Gå til innhold

Off Topic (tidl. tulletråden)

mAZE
 Share

Anbefalte innlegg

En ting er i allfall sikkert og det er at det var i Nordsjøen man skulle jobbet. Har en far som er inspektør i Aker Solutions og er mye ute på plattformene, han forteller om noen greie lønninger der ute ja :wink:

Jeg er dessverre for hjemmekjær til en sånn jobb, føler behov for å komme vekk i fra jobb når man ikke er på jobb. Liker meg best på landjorda jeg :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En ting er i allfall sikkert og det er at det var i Nordsjøen man skulle jobbet. Har en far som er inspektør i Aker Solutions og er mye ute på plattformene, han forteller om noen greie lønninger der ute ja :wink:

Jeg er dessverre for hjemmekjær til en sånn jobb, føler behov for å komme vekk i fra jobb når man ikke er på jobb. Liker meg best på landjorda jeg :lol:

Lønningene her ute er ikke så voldsome hvis man ser bort ifra overtid, helligdager etc. Som ingeniør offshore har jeg fastlønn på rundt 500k. Man kan som regel smøre på 200-300k i overtid iløpet av ett år avhengig av hvor hard vinteren er, streiker rotasjon vs helligdager etc.

Det er godt å se at du nevner det å komme seg vekk ifra jobb når man ikke er på jobb. Det er noe de som kritiserer høye offshorelønninger ofte glemmer. At man tilbringer 1600-1700 timer av fritiden sin gratis på jobb hvert år.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

316: Ikke mobb! Er faktisk hardt krevende arbeid, 12 timers arbeidsdager og mye tunge løft. Men jeg trives, og det er godt nok for meg :)

Fredrik 90: Tjener ikke mye, men langt mer enn det jeg har gjort på lange tider :P Kommer ingen grom bil nei, kjører caddy gratis og er fornøyd med det ;)

Sjåføryrket er undervurdert.

De fleste har ikke peil på hva vi må igjennom for å få lov til å kjøre.

Selve "lappen" koster 100-150K alt ettersom hva man ønsker å ha med, kran, ADR, truck, yrkessjåførdirektiv osv.

I tillegg kommer etterutdanning på 37t som vi må ha hvert 5. år for å få lov til å kjøre i næring.

Samme med ADR, oppfriskning etter 5 år.

Alt dette koster tid og penger.

I tillegg så må vi følge kjøre og hviletider. Hvis vi blir stoppet i kontroll med noen brudd, så venter bøter i titusenkroners klassen!

Vi har lengre arbeidsdager enn de fleste, og sikkert dårligere timelønn, men totalen blir som regel grei.

Vi jobber fra vi starter om morran, og frem til vi har levert ut hele lasset, vi kommer ikke hjem før alt er gjort!

Jeg har kjørt i 6 år selv, og er som regel seint hjemme hver kveld, men jeg er stolt av det jeg driver med.

Og jeg sier bare fuck dere som prøver å rakke ned på sjårøyrket, vi står på og holder Norge igang 8)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

316: Ikke mobb! Er faktisk hardt krevende arbeid, 12 timers arbeidsdager og mye tunge løft. Men jeg trives, og det er godt nok for meg :)

Fredrik 90: Tjener ikke mye, men langt mer enn det jeg har gjort på lange tider :P Kommer ingen grom bil nei, kjører caddy gratis og er fornøyd med det ;)

Selve "lappen" koster 100-150K alt ettersom hva man ønsker å ha med, kran, ADR, truck, yrkessjåførdirektiv osv.

I tillegg kommer etterutdanning på 37t som vi må ha hvert 5. år for å få lov til å kjøre i næring.

I tillegg så må vi følge kjøre og hviletider. Hvis vi blir stoppet i kontroll med noen brudd, så venter bøter i titusenkroners klassen!

Vi har lengre arbeidsdager enn de fleste, og sikkert dårligere timelønn, men totalen blir som regel grei.

Vi jobber fra vi starter om morran, og frem til vi har levert ut hele lasset, vi kommer ikke hjem før alt er gjort!

Jeg har kjørt i 6 år selv, og er som regel seint hjemme hver kveld, men jeg er stolt av det jeg driver med.

Og jeg sier bare fuck dere som prøver å rakke ned på sjårøyrket, vi står på og holder Norge igang 8)

Kunne ikke sagt det bedre selv :applause::beer: Og husk det folkens! Uten oss går ikke norge rundt ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er da vel ingen her som har kritisert yrkessjåførene :? Men jeg skjønner ikke at de orker å holde ut på alle disse elendige veiene her i landet, særlig i fjordstrøka på Vestlandet. Å kjøre daglig rundt der med en svær trailer må da være sykt krevende....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så du tjener 60.000 i mnd etter skatt da? Driver med du da?

ligger på rett over 40 utbetalt i måneden, så syns ikke det er så vanvittig men

ordla meg kansje litt feil 10 dagers er 2uker

Jobber I Veidekke

Lenke til kommentar
Del på andre sider

E du tjukk? :mrgreen:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den greia med at yrkessjåførene holder norge igang har jeg aldri helt forstått. Tenk hvis alle skulle gått rundt og tro at de var de eneste som betydde noe i samfunnet fordi jobben deres er med på å holde landets økonomi flytende.

Det blir som å si at jeg holder norge igang fordi jeg finner olje som kan brukes til å drive lastebilene deres.

Det er befolkningen i forskjellige arbeidsoppgaver som holder norge igang. De jobber for å tjene penger til seg selv og firma. Pengene går til innkjøp både privat og i selskapene og genererer arbeid til yrkessjåførene ved at de får noe å frakte.

Det er ingen tvil om at transport er en viktig brikke i dagens samfunn, men den hadde ikke gjort mye for å holde norge igang om det ikke var for alle de forskjellige firmaene som skaper ett behov for transport.

Sertifikat og kurs får dere vel dekket av jobben, så jeg forstår ikke hvordan det skal gi økt respekt for yrkesretningen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• awt locked this emne
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...