Jørgen Lie Skrevet Oktober 22, 2012 Share Skrevet Oktober 22, 2012 Det der får jeg aldri til å stemme altså Hvordan i all verden kan en bil som er første gang registrert i sept.03 være en 04 mod??? Den er jo produsert, OG første gang registrert i 03?? Blir jo det samme som at en er født 1.jan 2010. Da skal man starte på skolen i aug. 2016. Enkelte blir flyttet frem, og starter et år tidligere. Kan den ungen da si at den er født i 2009?? Nææh Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
asv Skrevet Oktober 22, 2012 Share Skrevet Oktober 22, 2012 Jeg har 10/82 modell førstegangsregistrert 07/84... I følge BMW har jeg en 83-modell, i følge vegvesenet har jeg en 84-modell, og jeg kunne godt hatt 82-modell mtp vegavgift Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
S.Hafsmo Skrevet Oktober 22, 2012 Share Skrevet Oktober 22, 2012 Synes jeg leste en plass for noen måneder siden at det bare var å spyle ut dritten, men jeg vet ikke og finner ikke igjen siden, derfor jeg spurte. Vinkelsliper på selve katten da? Og så sveise på platen igjen? Men så er det jo å finne noen som kan sveise... Men da vil jo de på EU-godkjenningen se at her er det trikset litt? Jeg vet ikke.. Takk for svar Du kan begynne med å gå under bilen med ei gummiklubbe for å dunke litt i katten. Hører du raslelyder er den ihvertfall kaputt. kjempeødelagt kat, Litt katalysatorinfo. http://davisconverters.com/catalytic-co ... aged.shtml Mange splitter bare katten på langs, samt ut til sidene i enden, bretter blekket opp, fjerner innmat, bretter sammen og sveiser. Evt. kan du kappe vekk hele sjiten, og bare få sveist i et rør. Biltema har og billige katalysatorer som du kan montere for å unngå trøbbel med fremtidige PKKer. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
wicky124 Skrevet Oktober 22, 2012 Share Skrevet Oktober 22, 2012 ouff...våknet nå...hardt å ha ferie denne uken... pluss satt oppe halve natta for å se film..og andre del av natten brukte jeg på å koble opp og stille inn samsung s3..hm hm hm... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
rolfi Skrevet Oktober 22, 2012 Share Skrevet Oktober 22, 2012 Vinkelsliper på selve katten da? Og så sveise på platen igjen?Men så er det jo å finne noen som kan sveise... Men da vil jo de på EU-godkjenningen se at her er det trikset litt? Jeg vet ikke.. Du kan kappe den på toppen, såfremt at eksosen din ikke henger sånn veldig lavt. Hvis det er tilfelle, kan du allikevel kappe på toppen, slipe sveisene fine og smøre på noe guff, slik den ser omtrent ny ut. Aluminiumspasta skal visst være meget fint å smøre på eksosdeler, har jeg hørt. Gir en fin, grå overflate som legger seg fint på toppen og beskytter mot rust, når den blir varm første gangen Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
hsd Skrevet Oktober 22, 2012 Share Skrevet Oktober 22, 2012 Jeg hadde faktisk ikke tenkt tanken med vedlikehold på motard. Nå har jeg litt å fundere på. Spørst helt hvordan man bruker det, huskyen min har foreksempel 5000km mellom hvert oljebytte ved bruk på veg. Så har den 1000km mellom hvert bytte dersom man nytter den på bane. Det sier jo seg selv at ting slitest helt etter hvordan man bruker det. Derimot, må man huske at det er mye mindre olje i en motard eller i en 600 4 syllindret, så det er ikke like mye stress som det virker. Sjekker ventilene hver 2-3000, men det er mest føre-var. Det du må vurdere er jo hvor mye du skal bruke sykkelen, motard er mere noe for å kjøre en time for så å sette fra seg. Skal du kjøre tur, så hopper du glatt over motard Derimot, må jeg innrømme det er helt fantastisk å ha muligheten til å hoppe på noe så latterlig lettkjørt når jeg har lyst. Eneste rådet jeg har ved kjøp av motard, er at du glemmer helt merket, og heller ser på stand og kjøper noe nytt. Er samme ulla hele gjengen uansett Dersom man bare tenker på effekt, er det litt som mopedtrimming, det eneste som setter begrensinger er tålmodigheta og lommeboka. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jørgen Lie Skrevet Oktober 22, 2012 Share Skrevet Oktober 22, 2012 Er det noen her fra Bergens-området, som bor i nærheten av MB Autu Import, som kunne tenke seg og stikke å se på en bil for en liten slant med penger? Gjerne med mulighet til å ta litt bilder av evt skavanker, servicehefte og kanskje tatt en prøvetur? Kontakt meg på PM! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Marius2002 Skrevet Oktober 22, 2012 Share Skrevet Oktober 22, 2012 Takker S.Hafsmo, Jørgen Lie og rolfi Kakket borti og jeg hørte smått noe som rørte på seg ihvertfall... Måtte kjøre madammen hjem og da hørte jeg plutselig litt klunkelyder fra undersiden, alt henger på plass såvidt jeg kan se, så spørs om ikke noe har forflyttet seg inne i eksosen... Er bare å prøve å finne noen jeg kjenner med sveiseapparat da Edit: Finnes det noe annet tettemasse for å holde det sammen uten å trenge å sveise? Er bare midlertidig til jeg får tak i ny kat.. Sliter med å finne noen bekjente med sveiseapp. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik 90 Skrevet Oktober 22, 2012 Share Skrevet Oktober 22, 2012 Da er det visst snart slutt på å kjøpe SUV som varebil Ikke så mange modeller i Norge som blir rammet av dette men siden dette er et EU krav så lurer jeg på hva de gjør i Danmark hvor man kan få kjøpt nesten alle typer bil som varebil? http://www.abcnyheter.no/motor/2012/10/ ... ebilregler Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tzunami Skrevet Oktober 22, 2012 Share Skrevet Oktober 22, 2012 på tide å skrive i tulletråden i dag også Snart ferdig på jobb! digg! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SofaKingFresh Skrevet Oktober 22, 2012 Share Skrevet Oktober 22, 2012 Jobbe litt overtid for å få en bil leveringsklar til i morgen tidlig. Yay! Enda ikke spist siden 9:00. Gleder meg til å sikle på Kiwi etter god mat! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tzunami Skrevet Oktober 22, 2012 Share Skrevet Oktober 22, 2012 Farlig å gå i butikken når man er sulten... Man kjøper jo alt! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Markus E30 Skrevet Oktober 22, 2012 Share Skrevet Oktober 22, 2012 Sjæl ass ingen kunder fra 4 til nå og er aleine ;p faen å sulten man blir av å gjøre ingenting Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
asv Skrevet Oktober 22, 2012 Share Skrevet Oktober 22, 2012 Noen som har noen idé til i hvilken lov/forskrift jeg finner fasit på hva som skal legges til grunne som årsmodell når en bil registreres i Norge? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
FredrikE24 Skrevet Oktober 22, 2012 Share Skrevet Oktober 22, 2012 Noen som har noen idé til i hvilken lov/forskrift jeg finner fasit på hva som skal legges til grunne som årsmodell når en bil registreres i Norge? Har du flere biler du betaler avgifter på Adrian? Jeg er usikker på regelverket her, men kan man ha en veteranregga bil som primærbil? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg