Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet
1 3 5

├┼┼┐

2 4 6 R

:mrgreen:

R24

├┼┤

135

Oldschool "dogleg"... 8)

Helsikes ekkelt å kjøre med første to milene, så er det 100x bedre enn vanlig gearmønster etter det! :wink:

Kjørte en VW LT med denslags giring for noen russejenter gjennom hele russetiden et år. I starten var det helt forferdelig, men var innmari fint når man ble vant til det! :)

Skrevet

R24

├┼┤

135

Oldschool "dogleg"... 8)

Helsikes ekkelt å kjøre med første to milene, så er det 100x bedre enn vanlig gearmønster etter det! :wink:

Kjørte en VW LT med denslags giring for noen russejenter gjennom hele russetiden et år. I starten var det helt forferdelig, men var innmari fint når man ble vant til det! :)

Ja... og poenget med en gammeldags dogleg gearkasse er at de to mest brukte gearene ligger rett overfor hverandre (2/3 gearet). Rett frem og tilbake er relativt brukervennlig. Det hører selvfølgelig med til historien at gearkassene før i tiden ikke var like greie å skifte gear med som tilfellet stort sett er idag. Allikevel... en skikkelig dogleg Getrag gearkasse er stort selv idag... :)

Skrevet

Huff, lenge siden jeg har skrudd på lettsykkel, men nå har lillebror anskaffet seg en Rs 125. Så da vare på'n igjen med gasserjustering og diverse. Værste er at jeg har savna det ordentlig :D

Skrevet

Rs er morro, litt synd at denne går så rart, men det var jo ikke så rart egentlig.

RS skal jo ha 115 +/- dyse originalt. Denne har av en eller annen grunn fått 110 + nåla i gassern justert helt opp. Er ikke direkte lett å få den til å gå så pent på tomgang med den komboen der. I tillegg er ikke flottøren helt på stell, så, blir et lite helgeprosjekt.

Men men, hva kan man forvente når man betaler 14 000 for en RS :P

Skrevet

Må man faktisk ta av kamakslene på m50 for å få av toppen? Eller er det meningen å kunne ta av toppen uten? Fikk nesten tak i boltene, men ble litt feil vinkel så droppet det.

Skrevet

noen kamera folk her som vil oppgradere? (forutsetter at du har et litt eldre kamera) for jeg selger nå mest sannsynlig mitt Nikon D2Xs :) kom med bud :)

Skrevet
Ja... og poenget med en gammeldags dogleg gearkasse er at de to mest brukte gearene ligger rett overfor hverandre (2/3 gearet). Rett frem og tilbake er relativt brukervennlig.

Jepp, men jeg er glad jeg har "vanlig" layout, for jeg bruker stort sett 3. og 4. :mrgreen:

Skrevet
Må man faktisk ta av kamakslene på m50 for å få av toppen? Eller er det meningen å kunne ta av toppen uten? Fikk nesten tak i boltene, men ble litt feil vinkel så droppet det.

Du må ikke, jeg tok den av med torx kjøpt på biltema. Akkurat små nok til å få de ned i mellom.

Skrevet

I følge lovverket i islam (sharia) skal man bli dømt med 100 piskeslag for å ha hatt sex utenfor ekteskap og inrømt det selv, eller at folk som var kjent for å være skikkelig muslimer, ha sett deg, og vitnet i mot deg.

Å steine dem til døde, er feil.

''The Punishment for Adultery is 100 Lashes

The penalty for adultery is not stoning to death unless he is a hardened and habitual sinner who is a perpetual disturber of peace of the society. Qur’an clearly spells out the related law; “The woman and the man guilty of unlawful sex (adultery or fornication), flog each of them with a hundred stripes; let not compassion move you in their case in a matter prescribed by Allah if ye believe in Allah and the Last day; and let a party of the believers witness their punishment”. (24:2)

Few Islamic laws have been so misunderstood as the penalty of illicit sexual intercourse. It is generally believed by a majority including some renowned scholars that the above punishment is only for the unmarried offenders. It is therefore expedient that this issue be discussed in detail.

There is nothing to prove the contention of stoning to death being the punishment for adultery in the book of God. On the contrary there are clear indications in Qur’an that punishment of 100 lashes is for all adult and sane persons making illicit sexual intercourse, be they married for unmarried, men or women.''

Slike straffer kan virke barbarisk og gammeldags, men det funker. Hvis det er straffen for å ha det, da gifter du deg asap :P

men igjen, det som skjedde over i Mali er nok ikke riktig nei.... skjønner at du blir provosert. du er nok ikke alene =)

Skrevet

Jeg har hatt sex 1000 milioner ganger utenfor ekteskap.. Ren skjær idioti det greiene der. Det er ikke akseptert å leve anderledes. Hvorfor ikke? Er vel en stund siden steinalderen.. Det er ingen som har rett til å ta livet av folk for slikt tull.. La folk gjøre slik de vil.

Skrevet

Husk at dette er kun for muslimer, om du hadde vært i mali og hatt med deg dama di eller slikt, så hadde dem gitt blanke. muslimer som er troende og lever under dette, er selv klar over alle lover og regler =)

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...