Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet
":1nkf5kca]Hvordan er reglene med EU-godkjenning.

Fikk en feil på bakbremsene når den var hos NAF.

Bilen skulle vært EU-ok 1. juni. Så fikk jeg purring og ny frist før 1 juli.

Det kunne funka, hadde det ikke vært for at kalipperen må fikses. Jeg hadde kjøpt nye skiver og klosser.

Har nå byttet inn skivene, og venter på repsett til kalipperen. Problemet nå er at jeg drar 3 uker på ferie. Det vil i praksis bety at jeg ikke får den på verksted før i slutten av juli...

Det er ikke noe problem, så lenge du ikke bruker bilen og blir "tatt"..

Jeg hadde C-kadetten stående på låven på vinters tid. Den skulle på EU under vinterdvalen, så sendte SVV en mail om søknad om utsettelse. Ble oppringt av en, og han sa at så lenge bilen ikke var i bruk, så hadde det ikke noe å si siden jeg da ikke kunne bli stoppet/komme opp i en ulykke etc med ikke eu-godkjent bil.

Skrevet

siden du fikk frist til 1. juli så er bilen din avskiltingsbegjæret per dags dato. om du ikke bruker den så tviler jeg på at du mister skiltene, det er kun om politiet skulle legge merke til skiltet ditt og sjekke det opp.. jeg kjørte rundt i 4 måneder før jeg ble stoppet, mistet skilteen, eugodkjente den, og hentet ut skiltene igjen, men da måtte jeg betale 1300,- ish i avskiltingsgebyr...

så vil anbefale deg å ta av skiltene hvis bilen står på egen tomt, da har du de forstatt når du kommer hjem ;) står den offentlig og du tar av skiltene så risikerer du å bli borttaua.

du får en frist på 14 dager, men om du er borte 3 uker rekker du jo ikke det :/

Skrevet

Hehe, er jo bilen jeg skal bruke til og fra Kragerø, Fredrikstad og Hvaler, så den får kjørt sine mil i juli... Men den vil jo stå parkert en uke av gangen når vi er på ferieplassene. Kun kjøring til og fra.

Klarer jeg meg til Kragerø og tilbake, skal jeg vel klare å få den på verksted i Fredrikstad, mens vi er i der.

Skrevet

Åhhh, så irriterende! har en sang på hjernen, men husker bare melodien og ikke et ord hva dem sier, ei heller hva den heter! Tror det er 5-6 jenter som surfer i musikkvideoen. Var en som linka til den her inne for en stund siden, men gidder ikke å bla tilbake side på side.

Sommersang av noe slag. Noen her som har en anelse om hvilken sang jeg mener på? Langt skudd i mørket dette men.. :P

Edit: Tror de synger "heres my number, call me" eller noe slikt. Og nei, det er ikke Carly Rae Jepsen med Call me maby.. :P

Skrevet
":rrcojomh]Hehe, er jo bilen jeg skal bruke til og fra Kragerø, Fredrikstad og Hvaler, så den får kjørt sine mil i juli... Men den vil jo stå parkert en uke av gangen når vi er på ferieplassene. Kun kjøring til og fra.

Klarer jeg meg til Kragerø og tilbake, skal jeg vel klare å få den på verksted i Fredrikstad, mens vi er i der.

Nå husker jeg ikke hvordan bil du kjører, men risikoen for å bli stoppet er vel minimal, så kan ikke tro det skal være noe problem å kjøre rundt ;) som sagt kjørte jeg rundt i 4 måneder uten problem, var først når en random hadde ringt inn til politiet og sagt at jeg kjørte rundt med kjegle på taket, og de fikk opp avskiltingsbegjær at de tok seg en tur og hentet skiltene mine, skal sies at jeg ikke kjørte rundt i det heletatt, så den som meldte ifra må ha noe imot meg eller noe :S

Skrevet

Hehe, ja, kjører jo en 2004 Touran, med hele familien i. Må vel i så fall være noe kontroll langs veien da, som jeg forøvrig ikke har sett på 3 år.

