Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet
Hmmm... jeg er en gammel hardcore programmerer. Servere skal bare virke... :)

hehe.. forsåvidt enig, og nyere versjoner av windows server gjør egentlig det, men sikkerhetspatcher er alltids lurt å få inn.

Siden de lå så langt bak skjemaet ble vi sendt hjem, så da ble det ett glass vin i stedet for :)

edit: nå blir det windows 8 på laptoppen. Blir skikkelig nerdekveld dette, men men....

Skrevet
.... nå blir det windows 8 på laptoppen. Blir skikkelig nerdekveld dette, men men....

Fortell hvordan det oppleves... installasjon, design og opplevd kvalitet... :)

Skrevet
.... nå blir det windows 8 på laptoppen. Blir skikkelig nerdekveld dette, men men....

Av det jeg har erfart til nå.

---mye raskere

---uvant startmeny, trenger tilvenning, men ser potensialet der

--ie 10 er noe skikkelig her, mangler menyer, så å skifte mellom tabs er vanskelig å finne ut av. (win key + z)

--drivere er ikke helt på plass hos asus. Har en ux31e, og mye som ikke funker, finnes ikke win8 drivere på hjemmesiden deres.

Siden jeg har win phone så koblet den opp kontiene mine, så alt ble linket med engang. 8)

Det jeg tror blir det største greia er metro ui. Trenger litt tilvenning, men nå du får tanke gangen så tror jeg det blir greit. For meg som hopper til win7 på jobben, så tror jeg det blir en del irritasjon dessverre. Da du på trykke win knapp også kan du søke opp applikasjon du ønsker å bruke, samt at du får opp start vinduet. Det vil si at når start vinduet er der, kan du skrive f.eks screen... og da finner den alle applikasjoner som har settings i seg, og grupperer dem under APPS, SETTINGS og FILES. Så søk blir enklere når man først kommer inn i dette.

Mitt ikke helt første inntrykk siden jeg har hatt det på vmware. :)

Skrevet

Noen som har peil på kamera? Kjøpte meg et Canon 40D igår. Fulgte med en 18-55 mm linse uten IS, 3.5-5.6, så ikke noe bra linse, i tillegg er den litt ødelagt, dårlig kontakt i det. Fulgte også med en 70-200 mm. Men er på jakt etter et ok objektiv som kan brukes stort sett hele tiden unntatt hvis jeg er langt unna, for da kan jeg ta telelinsen. Får jo 17-85 IS USM med F/4-5.6 og F/3-5.6, men vil ikke bruke så mye penger på dette enda, da jeg er nybegynner :) Noen som har anbefalinger til sånn maks rundt 1500 et sted for et greit objektiv (brukt) ? :)

Skrevet
Noen som har peil på kamera? Kjøpte meg et Canon 40D igår. Fulgte med en 18-55 mm linse uten IS, 3.5-5.6, så ikke noe bra linse, i tillegg er den litt ødelagt, dårlig kontakt i det. Fulgte også med en 70-200 mm. Men er på jakt etter et ok objektiv som kan brukes stort sett hele tiden unntatt hvis jeg er langt unna, for da kan jeg ta telelinsen. Får jo 17-85 IS USM med F/4-5.6 og F/3-5.6, men vil ikke bruke så mye penger på dette enda, da jeg er nybegynner :) Noen som har anbefalinger til sånn maks rundt 1500 et sted for et greit objektiv (brukt) ? :)

18-55 objektiv er jo en grei allrounder det vel? Har både Tamron og Sigma objektiv til Canon, men proffene bruker vel helst canons egne objektiver?

For 1500 spenn får man vel ikke stort? Når du først kjøper, kjøp noe skikkelig blir så mye bedre med en gang :)

Skrevet

Jeg likte ikke win8, menbare testet beta. tror jeg holder meg til win 7 en stund til.

apps opplegget virker dog litt kult når jeg tenker meg om, vmware next :mrgreen:

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...