Gå til innhold

Off Topic (tidl. tulletråden)

mAZE
 Share

Anbefalte innlegg

Det som irriterer meg mest med E90 er hvordan toppen av grillen sitter på panseret.. Ser så plastikk og billig ut, på en måte. Heldigvis bedre på coupe og facelift.

Barten på panseret er grusom. Den var eneste grunn til at jeg monterte sorte nyrer på min bil, for da ble den mindre synlig.

Synes igrunn at e90/91 pre lci har en grusomt stygg front. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville hvertfall valgt prelci 320d framfor 318d lci. Å ha en bil som er så artig og komfortabel samtidig, men ha dårlig med motor må være heelt dritt.. Det er en forholdsvis overkommelig jobb å bytte fronten til lci hvis den irriterer for mye. Selv syns jeg fronten er hips om haps med lamin-x på lyktene.. Xenon er et must uansett. Da får man ae i tillegg på prelci.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Barten på panseret er grusom. Den var eneste grunn til at jeg monterte sorte nyrer på min bil, for da ble den mindre synlig.

Som E90 eier så må jeg si meg enig i den. "Øyelokket" som jeg kaller det som er over nyrene er den detaljen jeg liker minst med hele bilen, det andre er lukke og åpne lyden i dørene :roll: Ellers så synes jeg det er en veldig pen bil, både pre LCI og LCI. Spesielt interiøret liker jeg godt, synes det står seg som moderene selv i dag :)

Jeg ville hvertfall valgt prelci 320d framfor 318d lci. Å ha en bil som er så artig og komfortabel samtidig, men ha dårlig med motor må være heelt dritt..

Hvorfor tenker ikke folk på 325d eller 325I? de er da ikke så langt unna 320d i pris. 325I får man jo helt ned i 250 000 kr for et pent eksemplar :) Alle kjører jo 318d eller 320d, blir nesten litt skuffa over folk jeg :roll:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville hvertfall valgt prelci 320d framfor 318d lci. Å ha en bil som er så artig og komfortabel samtidig, men ha dårlig med motor må være heelt dritt..

Jeg kan egentlig ikke være mer uenig. Hva er egentlig poenget med å ha en alminnelig hverdagssliter med en stor/kraftig motor som man i praksis aldri kan utnytte skikkelig? Da er det bedre at motoren er økonomisk og vesentlig billigere... penger spart. De samme pengene bruker man imidlertid på en bil nr. 2 som er et ordentlig leketøy for Autobahn og baner... og som går skikkelig... f.eks en E85 eller en Boxster... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nesten riktig :wink: Vi fant ut at vi måtte ha en bil til så da så jeg mitt snitt til å kjøpe en E34, har alltid hatt lyst på en sånn. Vi måtte ha en solid, driftsikker og komfortabel bil til under 20 lapper og jeg føler jeg gjorde ett veldig godt valg selv om det kun er en 520I :) Tror jeg sjelden har vært borti mer bil for penga enn denne bilen :)

Så da har det utartet seg slik at det for det meste jeg som kjører E34en mens ho kjører E90en, men kun til jobb og slikt. Ellers så har vi fin fordeling på bruken av bilene :)

Høres fornuftig ut. Tror jeg har brukt 1300,- i uforutsette utgifter på E34en i løpet av de 4-5 årene i mitt eie. Ellers har den bare virket. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville hvertfall valgt prelci 320d framfor 318d lci. Å ha en bil som er så artig og komfortabel samtidig, men ha dårlig med motor må være heelt dritt.. Det er en forholdsvis overkommelig jobb å bytte fronten til lci hvis den irriterer for mye. Selv syns jeg fronten er hips om haps med lamin-x på lyktene.. Xenon er et must uansett. Da får man ae i tillegg på prelci.

Uaktuelt med M47.. De skrangler jo enda mere enn N47 :P

+ LCI føles som en mye bedre sammenskrudd bil, føles nyere enn pre LCI synes jeg.

Får jo ca 190hk med BSR tuning, og da går de en god del bedre enn 163hk 320D M47 ;)

"Å ha en bil som er så artig og komfortabel samtidig, men ha dårlig med motor må være heelt dritt.."

Den der forresten ^ om man skal kunne skryte på seg skikkelig motor i E90 og ikke "dårlig" motor som du sier, må man ha minimum en 325i eller D.

Fredrik90: Jeg får en godt utstyrt 09 modell med 59k på telleren, 2 år reklamasjonsrett igjen, og bilen er uvanlig bra holdt for ca 260.000

Skulle jeg ha kjøpt en "lik" 325D måtte jeg trolig ha spytta i minst 100.000 ekstra, det er ikke aktuelt pr idag. Orker heller ikke å kjøpe en kjipt utsyrt 320D eller 325D for en lavere sum.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen innspill på pris etc på denne ?

Syns ikke prisen er så gal da den ligger ca til det en org 523i koster å er no hinsides mer morsom enn en org 523 :D

http://m.finn.no/car/used/ad.html?finnk ... Model=2131

Virker egentlig som en riktig pris, tror nok det som skremmer folk er km standen (selv om den ikke har så mye å si om bilen er godt vedlikeholdt).

Helt rått hvor mye E39 har sunket bare på 1,5 år!

Kjøpte min som helt stock 520i for 133k for 1,5 år siden, og da lå tilsvarende biler med lik km stand og utstyr for 150k!

Kan skjønne at km skremmer. Men denne har stort sett godt på langkjøring i Europa så er på mange måter en fordel da den stort sett har vært varm på di fleste km.

Motoren er helt uten feil å maler å går utrolig godt.

En annen fordel med høy km er jo at da er jo det aller meste skifta ut. Og da denne har fulgt servicer er alt byttet ut når ting skjer.

Tom dynamo og batteri ble byttet til org batteri og dynamo ikke lenge før jeg kjøpte.

Jeg mener man for en veldig ærlig og bra bil med en motor som er av det grommeste innen sekser i E39.

Å ikke minst sjeldent.

Selges kun pga at jeg liker å bytte ut å prøve nye ting :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen innspill på pris etc på denne ?

Syns ikke prisen er så gal da den ligger ca til det en org 523i koster å er no hinsides mer morsom enn en org 523 :D

http://m.finn.no/car/used/ad.html?finnk ... Model=2131

Virker egentlig som en riktig pris, tror nok det som skremmer folk er km standen (selv om den ikke har så mye å si om bilen er godt vedlikeholdt).

Helt rått hvor mye E39 har sunket bare på 1,5 år!

Kjøpte min som helt stock 520i for 133k for 1,5 år siden, og da lå tilsvarende biler med lik km stand og utstyr for 150k!

Kan skjønne at km skremmer. Men denne har stort sett godt på langkjøring i Europa så er på mange måter en fordel da den stort sett har vært varm på di fleste km.

Motoren er helt uten feil å maler å går utrolig godt.

En annen fordel med høy km er jo at da er jo det aller meste skifta ut. Og da denne har fulgt servicer er alt byttet ut når ting skjer.

Tom dynamo og batteri ble byttet til org batteri og dynamo ikke lenge før jeg kjøpte.

Jeg mener man for en veldig ærlig og bra bil med en motor som er av det grommeste innen sekser i E39.

Å ikke minst sjeldent.

Selges kun pga at jeg liker å bytte ut å prøve nye ting :D

Jeg er helt enig med deg, det var bare min "forklaring" på hvorfor interessen ikke har vært så stor. Det var på ingen måte ett angrep :)

Jeg er ikke redd for biler med høy km såfremst det foreligger dokumentasjon på godt vedlikehold.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønte det ikke var et angrep ;) men måtte bare forsvare km likevel ;)

I fare for å spørre om noe som kanskje står i salgsannonsen eller over her ( :P )

Hva ble gjort med motor i Tyskland? Er den godkjent med effekten?

Virker som en artig familie racer :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres fornuftig ut. Tror jeg har brukt 1300,- i uforutsette utgifter på E34en i løpet av de 4-5 årene i mitt eie. Ellers har den bare virket. ;)

Ja det er gode biler! Onkelen min har hatt sin E34 520i i 22 år og over 350 000 km, han har ikke kostet på den bilen ei krone utenom servicer og vanlige slitedeler :) Og det er derfor han har den ennå, i tillegg til 318d LCI. Rusta derimot spiser opp deler av bilen fortere enn han liker :?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal prøvekjøre enn sånn her 318D imorgen (LCI, samme farge og M-sport)

[ Bilde ]

Ser stygt ut for at det blir kjøp om ikke jeg skulle finne noe som irriterer meg stort med den.. :P

Det som kommer til å irritere deg er at den har en lat diesel motor :lol::mrgreen:

Jeg er helt totalt uenig på nesten alle måter om at den motoren er en lat diesel motor.

Selvfølgelig går den ikke noe så hinsides vanvittig bra.

Men siden jeg kjøpte den har ikke motoren gjort annet enn å imponere meg og samtlige andre som har prøvekjørt bilen.

Hadde jeg aldri gjort med mindre jeg var ute etter en mye billigere bil da selvfølgelig.

Har du prøvd 318d LCI? Jeg har ikke prøvd 320d preface men har prøvd LCI versjonen og for meg er hverken 318 eller 320 noe som går så vanvittig bra.

Da må man kjøpe biler i helt andre prisklasser.

Til vanlig bruk er 318d en veldig ok motor med bra krefter.

I grunn syns jeg det er rart at når mange snakker om BMW så er alt mindre enn 320 noe drit uansett.

Men når det snakkes om en Audi A4 2,0 tdi 140hk så er det en vanvittig kjapp og leken motor som skrytes opp i skyene...

Hvor mye var det i 318d igjen? :-k

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• awt locked this emne
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...