Gå til innhold

Off Topic (tidl. tulletråden)


mAZE
 Share

Anbefalte innlegg

Forøvrig har jeg prøvd 24 des både alene med en grandi/film og ute på byen der det var overraskende mange. Litt sånn småbittert men heelt ålreit.. :)

Er en PUB/BAR i Skien som har åpent 365 dager i året, faktisk mange folk som kommer ut på julaften..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har valgt en annen vri denne julen. Vi feirer jul hjemme hos oss med svigers på besøk, i tillegg har vi invitert ei enslig mor med hennes datter (de har nettopp flyttet inn i ny leil og ikke kommet i orden) . Og i kveld ringte min nåværende samboer min tidligere samboer og mor til mine 3 eldste barn og inviterte henne hjem til oss denne julen. Det er litt spesielt, da jeg har omsorgen for barna nå. Min tidligere samboer gikk en jul i møte hvor hun egentlig skulle ha vært alene på julaften uten familie (familien hennes bor i nord-norge). Blir en spesiell julaften, men tror og håper alle får fin julaften. :-)

Å lese dette gjør meg faktisk oppriktig glad og optimistisk... jeg får en gammeldags og god julefølelse. Tenk om vi alle kunne tenke slik og ikke minst virkelig gjøre noe med det. De færreste har motet til det og lar det bli med tanken. Jeg tror nesten alle familier har en eller flere medlemmer som kunne trenge litt ekstra omsorg og det er en god idé å bruke julen som påskudd for å gi dem dette. Da jeg var liten pleide min mormor å holde åpent hus julaften (dag og kveld). Alle i slekten samt venner av familien var velkomne såfremt de kom med et godt humør og var edru når de gikk inn over dørstokken (ikke nødvendigvis like edru når de gikk ut over dørstokken). Min mormor hadde 7 søsken, så det var mange grandtanter, tremeninger og sogar firemeninger på besøk. Vi hadde det kjempehyggelig og jeg elsket det, men tradisjonen gikk dessverre i graven sammen med min mormor på midten av 80-tallet. Hvor alle de fjerne slektningene ble av vet jeg ikke, men de fleste er nok døde idag. Vi har begrenset tid sammen så det er viktig å gripe dagen. God Jul... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En som skylder han penger, så han solgte gjelda til ett inkasso selskap...

Den metoden hørtes god ut, hvordan må jeg gå frem for og gjøre dette? :)

De krever inn pengene juridisk for meg. Tar litt tid men da får jeg de hvertfall. Er jo tross alt 40k.

Du må ha det svart på vitt og vitne på at skylderen har signert/vedtatt gjeld.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En som skylder han penger, så han solgte gjelda til ett inkasso selskap...

Den metoden hørtes god ut, hvordan må jeg gå frem for og gjøre dette? :)

De krever inn pengene juridisk for meg. Tar litt tid men da får jeg de hvertfall. Er jo tross alt 40k.

Du må ha det svart på vitt og vitne på at skylderen har signert/vedtatt gjeld.

Mye koster det? har også et par som jeg aldri for penger fra :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • awt locked this emne
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...