BMWE39turbo Skrevet November 9, 2012 Share Skrevet November 9, 2012 Kanskje ikkje rett forum å spørre, men veit ikkje kor eg skal spørre så "seint" på kvelden ellers, er vel et par yrkessjåfører her med regler i hodet?? Tok CE forrige fredag og er lærling, har ikkje fått løyve mitt endå, men sjåførkort og førerkort er komt. Tingen er den at som lærling kan eg KUN køyre biler i det firma eg er lærling i. Men, når det er utenfor næringdrivende, altså privat, så skal det vel kunne vere lov? Får ikkje betaling for det og bilen og henger er tom. Spør fordi min far tenker å parkere bilen hjemme ikveld, eg skal på jobb imorgen tidlig kl 5, og han lurte på om det er mulig at eg tar med meg vogntoget med ned på jobb, og parkerer den når eg er ferdig. Eller mister eg førerkort om de sjekker sjåfør kortet mitt? Takker for eventuelle svar! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tzunami Skrevet November 9, 2012 Share Skrevet November 9, 2012 du trenger ikke sjåførkort eller løyve om du skal kjøre privat, selv har jeg c og kan kjøre lastebil så mye jeg vil, så lenge jeg ikke får betalt for selve kjøringen Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
M|Fjeld Skrevet November 9, 2012 Share Skrevet November 9, 2012 Er lov for deg å kjøre når det er utenfor næring ja! Sjekka dette opp senest idag Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BMWE39turbo Skrevet November 9, 2012 Share Skrevet November 9, 2012 Ja mener eg også, og far min! men snakka nett med han som er sjef for opplæringskontoret her, han mener at det ikkje er lov dersom bilen brukes til næringsdrivande til vanlig?? Men bilen og hengeren er jo tom og blir egentlig brukt som personbil for at eg skal komme meg på jobb + få parkert bilen, og får jo ikkje ei krone for det, sånn at far min kan få vekekvilen sin.. Skikkelig forvirra , usikker.. Lurer på om eg berre kjører ned, men bruker sjåførkort og alt, og om eg blir stoppa er det utenfor næringsdrivande, rekner med eg ikkje blir stoppa då eg kjører ned i halv 5 tiden men... Meiner det skal vere OK eller? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
M|Fjeld Skrevet November 9, 2012 Share Skrevet November 9, 2012 Hvis bilen er registrert i bedrift og brukes i næring kan den ikke brukes til privat kjøring uansett. Og du da som lærling får ikke kjøre den bilen en meter etter forskriftene. Hadde den vært registrert på ditt eller faren din sitt navn hadde saken hvert en annen Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BMWE39turbo Skrevet November 9, 2012 Share Skrevet November 9, 2012 aah, skjønner.. faen da .. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
M|Fjeld Skrevet November 9, 2012 Share Skrevet November 9, 2012 Jævlig kjipt igrunn, får ikke lånt noen av lastebila på jobben just fordi dumme byråkrater finner på regler som ikke finnes fornuftige Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BMWE39turbo Skrevet November 9, 2012 Share Skrevet November 9, 2012 Ja, ser ikkje koffor den regelen eksisterer, men er jo slik med Norge, virker som de hadde lite å gjere på, så da satt de seg ned å laget regler, kun for å gjere ting vanskligast mulig. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
M|Fjeld Skrevet November 9, 2012 Share Skrevet November 9, 2012 Eu som styrer dette.. Ikke at det gjør saken stort bedre men... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kjennern Skrevet November 9, 2012 Share Skrevet November 9, 2012 Have a nice friday Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
316 Skrevet November 9, 2012 Share Skrevet November 9, 2012 Hvis noen skulle ha Pajero... Beklager at bildene er rævva! Svigerfaren min som selger! Bilen er nok litt prutbar. http://www.finn.no/finn/car/used/object ... e=38031696 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
316 Skrevet November 9, 2012 Share Skrevet November 9, 2012 Yes yes yes!!! Bullet fucking Proof!!! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
fish Skrevet November 9, 2012 Share Skrevet November 9, 2012 Jeg traff en muslim her om dagen som sa han hadde hele Koranen på DVD. Jeg spurte om han kunne brenne en kopi til meg. Det var da helvete var løs. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik Skrevet November 9, 2012 Share Skrevet November 9, 2012 Forestillingen The Wall med Roger Waters (Pink Floyd) kommer til Norge i August 2013. Ny teknologi gjør at forestillingen trolig er verdt pengene tiltross for at selve albumet "The Wall" kom ut allerede i 1979. Platen er et konseptalbum der alle melodiene hører sammen. Hovedrollen "Pink" spilles av en ung Bob Geldof som selv var en del av bandet Boomtown Rats i perioden 1975-86. De hadde bl.a stor suksess med låten "I don´t like mondays" samt et par andre låter. Dette materialet er vel verdt å bruke litt tid på (i tillegg til Pink Floyd selvfølgelig)... helt grei tidtrøyte på en ellers kjedelig fredag kveld... Først filmen "The Wall"... http://www.youtube.com/watch?v=1jTmMU6sMgM Litt Boomtown Rats med Bob Geldof som forsanger... Fish: Hehehe... du kan få sagt det... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
janerik171187 Skrevet November 9, 2012 Share Skrevet November 9, 2012 jeg utfordrer noen som jobber på kontor til å prøve dette: NB:legg ut film Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg