Thewiz Skrevet Juli 2, 2012 Skrevet Juli 2, 2012 8000,- per dekk er bare en tullpris. Særlig at det har kostet dem en brøkdel av det for å lage dem. De hadde sikkert tjent på de hvis de hadde solgt dem for 3000,- per stk. Jeg kjører på Nankang NS II, og man kan sikkert si mye rart om de dekkene, men de er solide, rimelige og ikke minst gode å kjøre på. Koster rundt 600,- kroner per dekk. Bedre å bytte dekk litt oftere, enn å kjøpe dekk til over 5000 per stk.
Tzunami Skrevet Juli 2, 2012 Skrevet Juli 2, 2012 husk at dekkomleggere somregel skrur opp prisene om kunden kommer med dekk selv da, om de i det heletatt legger om for deg. Problemet med at dekk koster mye, er at det er mange mellomledd på veien, i tillegg skal jo folk spare både hytte og båt på dekkprisene. folk skjønner ikke at ordentlige dekk faktisk koster...
noekult Skrevet Juli 2, 2012 Skrevet Juli 2, 2012 Bedre å bytte dekk litt oftere, enn å kjøpe dekk til over 5000 per stk. Aldri tenkt på det på den måten, men du har faktisk et godt poeng i den tankegangen husk at dekkomleggere somregel skrur opp prisene om kunden kommer med dekk selv da, om de i det heletatt legger om for deg.Problemet med at dekk koster mye, er at det er mange mellomledd på veien, i tillegg skal jo folk spare både hytte og båt på dekkprisene. folk skjønner ikke at ordentlige dekk faktisk koster... Så på produksjon av gummistøvler på TVen, syntes det var rart i ettertid at de kunne selges til 300 kr. i butikken etter produksjon, frakt, lager og butikkavanse
ls44mm Skrevet Juli 2, 2012 Skrevet Juli 2, 2012 Samma faen hva de tar for omlegg når det koster 8000 per dekk haha jeg hadde ledd i trynet til dekkmann. Skulle hatt gratis dekk omlegg ut året om jeg skulle gitt 8k for dekket. Latterlig. Handler bare på dekkonline jeg. Meget fornøyd. Legger de om lokalt. Funker knall. Når driftebilen er ferdig blir det å kjøpe 10-20 dekk om gangen for å presse prisa ned.
Jokkke Skrevet Juli 2, 2012 Skrevet Juli 2, 2012 Når jeg skal få godkjent senkesettet inn i vognkort (JOM Coilovers) kan jeg rulle inn til Biltilsynet med mine GS Retro felger i 8" og 9" med ET20? Kan jeg også EU godkjenne bilen med disse felgene? Dekkdim er 205/40R17 og 215/40R17 Også noen mulighet for å skrivd inn disse felgene i vognkort?..
scoot Skrevet Juli 2, 2012 Skrevet Juli 2, 2012 Når jeg skal få godkjent senkesettet inn i vognkort (JOM Coilovers) kan jeg rulle inn til Biltilsynet med mine GS Retro felger i 8" og 9" med ET20? Kan jeg også EU godkjenne bilen med disse felgene? Dekkdim er 205/40R17 og 215/40R17 Også noen mulighet for å skrivd inn disse felgene i vognkort?.. Regler for dekk: Maks 15cm økning i sporvidde ( 7.5cm på hver side ) Skal ikke subbe eller ta i noe sted, eller stikke for langt utenfor skjermkant Maks 5% økning i rulleomkrets Så lenge dine hjul oppfyller disse kravene kan de ikke ta deg på noe. DOG skal det nevnes at når du kommer med forskjellig bredde foran og bak må det nok fremlegges et form for papir på at dette er tüv godkjent for din bil ( fleste BMW'r blir jo levert med dette fra fabrikk, men det driter de i ). Jeg rulla inn for å godkjenne senkesettet mitt med 17x8.5" og det var ikke noe stress, var ikke nødvendig og skrive de inn siden de var innenfor de normer som er satt. Her er en kjekk kalkulator: http://www.motormann.no/ Denne kalkulatoren gir deg ferdig utregnede tall som viser om du har økt rulleomkretsen for mye, har feil innpress eller for mye økning i sporvidde. Jeg har printet ut en slik som jeg har med meg i bilen i tilfelle de skulle bli horete i en teknisk kontroll
