Gå til innhold

Off Topic (tidl. tulletråden)


mAZE
 Share

Anbefalte innlegg

+1 på den. Førstegen S4 er overgrom. Femmer turbo og skikkelig 4hjulstrekk er konge sommer som vinter 8)

Med femmer behøver man ikke engang turbo. Audi 90 Quattro 20V med 170 burblende hestekrefter var grom (rødmerket først ved 7000 rpm). Jeg rattet i 1994 denne modellen rundt Yellowstone Lake tur-retur fra Denver, Colorado (ca. 2000 Km) og Audi´en var fantastisk... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

+1 på den. Førstegen S4 er overgrom. Femmer turbo og skikkelig 4hjulstrekk er konge sommer som vinter 8)

Med femmer behøver man ikke engang turbo. Audi 90 Quattro 20V med 170 burblende hestekrefter var grom (rødmerket først ved 7000 rpm). Jeg rattet i 1994 denne modellen rundt Yellowstone Lake tur-retur fra Denver, Colorado (ca. 2000 Km) og Audi´en var fantastisk... :)

Høres ut som en fin tur :) En kompis av meg har handlet en 90 20v nå, helt fantastisk lydbilde i den femmern! :)

Skal handle ny bruksbil over nyttår og det blir førstegenerasjon S4 uten tvil. Fantastiske biler som kombinerer kraft, komfort og kjøreegenskaper veldig bra :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Søren, dynamoen min lada ikke :/ e måle mindre volt når e gassa på! Så skjønna ikke heilt ... Hm.. Kan si en ting da, dere vet fremme i motorommet, der er en + terminal, slik at en kan få start hjelp fremme om at en er tom for strøm osv. Der var det en extra + kabel som ikke var på ledningsnettet på 2 literen, kanskje batteriet var fremme på den bilen motoren sto i før? Jeg la den bare til + på den terminalen. Burde vell gå det siden terminalen er koblet til + på batteriet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Søren, dynamoen min lada ikke :/ e måle mindre volt når e gassa på! Så skjønna ikke heilt ... Hm.. Kan si en ting da, dere vet fremme i motorommet, der er en + terminal, slik at en kan få start hjelp fremme om at en er tom for strøm osv. Der var det en extra + kabel som ikke var på ledningsnettet på 2 literen, kanskje batteriet var fremme på den bilen motoren sto i før? Jeg la den bare til + på den terminalen. Burde vell gå det siden terminalen er koblet til + på batteriet?

Hvor kommer den ekstra plusskabelen fra? Hvor mange volt måler du på batteripolene på tomgang/motor av?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen som gidder å se på en E46 for meg i mårra, i Oslo? Er en eller annen lyd i bakhjulsopphenget som selger ikke helt klarer å lokalisere, og det byr meg imot å kjøpe den usett med tanken på at det kan være subframe disaster..

Kan selvsagt overføre litt kroner for bensin og cola (leskedrikk altså) for jobben.. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Søren, dynamoen min lada ikke :/ e måle mindre volt når e gassa på! Så skjønna ikke heilt ... Hm.. Kan si en ting da, dere vet fremme i motorommet, der er en + terminal, slik at en kan få start hjelp fremme om at en er tom for strøm osv. Der var det en extra + kabel som ikke var på ledningsnettet på 2 literen, kanskje batteriet var fremme på den bilen motoren sto i før? Jeg la den bare til + på den terminalen. Burde vell gå det siden terminalen er koblet til + på batteriet?

Hvor kommer den ekstra plusskabelen fra? Hvor mange volt måler du på batteripolene på tomgang/motor av?

Den kommer ifra ledningsnettet på motoren, går ut der + å minus kabelen er montert der med dinna + terminalen i motorommet.. Bilen hadde 13,35 på tomgang, å 13,25 når jeg gassa på.. Å når jeg kom hjem så hadde jeg 12,88 . Så den lader ikke, leste noe greier om ei ladelampe å noe greier.. Fikk et symbol i dasjen igår, en sirkel med 3 prikka rundt, hva det nå er. Skal kikke i instruksjonboka.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan virkelig anbefale swissvax norge! For en service :D 20% rabatt der og fram til i morgen kveld ;)

Konge service hos dem :)

Da jeg var på Oslo Motorshow stod jeg ca i en time på deres stand og pratet med en meget hyggelig kar. kunne ha pratet i evigheter, men han ga meg en 60 minutters innblikk i deatailing verden. Sendte forespørsel om ''startpakke'' fra deres side, de fortalte at de skulle fikse det til i morgen, slik at jeg fikk bruke 20% dealen de har, og om de ikke leverte de forskjellige tilbudene i morgen, så skulle jeg få 20% likevell.

:applause:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • awt locked this emne
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...