Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet
vil gjerne ha en 525dat/tds touring selv, med avtb. hengerfeste, kan godt være automat osv som bruksbil, skal kunne trekke en god henger uten problemer, plass til en god del inni (hvorav touring) og grei stand, trenger ikke å være strøken eller facelift, det fikser man i etterkant ;) problemet er at jeg skal bytte civicen med en sånn, og har ikke stort mer på konto til overs for bil :P

Ville styrt langt unna automatkasse i en sånn bil. Jeg hadde en 530dat i ett par år og ble aldri kompis med girkassa.

Automatkassene i e39 diesel er alt for ivrige på å gire. Det var lockup i 3. 4. og 5. gir på 530en, men den hoppet ut av lockup for å få opp turtallet bare man så litt hardt på gassen. Man måtte være veldig forsiktig med høyrefoten for å få brukt det turtallsområdet hvor det var mest moment.

Samtidig ble spoolup tid på turboen i kombinasjon med ei treig slurekasse helt u-utholdelig ved bykjøring. I praksis måtte man trå på gassen 2-3 sekund før man skulle starte akselerasjonen.

Skrevet

Prøver meg igjen; Noen som har noe erfaring med 2l diesel i e46. Tenker på en facelift coupe med 150hk. Kom igjen bimmers, frels meg fra Fabia :mrgreen:

Skrevet

som på alle E46.. bremserør bak.. er omfattende å bytte de bak da de ligger over tanken.. eller er meg ikke bekjent noen spesielle feil rundt disse bilene..

Skrevet

E46 med M47 uten common-rail (115/136 HK) er kjent for problemer med høytrykkspumpen. E46 med M47 med common-rail (115/150 HK) er kjent for problemer med turboen. Bildet er imidlertid ikke helt entydig og avhenger av flere faktorer (intervaller for oljeskift, kjøremønster og om motoren er chippet på en uheldig måte). E46 kan i likhet med E39 ruste ganske friskt, men heller ikke her er bildet entydig. Senere årsmodeller er noe mindre utsatt enn tidlige årsmodeller. Vedr. de bakre bremserørene kan man få godkjent en omlegging av rørene rundt drivstofftanken forutsatt at det er gjort forskriftsmessig.

Skrevet

min e46 04 modell hadde ingen antydning til rust på seg når jeg bytta den inn i fjor. så prøv å finn en av de nyere modeller.. en kompis som har en feit touring til salgs btw!

Skrevet
om man skal ha LAVT forbruk, kjøp en nyere diesel... de gamle sugedieselene er ikke så ille i forbruk, men ligger fint på 0,8 ved blanda kjøring...

S4'en min med med 5'r turbo brukte 0.85 på blandet kjøring... Haha :P

Skrevet
Fish: Den eneren din begynner å se virkelig bra ut nå! Også så UNG du ser ut i den! :mrgreen:

Haha.. Takk takk.. Begynner å bli bra nå ja.. :-) Har jo trua på at jo flere rånerunder jeg tar rundt Wattis, jo yngre blir jeg. :lol:

Skrevet
Bra skrevet Fredrik..ser greia nå...Men når man ser på dagens medie-samfunn, så er dessverre islam synonymt med terrorisme..og det synes jeg er trist...

Men over til litt bmw... Jeg synes volvoen er booring...og vil bli kvitt den... burde jeg gå for E38 eller e39 stv?

dzc9cajqjhsuxqclx83l.jpg

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...