gjennom gjensidige.

hvor gammel er du. hvor mange %bonus og har du noe spesiel avtale ? når jeg hørte med de skulle de ha det dobbelte for delkasko og MYE mer for fullkasko

Skrevet
Men den butikken skulle visst ha 100$ i frakt.. Noen som finner andre som selger? Men iogmed at det er original bmw-del, så bør jo GS, BMW og Schmiedmann kunne skaffe :)

Jeg forstår fortsatt ikke hva du skal med et eget verktøy til dette når det fungerer like fint å skru den ut.

Skrevet
Noen som har vært borti krangling når man skal godkjenne senkesett og felg ?

Skal inn på time om 2-3 uker og har laget meg en liten mappe som jeg håper gjør jobben:

- Papirer fra firehjulskontroll + bekreftelse på at lyktene er riktig justert

- TÜV på tysk

- Bilde av alle fjørene montert på bil med serienummer vinkla utover ( de skal jo selvsagt titte på dem, men kjekt å ha uansett )

- Printet ut en kalkulator fra motormann hvor jeg har lagt inn originalfelgene + dim, ET og bredde på de nye som viser at det ikke er økning i rulleomkrets. Samt at det ikke er endring i ET fra original.

- Bilde av bakside på felgene der bredde, innpress og fabrikat synes.

Noe mer jeg bør ha med her?

Min kontrollør måtte ha manual/instruksjonsblad som følger med i senkesettet.

Jeg hadde kastet dette, men var så heldig at kontrolløren fant dokumentet på pcen sin.

Vet ikke om de har et register for slike ting, eller om kontrolløren fant det på leverandørens hjemmeside.

Skrevet

Fikk du ikke med et ark engang, der det sto at du måtte ta lysjustering og at det burde monteres av profesjonelle etc?

Hvis ikke, er det ikke så mye du kan gjøre! Men vær forberedt på at de kan spørre etter det.

Kan være det bare var kontrolløren min som var vanskelig.

Ellers:

Hvis du har tatt en EU-kontroll med senkesettet montert, og har fått feil/mangel på dette, må du også ta med kontrollseddelen med feilene! Han sa de måtte ha det for å slette mangelen fra deres system.

Jeg måtte kjøre hjem og tilbake 2 ganger, bare for å lete etter manuelen, og så senere fordi han skulle ha kontrollseddelen min.. Så det tok en halv arbeidsdag for å si det slik.

Skrevet

Neida ingen EU-kontroll inni bildet, klart jeg har jo ikke akkuratt lest TÜV så nøye. Tysk er ikke helt min greie. Men står jo sikkert noen forutsetninger der. Uansett så stiller jeg jo opp med utført lysjustering + firehjulskontroll?

Samma kan det i bunn og grunn være, får håpe det går gjennom og han ikke er dødsvanskelig :P Fikk jeg ikke med noe så får jeg neppe tak i det heller.

:moroklem: 6-serie

Skrevet

Lykke til! Det går nok fint, så lenge du har dokumenter på 4-hjulskontroll, TUV, og delenummer på settet etc.

I Bergen prøver de bilen og ser at den er selvopprettende og at ingenting skraper. Går det fint, er det fint.

Jeg fikk ikke tatt lysjustering, men dette spurte han faktisk ikke etter heller.

I tillegg hadde jeg 15" hjul på kontrollen, mens det sto 18" på hjulstillingslappen. Haha. Så min vanskelige kontrollør, var vanskelig på feil ting.

Og når det har gått noen lange timer, og han endelig er ferdig, kommer det en ny fyr inn, for å sjekke alt om igjen. Haha. En kontrollør for å sjekke at kontrolløren har kontrollert riktig.

Skrevet

Hahha såpass ja!

Nei jeg går for at det går fint. Bilen er ikke spesielt lav egentlig, bare moderat senk ( så ut som en monstertruck på original høyde med sommerhjula ). Subber ikke overhodet, ikke spesielt breie felger eller noe.

Satser på jeg treffer de på en god dag!

Takk for tips uansett!

Skrevet

Jeg forstår fortsatt ikke hva du skal med et eget verktøy til dette når det fungerer like fint å skru den ut.

Det er den helt siste når man vipper opp skjermen og har fått ut luftedysene oppe, skrudd ut alt man kan osv, da er det disse kommer til hjelp. Setter dem inn på siden av skjermen for å løsne festene på siden. You see? :)

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...