Gå til innhold

Off Topic (tidl. tulletråden)

mAZE
 Share

Anbefalte innlegg

Hvor har dere lån? Er 60k mye å låne til bil med 10-15k i måneden som 19åring? Må være forbrukslån.

Får betalt inn mye av det ganske fort, mtp salg av annen bil. Men tenker generelt på om det er vanskelig å få lånet. :)

Selg bilen, bruk de pengene som egenkapital og ta BILLÅN...forbrukslån har latterlige renter oppover mot 20%...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

... eiere bør helst rocke DC-shoes. DC-shoes, hva er det? Det var noe med han derre Ken Block..

Hmm. DCshoecousa har alltid vært for meg den eneste skoprodusenten siden jeg var liten :-) Da er det ikke standardmodeller som man finner på vanlige skobutikker, men promodeller. Pro-modeller er det skateboardere som designer og utvikler... Blant annet DC Match, DC Cole og DC Mikey Taylor, herlige og tøffe sko...

Men jeg skjønner hva du mener om man kun kjøper for at merket skal skrike på siden av skoen, det er jo ikke meningen med sko. :)

For tiden prøver jeg ut Nike Skateboard sin promodell P-Rod V med lunarlon såle. :)

Sååå...prada og gucci er feil om man skal være kul på bimmers? :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor har dere lån? Er 60k mye å låne til bil med 10-15k i måneden som 19åring? Må være forbrukslån.

Får betalt inn mye av det ganske fort, mtp salg av annen bil. Men tenker generelt på om det er vanskelig å få lånet. :)

Selg bilen, bruk de pengene som egenkapital og ta BILLÅN...forbrukslån har latterlige renter oppover mot 20%...

Tar man billån må man tinglyse etc, bare gebyrene til banken blir mere enn hva man betaler i rente for ett forbrukslån på 60k fordelt over 6 måneder.

Spørsmålet er vell heller om du får forbrukslån, dersom du er lærling elns kan dem stille seg på bakbeina og kreve billån i stedet. Det går derimot så mye penger i dass på slike gebyrer som nevnt da. Forbrukslån får du bare på konto og det er ditt ansvar, og dersom du ikke eier noe, og ikke betaler noe får banken ett problem. Derimot med billån, stiller du "pant" i bilen slik at dem bare kommer og henter den dersom du ikke betaler. Derfor, kan det i somme tilfeller være "risky" for banker å gi lån til lærlinger etc.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, du kjenner heldigvis ikke dama mi :lol:

Heller en 130I med ett BMW teppe i baksetet og Nurburgring merke på bakluka :wink:

Ho hater på lik linje med meg sånne små plastikk biler, enten mindre BMW med litt motor eller en Mini Cooper S har ho sagt 8)

Trudde damer berre såg på fargen og om den ser fin ut :? Dei damene eg har vore borti ser berre på fargen.

Kom ei dame bort til meg å spurte om kor eg fekk tak i sånne breie hjulkapsler (Borbet A 10") #-o

Ho kjøyrte med alu felg på sin eigen bil, men har altid trudd det var stålfelger med kapsler.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

... eiere bør helst rocke DC-shoes. DC-shoes, hva er det? Det var noe med han derre Ken Block..

Hmm. DCshoecousa har alltid vært for meg den eneste skoprodusenten siden jeg var liten :-) Da er det ikke standardmodeller som man finner på vanlige skobutikker, men promodeller. Pro-modeller er det skateboardere som designer og utvikler... Blant annet DC Match, DC Cole og DC Mikey Taylor, herlige og tøffe sko...

Men jeg skjønner hva du mener om man kun kjøper for at merket skal skrike på siden av skoen, det er jo ikke meningen med sko. :)

For tiden prøver jeg ut Nike Skateboard sin promodell P-Rod V med lunarlon såle. :)

Ingenting har med å være kul, alt har vel med hva man personlig trives med. Som nevnt over sa jeg min mening og hva jeg liker. Sko er ganske viktig, og da synes jeg de skal være forseggjort. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingenting har med å være kul, alt har vel med hva man personlig trives med. Som nevnt over sa jeg min mening og hva jeg liker. Sko er ganske viktig, og da synes jeg de skal være forseggjort. :)

Jeg går i tresko. Ikke fordi det er kult, men fordi det er gratis for meg.

Lenge leve forfengeligheten!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg brukte tresko i jobbsammenheng, det må være det værste jeg noen gang har vært borti. Makan til vondt fottøy å gå i har jeg ikke vært borti. Går selv rundt i noen alt for slitte converse sko som skal få pensjonere seg, eller noen andre blå tøysko av no slag.. Hva jeg har på føtta bryr meg igrunn fint lite så lenge jeg synes det er behagelig. Er jo straks tid for å finne frem CAT vinterskoa, og de er hvertfall behagelige. Er vel en oljeflekk her og der på de etter noen års tjeneste, men de har fortsatt mange steg til gode :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg brukte tresko i jobbsammenheng, det må være det værste jeg noen gang har vært borti. Makan til vondt fottøy å gå i har jeg ikke vært borti. Går selv rundt i noen alt for slitte converse sko som skal få pensjonere seg, eller noen andre blå tøysko av no slag.. Hva jeg har på føtta bryr meg igrunn fint lite så lenge jeg synes det er behagelig. Er jo straks tid for å finne frem CAT vinterskoa, og de er hvertfall behagelige. Er vel en oljeflekk her og der på de etter noen års tjeneste, men de har fortsatt mange steg til gode :P

:applause:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da må du for guds skyld ha kjørt på ringen med den kommende 130i konebilen , før du setter på merket.

Selvsagt! Et Nurburgring merke er kun "lov" å ha på bilen dersom man har kjørt på ringen, det var det første jeg satte på E90en etter å ha kjørt der :)

Tror nok jeg kommer til å bytte ut Blazeren med en Tahoe etterhvert. Sett at jeg finner en grei klasse-B registrert og med 5 seter.

Faren min kjører en 03 Blazer 5-seter. Utrolig praktisk og romslig bil, pluss at den er stor nok til å trekke båten min.

Synd man ikke får dem med 8.1l som Yukon XL.

Ja Tahoe som 5 seter er vel den ultimate familiebilen, synd de med klasse B er så dyre ennå :( Lurer også på en sånn om tid og stund, men må være fra 2003 og nyere. Da har de litt finere interiør, bedre og finere ratt og finere seter og best av alt så har Vortec 5,3 litern 299 hk mot tidligere 273 hk :) Kvalitetsfølelsen er også vesentlig bedre på disse, har kjørt mye begge (2001 mod og 2005 mod) og den nyeste virker mye bedre sammenskrudd og mindre "skramlete".

Trail Blazeren er faktisk ganske tøff, men i Norge så går den stort sett med 4,3 litern. Men den fantes med både 5,3 V8er fra Tahoe og tøffest av alt, LS2 V8ern på 6,0 liter 8) Røsker sikkert bra i den forholdsvis lille SUVen :wink: Med 8,1 litern i Yukon XL eller Suburban er man konge, men da er man avhengig av å ha LPG montert :roll:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• awt locked this emne
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...