Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet
Om jeg har baby volvo wicky, hva slags bmw har jeg da? :)

Om du ikke vet det, så har du en E38... :lol:

En sjuer er en sjuer uavhengig av årsmodel 8)

Hvorfor kjøpe E46 til 100k når du får E38 til samme prisen? Det der forstår jeg VIRKELIG ikke.. Hvorfor vil folk betale 200tusen for en E60 520 når de kan få E65 735i for samme prisen?? :roll:

Jeg er helt enig. :)

Skrevet

Kjenner en som soter ruter til en overkommelig pris.. Om noen trenger, ulempen er at han vil ha bilen stående ett par dager da han hater å stresse med ting.. :)

Skrevet
Om jeg har baby volvo wicky, hva slags bmw har jeg da? :)

Om du ikke vet det, så har du en E38... :lol:

En sjuer er en sjuer uavhengig av årsmodel 8)

Hvorfor kjøpe E46 til 100k når du får E38 til samme prisen? Det der forstår jeg VIRKELIG ikke.. Hvorfor vil folk betale 200tusen for en E60 520 når de kan få E65 735i for samme prisen?? :roll:

Personlig syns jeg da E60 er ubeskrivelig mye penere enn en E65, men det er nå meg :P

Skrevet

Det der kommer det til å bli leven av, snakk om å bli snytt. Kampen hadde blitt heelt annerledes om dommeren var våken, nå styrer jo England seg i havn.

Skrevet

Er vel entusiastene som sier dette. Ser bare på Mercedes sin C250 CDI eller E250 CDI, den er jo 2.2 med r4 med 205hk. Man må faktisk opp på E300 CDI, med 3.0L V6, da får man 231hk. Jeg synes det er rett og rimelig med at BMW også følger denne trenden med r4 på motorene sine fra bunn og litt opp i rekken. Audis A4 og sine modeller der, man har r4 helt opp til 211hk og 2.0L TFSI, ser bort fra diesel så må man på 3.0L for å få V6 som yter 333hk.

Er både entusiaster, motorpresse og folk generelt som sier dette. Vi går inn i en tid hvor downsizing er helt vanlig, kjedelig med slik er det. Likevel så har man i dag teknologi til å få selv V8ere til å være meget drivstoff vennlige.

En E91 325d har ifølge BMW en 0-100 på 7,6 sekund, mens en 320d som er firer og en del mindre hest har på 8,2 sekund. 0,6 sekund er ikke mye om å gjøre i slike sammenligninger(LES: vanlige biler som er ment for gatebruk av Ola Nordmann). En 320d har 163hk og en 325d har 197hk, det er faktisk litt, men likevel er ikke forskjellen fra 0-100 mye. Prater fortsatt om E91 (da E90 er borte fra BMWs nettsider).

Denne her skjønner jeg ikke helt poenget med men. 0-100 skiller kanskje ikke så mye på disse, men en 325d har et helt annet moment og drag f eks mellom 100 og 200 km/t, men det er klart at en 320d passer Norsk kjøremønster ganske bra noe jeg heller ikke har benektet. 325Den har en lavere og mer mykere gange og en veldig fin moment kurve synes jeg, jeg har kjørt mye 320d (og 520d da mine foreldre har en) og fireren er og blir ett rakkleverk. Men nok en gang så skjønner jeg ikke helt hvor du vil hen. 0-100 på en manuell 325d er forøvrig 7,4 og 8,4 på en manuell 320d, da snakker vi ett sekund for å være pirkete.

La oss bevege oss over til F10 kontra E60.

En F10 528i har firer og "bare" 2.0L den har 245hk og 0-100 på 6,2 sek.

En E60 530i har sekser og 3.0L den har 258hk og 0-100 på 6,5 sek.

Altså ser du at det ikke er store forskjellen der, selv om E60en har både sekser og 1.0L mer, samt 13 hk mer, så er den snevet tregere enn F10. Men det er så lite at det er ikke merkbart på vanlig gatebruk. Jeg har troa på at F10 bruker mye mindre drivstoff og i disse miljøtider mindre utslipp(der er ikke jeg så nøye). Med andre ord en mer fornuftig bil.

