Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er som du sier, det har ikke noe i en vanlig bil å gjøre! ;) men en bil bygd for mer enn å kjøre under fartsgrensen med en middelaldrene mann bak rattet, bør ha mulighet for å bli godkjent med det! ;)

Skrevet
Og ennå så nekter de bila med bur! Grunnen; man får "falsk" sikkerhet følelse og dermen kjører fortere!! Fader, er jo liv spart om det går gærnt!!! Latterlig å nekte bur i bila som har litt mere effekt enn vanlig 2 liter traktor som 90% av norsk befolkning har!

Så hvis du går på taket og buret er helt vridd så du kommer deg ikke ut, det begynner å brenne

hva gjør du da?

eller at når du først ryker ut slår du hodet i buret og besvimer, så tar bilen fyr?

Bur har ingenting i en vanlig registert bil å gjøre

jaja jeg vet jeg har godkjent bur i min :mrgreen::mrgreen:

Hvis du først har gått rundt så jævlig at buret er twista, så er det vell lite som er igjen av deg om buret ikke hadde vært der? Er jo ketchup uansett... Samma faen om det begynner å brenne da spør du meg, hele karoseriet er såppas vridd (om du i det hele tatt lever da uten bur) at du må sparke ut vinduer...

Man kan jo polstre buret någenlunde, så du slipper å lage høl i hode i det du klinker med vannmelonen din... Klart, det er jo problemstilling, men man trenger virkelig ikke å være raketforsker å skjønne at bur er ekstra sikkerhet i bilen når du først begynner å stønte i grøfta!!!

Jeg sier ikke at du skal kjøpe 116d ferdigrigga med bur fra fabriken. Men se på trackday bil fra boble? De kommer jo med bur fra fabrikken... Og de er på skilter! Pluss at bur stiver opp bilen, som kan igjen bidra til bedre kjøreegenskaper!

Snakket med par eiere av mx5 som hadde seriøse bygg, siterer; De bøylene/burene er ikke der for pynt!

Og på toppen av det hele, du sier jo selv du har bur i bilen? :P Kjører du rundt med hjelm/brannslukningsapparat hele tiden?

Skrevet
Og ennå så nekter de bila med bur! Grunnen; man får "falsk" sikkerhet følelse og dermen kjører fortere!! Fader, er jo liv spart om det går gærnt!!! Latterlig å nekte bur i bila som har litt mere effekt enn vanlig 2 liter traktor som 90% av norsk befolkning har!

Så hvis du går på taket og buret er helt vridd så du kommer deg ikke ut, det begynner å brenne

hva gjør du da?

eller at når du først ryker ut slår du hodet i buret og besvimer, så tar bilen fyr?

Hvis du først har gått rundt så jævlig at buret er twista, så er det vell lite som er igjen av deg om buret ikke hadde vært der? Er jo ketchup uansett... Samma faen om det begynner å brenne da spør du meg, hele karoseriet er såppas vridd (om du i det hele tatt lever da uten bur) at du må sparke ut vinduer...

Man kan jo polstre buret någenlunde, så du slipper å lage høl i hode i det du klinker med vannmelonen din... Klart, det er jo problemstilling, men man trenger virkelig ikke å være raketforsker å skjønne at bur er ekstra sikkerhet i bilen når du først begynner å stønte i grøfta!!!

Jeg sier ikke at du skal kjøpe 116d ferdigrigga med bur fra fabriken. Men se på trackday bil fra boble? De kommer jo med bur fra fabrikken... Og de er på skilter! Pluss at bur stiver opp bilen, som kan igjen bidra til bedre kjøreegenskaper!

Snakket med par eiere av mx5 som hadde seriøse bygg, siterer; De bøylene/burene er ikke der for pynt!

Og på toppen av det hele, du sier jo selv du har bur i bilen? :P Kjører du rundt med hjelm/brannslukningsapparat hele tiden?

Har brannslukningsapparat og stoler som hjelper med å ikke knuse melonen jeg

188380_10150149794034134_529464133_7924550_458615_n.jpg

Skrevet

Så hva var problemet med å ha bur i gatebil igjen? Om det brenner eller man slår hode? Ser ut som du har klart å løse det veldig fint, så hvorfor skulle ikke de andre klare det? Skjønte ikke helt hvorfor du skulle påpeke de problemstillingene, når det er egentlig ikke noe problem om man gjør det riktig... :roll:

Skrevet

Å faen! Dette var veldig triste greier :(

http://www.vg.no/sport/fotball/norsk/ar ... d=10053450

Jeg vokste jo opp sammen med fyren, han gikk en klasse over meg på hele barne og ungdomskolen samt at han bodde rett borti gata her :shock: Foreldrene kjenner jeg også godt, de eier og driver blant annet alle VAG forhandlerne å byen her.

Også en sånn grei og hyggelig kar han var da, triste saker detta :(

Skrevet
Så hva var problemet med å ha bur i gatebil igjen? Om det brenner eller man slår hode? Ser ut som du har klart å løse det veldig fint, så hvorfor skulle ikke de andre klare det? Skjønte ikke helt hvorfor du skulle påpeke de problemstillingene, når det er egentlig ikke noe problem om man gjør det riktig... :roll:

Nei må jo gjøre det beste ut av det, når det først er bur i bilen, men mener forsatt at bur ikke har noe i en vanlig gateregistrert bil

det er ikke lovlig å kjøre med 4punkts seler heller, vet ikke helt hvorfor men?

så da gjør ikke bøtestolene heller mye nytte, den vanlige selen passer ikke inn i det heletatt i det klumpete designet av noen stoler

så man blir jo kastet rundt uansett.

Skrevet
Å faen! Dette var veldig triste greier :(

http://www.vg.no/sport/fotball/norsk/ar ... d=10053450

Jeg vokste jo opp sammen med fyren, han gikk en klasse over meg på hele barne og ungdomskolen samt at han bodde rett borti gata her :shock: Foreldrene kjenner jeg også godt, de eier og driver blant annet alle VAG forhandlerne å byen her.

Også en sånn grei og hyggelig kar han var da, triste saker detta :(

ja, detta er veldig tragiske greier :( mine tanker går til de etterlatte!

Skrevet

Kondolanser til de etterlatte! dette er altfor tidlig å gå bort!

Fikk beskjed i dag om at en tidligere ansatt her gikk bort forrige onsdag, en uke etter at han hjalp meg med oljeskift og div på hobbykveld, utrolig triste saker :(

Skrevet

fikk et delvis svar med BT idag. dem har det vist travelt osv pga russebiler samt opptrapping i kontroller osv. noen som vet ka vektøkninga blir på en bil som er fullstendig ombygd? ifra 320 til 328? er en e36. vil ikke lage enda en tråd i teknisk om noen vet her :wink:

Skrevet

Hva skjer med at koed er blitt så forbanna raske til å sende a? :P Brukte jo normalt sett noen dager før, nå blir det jo sendt samme dag. Ikke negativt, jeg liker det! haha

Skrevet

hva gjør du da?

For og si den sånn om du ruller såpass med bilen at buret er så vridd at du ikke kommer deg ut og det brenner så ville du med 100000000% sannsynelighet vært JÆVLIG død om du ikke hadde bur... så jeg vill heller knote meg ut av en brennende bil med livet i behold enn så lenge heller enn og ligge død og skvist i en totalt most bil....som brenner. Og sjåføren med Subaruen tilbake hadde vært 100% sikkert død om det ikke var for halvburet.

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...