Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet
sweet! Jeg har rocka , og rocker fremdeles en Nixon 51-30

http://www.klokker.no/merker/nixon/51-3 ... -hvit.html

vil nok si at dette er mer en moteklokke enn et urverk, dog fungerer den flott som en klokke, og selv eldre ser den uten brillene på ^^

neste klokke jeg vil ha er en likestor kl (ca 50mm) digital, med alt av gadgets!!

noen ideer?

Casio har jo en del sånne retro geek digital-klokker som er rimelig kule. Google it. Starter vel fra 500,- og oppover, så det er jo fine og gode klokker til en rimelig pengé..orginal stil er det også.

Fuck it!

Ligger her og får ikke sove...og skal kjøre 6 timer til Værnes klokken 07.

Skrevet
sweet! Jeg har rocka , og rocker fremdeles en Nixon 51-30

http://www.klokker.no/merker/nixon/51-3 ... -hvit.html

vil nok si at dette er mer en moteklokke enn et urverk, dog fungerer den flott som en klokke, og selv eldre ser den uten brillene på ^^

neste klokke jeg vil ha er en likestor kl (ca 50mm) digital, med alt av gadgets!!

noen ideer?

Casio har jo en del sånne retro geek digital-klokker som er rimelig kule. Google it. Starter vel fra 500,- og oppover, så det er jo fine og gode klokker til en rimelig pengé..orginal stil er det også.

Fuck it!

Ligger her og får ikke sove...og skal kjøre 6 timer til Værnes klokken 07.

ja tenkte på ''protek'' serien :D sett på de?

haha u må legg dæ gutt :P

Skrevet

Jeg har hatt 5 nixon klokker. "The Player" er en slitesterk design klokke av kvalitet. Jeg pleier å bruke opp slikt på kort tid, men disse er slitesterke og behaglige. :)

Skrevet
Seikoen?

Er vel egentlig en klokke som er laget på inspirajon fra rolex pepsi.

[ Bilde ]

Men seikoen koster vel en brøkdel av prisen :lol:

http://chronograph.com/store/mli_viewIt ... oduct=2210

Her er den hos chronograph.com som er en seriøs side med stort utvalg. Tror ikke du klarer å få den noen rimeligere på nett eller hos en urmaker.

Veier rundt 100 gram.

Viss du tenker på triwaen er den kjøpt lokalt til rundt 1800,- kroner.

http://triwa.com/en/?gclid=CPfc8df1-7ACFawtmAodtQMOOA

Kule klokker.

Henta akkurat min fra service, ble gode 3500,-. Håper det blir noen år til neste gang. Har mista ett lite deksel bak på klokka også, koster 3000.- for nytt. :roll: Så driver å vurderer om det er veldig viktig å ha komplett klokke, ingen ser det siden det er på baksiden, men jeg vet jo om det.

Skrevet
Merker jeg kunne tenkt meg en ny Nixon klokke sjæl, kanskje man har noen kroner til overs etter sommern :D

Nixon er gode klokker det og jobbet hos forhandler som solgte det før. Eier selv en kvit nixon player og var nummeret før jeg kjøpte kronjuvelet av dem alle - Nixon player ceramic. Glad nå at jeg ikke svidde av så mange lapper på den, enda jeg fikk til innkjøpspris. Kan vel si at jeg har en litt mer klassisk stil hva klokker anngår den dag i dag :)

Kom meg jaggu meg opp i dag også. Sitter å daffer på Vestnes - Molde nå i 14 grader. Skal bli rimelig digg å ankomme Bulgaria i kveld med sine veeel 35 grader :D

Skrevet
Henta akkurat min fra service, ble gode 3500,-. Håper det blir noen år til neste gang. Har mista ett lite deksel bak på klokka også, koster 3000.- for nytt. :roll: Så driver å vurderer om det er veldig viktig å ha komplett klokke, ingen ser det siden det er på baksiden, men jeg vet jo om det.