Jokkke Skrevet Juli 2, 2012 Skrevet Juli 2, 2012 Fikk opp dette.. Bakhjul subber litt, men skal valse slik at det ikke subber lengre. De er egentlig altså innenfor skjermkanten. Originalt innpress på E36 er jo ET42, mens dette er 5-serie innpress felger med ET20. Det er GS Retro felger, (BBS RS kopi) så jeg har ikke noe TÜV papirer på dem. EDIT: større versjon av bildet http://www.flickr.com/photos/81261858@N07/7487032558/
Tzunami Skrevet Juli 2, 2012 Skrevet Juli 2, 2012 da går det ikke, felgene kan maks ha ET35 for at du får det godkjent.. det er også regler mtp dekkbredde vs. felgbredde, men det er du innenfor på bakhjula iallefall, så vil tro du er innenfor på fremhjulene også
Fredrik 90 Skrevet Juli 2, 2012 Skrevet Juli 2, 2012 Da var man fremme i Munchen, en fantastisk flott by tross regn og gråvær Etter å ha kjørt i 7 timer på Autobahn så kan jeg konkludere med at det enten er dritgøy eller forferdelig fustrerende. Gøy fordi man kan kjøre så fort man vil, man ligger å følger trafikken i venstrefila i 190 km/t eller man står stille i endeløse køer Vi havnet i 3 større køer men de varte ikke mer enn toppen tre kvarter hver. Snittfarta var planlagt å være 140 km/t, men det ble lengre perioder liggende med cruisecontrollen på 200 km/t samt ett par turer opptil 250 km/t for å riste av seg "kappkjørere" På BMW Welt kom vi over F31, en stasjonsvogn som det ser ut som de har vært heldige med. Og ny motor i F3x, 330d med rekkesekser Flere bilder fra turen kommer for øvrig i egen reisetråd senere
Lars89 Skrevet Juli 2, 2012 Skrevet Juli 2, 2012 Jokkke: Får ikke godkjent felger med det innpresset på E36. Laveste ET du får godkjent er 35, evt lavere hvis du har tuv-papirer på at akkurat de felgene med de dekka du har på er godkjent for akkurat din bil. Kjøper dekk hos lokale dekkpusheren jeg. Er så lite å spare kontra dekkonline totalt sett. Bestilte nye hjul i går. Kom på 12500. Skulle jeg ordna det selv (bestilt dekk fra dekkonline og felger fra GS og fått de til å montere det) hadde jeg endt opp på 11500 totalt. Syns absolutt det er verdt de 1000kr å bare kunne kjøre opp å få hjula ferdig montert på bil kontra å styre med å hente/frakte rundt på felger/dekk for så å få en dekksjappe til å motvillig legge de om uten garanti/reklamasjonsrett... Men har man mange biler og/eller høyt forbruk blir det selvfølgelig penger av det til slutt.
flonoen Skrevet Juli 2, 2012 Skrevet Juli 2, 2012 Tror ikke samarbeidspartnerene til dekkonline.com er motvillige når du kommer med dekka.
Kvasi Skrevet Juli 2, 2012 Skrevet Juli 2, 2012 Lønner seg å sjekke litt rundt når man skal legge om hjul. Ei lokal nystartet sjappe med "åpningstilbud" skulle ha tusen for å legge om når de solgte dekkene, mens de jeg bruker tar 250 når jeg kjøper dekkene andre plasser. Noen har innsett at internet er kommet for å bli og ser at de kan tjene noen penger, eller ingen.
Michaelw Skrevet Juli 2, 2012 Skrevet Juli 2, 2012 Jeg kjøpte Michelin pilot sport (ps2) til kr 1500,- dekket jeg og de er meeget bra , nye rett fra Michelin's hovedlager 255/40ZR17
Anbefalte innlegg