Så om du kan komme med noe bedre argument enn akkurat lyden så skyt ut! :)

Nok en gang, jeg har ikke benektet at de nye firesylindra motorene er effektive og flotte. Men for meg PERSONLIG så spiller det ingen rolle da de høres helt jævlige ut, min gamle E34 har hundre ganger finere svev og lyd enn en F10 528I. Motorene i E60 er sugemotorer som alt nå er flere år gammle, med finjustert teknikk og turbo(er) så er jeg bombesikker på at de lett kunne matchet firerne i både yttelser og effektivitet. Se bare på MB sin nye 3,5 liters SUGE V6er, den slår lett ut BMW sin 2,0 liters R4 med to turboer, både på forbruk og yttelse. Om bare BMW hadde giddet så hadde de fått det til

Jeg legger faen ikke en mill på bordet for en 5 serie med firer under panseret, det tror jeg mange er enige i. Hadde du vært litt entusiast du også så hadde du skjønnt hva jeg mener og ikke kommet men en hel masse visvas om 0-100 tider, fakta som det er ingen som har sagt noe annet om heller.

Når den glendens dag kommer og det står en F10 på tunet mitt så skal den ha en rekkesekser, diesel eller bensin får tiden vise. Jeg kommer ALDRI til å kjøpe en BMW uten sekser, uansett!

Skrevet

Nå er du inne på noe Fredrik90, men å si at en BMW er mer skikkelig med 6er blir bare å provosere ;)

Er enig at en 6er er "bedre" en 4er, men den er fortsatt en BMW selv om den har 4er :) Men slik staten skal flå litt motorsterke biler gjør det ikke verdt å ha nesten ny bil med 6er idag. Selv om de kan både være mer miljøvennlige og mer drivstoffs gjerrige en før. Hadde prisene vært mer Europa vennlige hadde man nok sett mer 6ere på nye biler fra BMW idag i Norge.

Det som også er latterlig er bruksfradraget på import biler. Kollega henta en 2010 F10 530da til 600' for noen uker siden.

Er ikke artig når Norske biler da ligger 150-200 over i pris på brukt markedet. Det er ikke rart man taper mye på ny bil i Norge da.

Skrevet

Kjenner ikke til problemene ved VAGina 2.0TDi, men jeg hadde A6 Avant leiebil i Tyskland og den holdt absolutt ikke tilbake for vår 2,4D i Volvoen. Holder massevis i Norge, klart bedre enn alle de standard 1,9TDi-ene der ute... Forbikjøringer gikk i grei fart. Ikke slapp motor altså... Lå jo på 170-190 km/t hver gang vi fant ledig strekning på Autobahn...

Kan anbefale A6 Avant, men problemet med den er at det er en bil som gjør alt riktig, uten å by på noe mer. Du får liksom en veldig god bil med bra kvalitetsfølelse, trygge/stabile kjøreegenskaper og ferdig med det. Etter 3 dager er den blitt kjedelig (den ble det for meg som bilentusiast samt bestekameraten min som ikke er bilinteressert).

Sikkert andre boller med V6 3,0TDi x Quattro x Tiptronic komboen en skikkelig Audi skal ha!

Og du er veldig sikker på at det ikke var 170 hestern du kjørte, siden dette var i Tyskland og 140 hestern er en kjip Norgesutgave. Har selv kjørt 140 hestern og den er overhode ikke sprek altså, man merker at den motoren er for liten i en såpass stor og tung bil. Forbruket var urimelig høyt nettopp pga at motoren må jobbe tyngre, passer mye bedre i Passat og A4 denne.

Ifølge en bekjent som er VAG mekaniker så er svakheten på disse motorene dyser, turbohvari, oljeforbruk og hyppig nedsoting. Multitronic girkassene har også en tendens til å ryke på 2,0 TDi og 2,4 litern, og det er DYRT. A6 C6 er forøvrig en veldig fin bil på alle måte, god å kjøre, masse plass og ett lekkert interiør. Jeg savner på mange måter min gamle A6 2,4 liter, herlig bil med flott motor. Men den var også en skikkelig "Mandagsbil" for ting gikk i stykker hele tiden på den bilen, tørst på bensin og olje var den også dessverre. Da ble det BMW og problemfritt bilhold igjen :wink:

Kompis av meg har en A6 2006 mod med 3,0tdi v6Q...er ikke lei av den..

Og alle dere som diskuterer firer og r6 i bmw... hysj! Ekte bmw skal ha V8 8)

Jeg aner ikke, var en 2010 modell.

Skrevet

Det jævla styret i borettslaget her nekter å melde den jævla vannskaden min til forsikringsselskapet som har forsikret bygget fordi DE MENER det er min feil, kan faen ikke fatte at det er mulig å være så jævli idiot i huet sitt. JEG BLIR SÅ FAENS JÆVLI FORBANNA!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...