Får kjøre pent til jeg får det fikset :) Blir deilig å få det ok.

Skrevet
":36zexyvd]Hehe, ja, kjører jo en 2004 Touran, med hele familien i. Må vel i så fall være noe kontroll langs veien da, som jeg forøvrig ikke har sett på 3 år.

Får kjøre pent til jeg får det fikset :) Blir deilig å få det ok.

Ikke for å skremme deg, men med det nye elektroniske skiltlesesystemet har vel tatt flere enn noen gang tidligere. Stadig vekk blir det satt opp kontrollposter i Telemark for nettopp å "luke" ut bilister som ikke har alt på stell. Sjefen min sin X3 ble nettopp avskiltet i en slik kontroll pga manglende godkjenning. Og ja, de står langs E18 også.

Skrevet
":1yhh0fjv]Hehe, er jo bilen jeg skal bruke til og fra Kragerø, Fredrikstad og Hvaler, så den får kjørt sine mil i juli... Men den vil jo stå parkert en uke av gangen når vi er på ferieplassene. Kun kjøring til og fra.

Du får hilse på en hvit e92 coupe med sorte felger når du er i kragerø da :)

Det er meg ;)

Men i kragerø er det sinnsykt mange kontroller nå da aspirantene har kommet, også langs e18 ved bamble, vegvesenet står der flere ganger i uken.

Skrevet

Hva er det virkelig som driver disse religionsfolka over hele landet?? Nå sitter jeg fredelig og spiser lunsj, da det dukker opp en eldre dame 65år +/- og sier hun er fra Tønsberg.

-Jaha, tenker jeg, og spør hvilket ærend hun har.

Hun kommer da naturligvis fra jehovas vitne, og spør om hun får komme inn. Jeg sier naturligvis nei, og hun spør om jeg har hørt om det. Sier høffelig at ja, det har jeg, men nei, det er ikke min "trosretning", om man kan kalle det det.. Videre tar hun et trinn til opp trappa, og da sier jeg at dette er det øverste trinnet hun får lov til å komme. Fortsetter raskt med at jeg ikke har noe som helst tid eller iver over å høre om det hun farer med. Dama snur heldigvis, og rusler videre bortover nabolaget...

Lurer på hvem som finansierer disse roadtrip`ene landet rundt.. Og hva som får de til å kaste bort ferien sin ved å trave gatelangs (ikke akkurat her men) hele sommeren. De får sikkert sett mye av Norge, men regner med det ikke finnes stort flere mennesker som har hørt ordet "nei, jeg er ikke interessert", eller fått døra i flisen :lol:

Skrevet

Fattern dro en god en på disse en gang...De ringte på...pappa kjeda seg...de fikk komme inn...pappa inviterte dem inn i stua..de satte seg...så låste pappa begge dørene... og bare "dere slipper ikke ut før dere er muslimer!" glemmer aldri ansiktsuttrykket dems... de satt og diskuterte for/imot på religion...ga opp alt...han ene bare "jeg skal bli ateist"... også sa pappa "greit ok hadet ike kom til meg igjen!"

Og det har dem heller aldri gjort.. :P

Skrevet

:lol: :lol: :lol:

Skulle likt og sett ansiktsuttrykket dems :lol:

Men altså, det er jo bare slike sekter som driver sånn? Har aldri hørt noe om at "vanlige" kriste, muslimer, humanister etc ringer på dører og maser på folk? Nå er ikke religion min sterkeste siden men, så mulig jeg tar feil..

Skrevet

Prøvde å omvende ei snerten ei, til fyll og hor, som drev å forkynte i sentrum ei lørdagsnatt her for endel år siden.

Det endte med at kompissen hennes brølte at jeg kommer til å brenne i helvetessjøen.. :D

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...