Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Fanken E34'n ble brått tungstarta i dag :S Har måtte kinne 3-4 sekunder før den starter, lurer på om pumpa mi er helt med jeg :P

Skrevet

Solgte bilen min lørdan den 21.04.12, møtte kjøper i Kristiansand, og handelen var i boks.

Fikk i dag e-post om at bilen meste sannsynelig har gåen toppakning (bruker vann)

Han ønsker da at jeg enten erstatter/ deler kostnaddene for han, eller så ønsker han advokat og annulere kjøpet.

Nye eieren er fra Stavanger, og turen ditt gikk bra fikk jeg vite senere på kvelden.

Bilen var det ingenting galt med når jeg leverte den, derfor jeg også tørte å kjøre ditt for å vise den.

Såpass stoler jeg på den.

Så nå ønsker han somsagt å hevekjøpet da jeg ikke vil gi han penger for å fikse noe han mest sannsynelig har ødelagt.

Har han mulighet til å heve kjøpet på denne måten?

Vi brukte NAF sin kjøpskontrakt, og bilen ble solgt "slik den er"

Setter stor pris på hjelp her :)

Skrevet

Dette er jo snart to uker siden? du vet jo ikke hva han har gjort med bilen på to uker? Jeg ville ikke gitt han ei krone.

Skrevet
Solgte bilen min lørdan den 21.04.12, møtte kjøper i Kristiansand, og handelen var i boks.

Fikk i dag e-post om at bilen meste sannsynelig har gåen toppakning (bruker vann)

Han ønsker da at jeg enten erstatter/ deler kostnaddene for han, eller så ønsker han advokat og annulere kjøpet.

Nye eieren er fra Stavanger, og turen ditt gikk bra fikk jeg vite senere på kvelden.

Bilen var det ingenting galt med når jeg leverte den, derfor jeg også tørte å kjøre ditt for å vise den.

Så nå ønsker han somsagt å hevekjøpet da jeg ikke vil gi han penger for å fikse noe han mest sannsynelig har ødelagt.

Sjekk denne linken og opprett gjerne en egen, egnet tråd. Å føre en slik diskusjon / utveksling i tulletråden fungerer ikke.. :)

viewtopic.php?f=9&t=225018&hilit=forliksr%C3%A5det

Skrevet
Dette er jo snart to uker siden? du vet jo ikke hva han har gjort med bilen på to uker? Jeg ville ikke gitt han ei krone.

Akkurat det jeg også sier.

Første dagen han tokk kontakt med meg, så la han meg til som venn på facebook.

så et par dager etter handelen så jeg at han hadde lagt om til 15" hjul bak (bilde på face)

Og la ut et bilde seinere på kvelden av noen spor på 10-15m med gummi.

Nå er plutselig bildene borte :S

Men selv om jeg ikke ønsker å gi noe penger, kan han heve kjøpet?

Skrevet
Står det i kontrakten kjøpt slik den er, har han lite å gå på. Svart på kvitt, signert av begge! Kan ikke få det klarere enn det.

Flotte greier! :)

Er litt små nærvøs, da jeg ikke ønsker å lure noen, men ønsker heller ikke å legge ut mer penger, eller betale tilbake til nye eier og få bilen tilbake.

Skal muligens hente ny bil i mårra.

Skrevet

Akkurat det jeg også sier.

Første dagen han tokk kontakt med meg, så la han meg til som venn på facebook.

så et par dager etter handelen så jeg at han hadde lagt om til 15" hjul bak (bilde på face)

Og la ut et bilde seinere på kvelden av noen spor på 10-15m med gummi.

Nå er plutselig bildene borte :S

Men selv om jeg ikke ønsker å gi noe penger, kan han heve kjøpet?

På bakgrunn av ovennevnte opplysninger så stiller kjøper svært dårlig i en sak. Kjøper kan fremme et krav mot deg om heving av kjøp på grunn av nevnte skade, men du står naturligvis fritt til å avvise kravet. Kjøper må i så tilfelle klage saken opp mot Forliksrådet. Opplysningene du nevner ovenfor er interessante dersom det blir en sak (noe jeg for øvrig betviler). Kontakt gjerne Facebook og få en backup av de nevnte bildene.

Skrevet

Det kan nok bli en vanskelig sak hvis den blir tatt videre. "Selges som den står" fratar ikke selger for alt ansvar. Kjøpet kan likevel heves hvis selger har tilbakeholdt informasjon. Men mye kan ha skjedd med motoren på to uker og en gåen toppakning burde oppdages rimelig raskt etter salg.

Ett tips til neste gang er å skrive "selges som delebil/reperasjonsobjekt".

Det ble skrevet i salgskontrakten på E91en min siden jeg valgte å kjøpe den uten forhandlergaranti.

Skrevet

Jeg gråter inni meg av det der. Er så autotuna at jeg ikke har ord.... Listen er lav for å bli artist nå om dagen..

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...