Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen som vet hvor mye et verksted skal ha for jobben? Må bytte begge bremserør som går over tanken og bort til bakbremsene.

Bor i Fredrikstad, Kjexx

Skrevet
Noen som vet hvor mye et verksted skal ha for jobben? Må bytte begge bremserør som går over tanken og bort til bakbremsene.

Bor i Fredrikstad, Kjexx

Vet om en i halden som skrur privat. 250 i timen..

Skrevet
Argh, eu kontrollen på e36'en gjorde at jeg nå må bytte bremserør bak. Må vel ned med tanken og helvette. leeeeeeeeei.

ah det er kjedelig jobb, men når du er ferdig, så kan du være letta og tenke at du slipper å gjøre det noe mer på den bilen, bruk kobber-rør =D

Kobber rør er fint å bøye, men lett å få mangler på EU kontroll med tanke innfesting av rør, trenger dobbelt så mange som normalt..

Kjøp kobbernikkelrør på biltema, kjøp verktøy til å lage flens på rørene med og nipler :) Da går det greit :) Bøy de nye rørene etter de gamle :)

Aldri hørt noe om før. Og jeg har tatt særdeles mange EU-kontroller og skifta dusinvis med bremserør.

Sier ikke at det ikke stemmer, men er nok ikke noe en vanlig mekaniker vet om og/eller bryr seg om.

Ville heller kjøpt ferdige rør hos BMW/Koed e.l hvis det kun er for engangsbruk. Eller satt det bort hvis du ikke har lødtebukk :wink:

Skrevet

Tjaa, akkurat nå og utover har jeg ikke tid eller utstyr for å skifte dette. Gidder rett og slett ikke stå i gården med bilen på bukk og ligge under der å skru. Jobben blir nok satt bort til noen som kan det. Skal ringe litt rundt å høre hva verksteder skal ha, hva bør jeg forvente meg i pris?

Skrevet

Jeg fikk feil på manglende klamping på bremserør hos naf. De ga f. på etterkontroll for å si det slik.. Var visst originalt som ikke var godt nok for naf.

Skrevet
Huff, brann i nabolaget her :(

http://www.agderposten.no/nyheter/husbr ... -1.7416385

Jeg rekker å komme meg hjem fra jobb og få spist middag før jeg hører sirener og helvette på utsiden her, samt en ekkel sterk røyklukt.

Våknet midt på natten av at kattepusen tydeligvis ante fare på færde og skrek ute på gangen. Etter å ha stått opp og gått rundt etter katten i 5 minutter lukter jeg en forferdelig røyk og ser ut av vinduet fra stua at hele nabolaget er røyklagt. Ikke morro!!

http://www.oblad.no/nyheter/luksusvilla ... -1.7168324

Skrevet

Våknet midt på natten av at kattepusen tydeligvis ante fare på færde og skrek ute på gangen. Etter å ha stått opp og gått rundt etter katten i 5 minutter lukter jeg en forferdelig røyk og ser ut av vinduet fra stua at hele nabolaget er røyklagt. Ikke morro!!

http://www.oblad.no/nyheter/luksusvilla ... -1.7168324

Ja det er skummle saker, var heldigvis ikke verre enn en ulmebrann detta men all den røyken og lukta gjør det skummelt. Lurer igrunn litt på hvor dum det går ann å bli, man har fyrt i peisen dagen før og så støvsuger man opp aksen etter under ett døgn #-o

Hadde ikke ungene dems vært hjemme og fått varsla brannen så kunne hele huset ha brent ned, også så tett som husa ligger her så kunne i værste fall hele nabolaget ha blitt svidd av [-X

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...