Jeg har et relatert problem, men med en litt annen innfallsvinkel. Jeg er på 27 året med min Rolex Datejust. Den fungerer stadig 100%, men alt mekanisk blir slitt med tiden. Remmen er dog ny. Klokken fikk en autorisert service på midten av 90-tallet engang samt en rens på begynnelsen av 2000-tallet. Den gangen fortalte urmakeren at klokken bar preg av å ha blitt brukt i mange år og at jeg derfor måtte regne med en større overhaling av klokken i fremtiden. Dette glemte jeg (eller ville ikke tenke på) og nå har det gått nye 10 år (uten problemer).

Tidsavviket er +/- 10-15 sekunder i måneden. Det er absolutt akseptabelt for en såpass gammel mekanisk klokke. Tritiummarkeringene er ikke lenger synlige i mørket.

What to do? Legge den i skuffen, mens den stadig virker 100% og kun ta den frem ved hyggelige anledninger. Alternativt ta den med til en autorisert urmaker og akseptere et kostnadsoverslag for en overhaling på 10K+ kroner. Eller gå med klokken så lenge den virker... type: den tid den sorg?... :?

Skrevet

Ja, tenkte litt på det selv, var klar over kostnaden når jeg handlet.

Jeg har automatisk opptrekk på min, og den begynte å skrante, så hadde ikke noe valg. Så da ble det reperasjon.

Tenkte litt på å eventuelt investere i en ny en,men synes det blir litt drøyt å legge denne i skuffen. Min er faktisk bare to år gammel, så både jeg og urmaker synes det var litt tidlig med problemer nå, men nå bør den holde i noen år.

Går jo heller ikke ann å bare bruke ved spesielle anledninger, da er jo hele vitsen med klokka borte. Min mening er at det skal brukes, er bruksgjenstander. Går det i stykker fordi det blir slitt får man enten reparere eller kjøpe nytt.

Hadde jeg hatt Rolex( har Eterna) så hadde jeg gjordt som deg, brukt den. Etter 27 år så går det også ann å vurdere å handle ny hvis den du har nå skulle stoppe. Sånn for å få en forandring, og heller ta kostnaden med å restaturere den du har i dag på ett senere tidspunkt.

Skrevet
Haha, Q7 og Cayenne kan ikke sammenlignes engang! Blir som å sammenligne en vanlig 5-serie med M5 Touring!

Toppfart hjelper vel ikke en dritt, men regner med at Cayenne S har nok V8-muskel og kjøreegenskaper til å riste av seg det meste som politiet besitter...

Turbo-Cayenne vil jo være raskere, men tømmer nok tanken dobbelt så raskt :D

Eller, enda verre... RS4 B7 - den har bankraner skrevet på panna :)

Hm... Du sier noe der...

Men ville heller ha tatt rs6 enn rs4. Større bil, mere plass til penga.

Trodde jeg aldri skulle si det, men for rekkevidere sin skyld og evnt mexico grensen. M 550d? Der kan du vell ha relativ ok gjennomsnitsfart på motorveiene. Sammtidig så hjelper panorama taket til å la de som sitter bak ta seg av skytingen og m understellet til å dodge uncoming traffic hvis man drar en "80 åring" på motsatt kjøre rettning.

Eneste jeg kommer på nå som faktisk spiller med 7 serie og bank ran er at de kommer med high security versjoner.

Skrevet
Går jo heller ikke ann å bare bruke ved spesielle anledninger, da er jo hele vitsen med klokka borte. Min mening er at det skal brukes, er bruksgjenstander. Går det i stykker fordi det blir slitt får man enten reparere eller kjøpe nytt.

Hadde jeg hatt Rolex( har Eterna) så hadde jeg gjordt som deg, brukt den. Etter 27 år så går det også ann å vurdere å handle ny hvis den du har nå skulle stoppe. Sånn for å få en forandring, og heller ta kostnaden med å restaturere den du har i dag på ett senere tidspunkt.

Ja... sant nok egentlig. Klokker skal jo brukes hvis det skal være noen mening med å ha en klokke. Det mest fornuftige er nok å fortsette min laissez-faire holdning. Rolexen får virke så lenge den gjør og jeg tar kostnadene når de kommer. Jeg kjøper nok ikke en ny Rolex... en finere Omega Speedmaster hadde vært artig... :)

Skrevet

gøy å sovne mens klesvasken står og surrer i vaskemaskinen... så våkner man kvarter før man skal på jobb... for sent på jobb og sivile klær på jobb...yey!

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...