Gå til innhold

Off Topic (tidl. tulletråden)


mAZE
 Share

Anbefalte innlegg

Kjexxx:

Er nærmest normalt at det er litt hvitt under olje påfyllinga.

Da det kommer inn kondens/vann imellom pakningen på lokket.

Men andre ord ufarlig.

Men hvordan ser peilepinnen ut?

Ellers på kammen osv? Når du tokk av lokket?

Er det olje i vannet ?

Selvfølgelig skal det ikke være under minimum med vann.

Men for alt du/jeg vet så kan jo noe med kjølesystemet nylig blitt byttet?

Hvordan virket varmeanlegget? Blåser det kaldt? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

update på starte traktoren prosjektet, starta ikke idag heller, men l merke til at det ble mindre eksos etterhvert, så tror noe har fryst inni pumpa, så har slengt en 5m selvregulerende varmekabel rundt dne og pakket inn i skum så skal nok få ting den (tror det er fryst pga den stoppe motoren hendelen sitter brått fast)

to be continued imorra :P

og en update på fange mus prosjektet hjemme :P (4 bente typen desverre :P)

e3eqcwb3w7e1mcods1rb.jpg

21 stykk nå :P

men hakke fanga noen på 2 uker nå tror jeg, (1til2) fikk tettas et hull/klatremulighet ute og satt inn en sånn museskremmer, hakke sett spor av mus siden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjexxx:

Er nærmest normalt at det er litt hvitt under olje påfyllinga.

Da det kommer inn kondens/vann imellom pakningen på lokket.

Men andre ord ufarlig.

Men hvordan ser peilepinnen ut?

Ellers på kammen osv? Når du tokk av lokket?

Er det olje i vannet ?

Selvfølgelig skal det ikke være under minimum med vann.

Men for alt du/jeg vet så kan jo noe med kjølesystemet nylig blitt byttet?

Hvordan virket varmeanlegget? Blåser det kaldt? :)

Takk for tips. Lar den være jeg. :) Ser ut til at det blir en 528 manuell.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oppvarmede spylerdyser er iallfall oppskrytt #-o Nå som det er -13 her så er det ikke mye spylerveske som kommer ut, dysene til lyktene går ikke ut en gang :evil: Jaggu er det ikke god lyd i knirkforingen også når det er så kaldt..... :roll: Skal bli godt å få bytta den på neste service..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oppvarmede spylerdyser er iallfall oppskrytt #-o Nå som det er -13 her så er det ikke mye spylerveske som kommer ut, dysene til lyktene går ikke ut en gang :evil: Jaggu er det ikke god lyd i knirkforingen også når det er så kaldt..... :roll: Skal bli godt å få bytta den på neste service..

Det var da rart? Har ikke slitt med det problemet før pga. kulde, Merca har dyppvarmer i spylervæsketanken, altså en sløyfe fra kjølekretsen går gjennom tanken slik at den holder en god driftstemp :)

Lyktespyling er vel uansett ikke vits i denne kulda, best å sette lysbrytern i park/0 og spyle :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Til mercedesfolk: På den lysbryteren til venstre for ratter, så har man 0, park og nærlys. hvis man vrir til venstre skal det visst også være noe, men det skjer ingenting når jeg gjør det i min bil. Hva er denne funksjonen til venstre?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var da rart? Har ikke slitt med det problemet før pga. kulde, Merca har dyppvarmer i spylervæsketanken, altså en sløyfe fra kjølekretsen går gjennom tanken slik at den holder en god driftstemp :)

Lyktespyling er vel uansett ikke vits i denne kulda, best å sette lysbrytern i park/0 og spyle :)

Ja jeg synes også dette er rart, samme på mine foreldre sin E60 også. Vi har brukt samme spylerveske men den skal tåle ned til -20 minus står det på kanna :-k

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • awt locked this emne
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...