Gå til innhold

Off Topic (tidl. tulletråden)


mAZE
 Share

Anbefalte innlegg

Har sett på begge de to der faktisk.. "Problemet" er at jeg har null kunnskap om disse bilene.. Ikke har jeg kjørt de, og ikke vet jeg stort om de.

BMW kjenner jeg, og har prøvd mye, så det som bekymrer med er egentlig comforten og trivselen.. Samt at Auda er fremhjulstrekk..

På en annen side så får man nok en par år nyere bil hos Audi, kontra BMW.

Kriterier er selvfølgelig sportsinteriør (helst S-line hos Audi og M-sport hos BMW), samt navi og multifunksjonsratt..

EDIT: http://www.finn.no/finn/car/used/object ... e=38959791 Denne falt litt i smak.. Men skulle vært automat.. :mrgreen:

Har jobbet endel på de A4ene og vet ikke om jeg har sett en eneste uten rust inni skjermkanten forran, på noen så gale at det måtte byttes skjermer.

Ellers er de ikke så ille, ruster jo såklart litt her og der som alle andre biler.

Lider litt at VAG sykdom (støv i grunning) som gjør at det blir små rustflekker rundtom.

Greit å se ekstra godt over bakluke og nedre del av dører/bakskjermer.

bare så du er obs så er de rustflekkene vanskelig å se til å begynne med.

Så vet du ihvertfall en ting du kan se etter :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

far min har audi a4 2007 2.0tdi s-line med skinn sport interiør og automat. så har fått kjørt den en del.

er ganske hard i fjøringa, men er mykere enn a3 med s-line er min erfaring.

litt sær girkasse i den, trinnløs multitronic. kjørt scooter så er det samme greiene. hadde heller gått for manuel, er kjent får å ryke dem kassene, spessielt ved litt hard kjøring.

forøvrig syns jeg e90/e91 er bedre å kjøre ;) vurderte b7 når jeg handla e90n, angrer ikke på valget.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

VAG er for meg dårlig komfort. Diesel støyer mye og jeg klarer ikke å like bilene.

Mange audier har veldig pent design, men for meg vil det alltid være BMW. VW må jevnt over være norges kjedligste bil og mest solgte bil, så disse holder jeg meg langt unna. Man snur seg ikke akkurat på gata om en passat passerer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal du og prøve Audi ja? Jeg skal høre om finans til en i overmorra. ;) Så får jeg bytta ut Hiluxen i noe som er "litt" sprekere! ;)

Vet ikke om jeg skal det nei.. Men vet om alle BMW`ene på FINN nå, så måtte utvide horisonten litt, og da var Audi neste valg.. Men er ikke så sikker på at det er det jeg ender opp med..

Ser litt etter E39 med stor motor, og faktisk E34 M5 Touring for å være ærlig.. : )

Har jobbet endel på de A4ene og vet ikke om jeg har sett en eneste uten rust inni skjermkanten forran, på noen så gale at det måtte byttes skjermer.

Ellers er de ikke så ille, ruster jo såklart litt her og der som alle andre biler.

Lider litt at VAG sykdom (støv i grunning) som gjør at det blir små rustflekker rundtom.

Greit å se ekstra godt over bakluke og nedre del av dører/bakskjermer.

bare så du er obs så er de rustflekkene vanskelig å se til å begynne med.

Så vet du ihvertfall en ting du kan se etter :P

Takk for fornuftig svar.. Da vet jeg litt mere om disse modellene :) Rust er ikke noe suksess på 5-7år gamle biler! Ligger det under garanti, eller blir det fra egen lomme?

Har hørt at komforten på S-line er ganske dårlig...

Hverdagsbil skal være comfy for min del :P

Det bekymrer med litt at det mest trolig ikke er BMW-comfort i de ja..;)

far min har audi a4 2007 2.0tdi s-line med skinn sport interiør og automat. så har fått kjørt den en del.

er ganske hard i fjøringa, men er mykere enn a3 med s-line er min erfaring.

litt sær girkasse i den, trinnløs multitronic. kjørt scooter så er det samme greiene. hadde heller gått for manuel, er kjent får å ryke dem kassene, spessielt ved litt hard kjøring.

forøvrig syns jeg e90/e91 er bedre å kjøre ;) vurderte b7 når jeg handla e90n, angrer ikke på valget.

En E9X med M-sport er jo også forholdsvis hard i fjæring.. Men akkurat det betyr ikke så mye.. Jeg er ikke så kresen at bilen må flyte etter veien ;)

VAG er for meg dårlig komfort. Diesel støyer mye og jeg klarer ikke å like bilene.

Mange audier har veldig pent design, men for meg vil det alltid være BMW. VW må jevnt over være norges kjedligste bil og mest solgte bil, så disse holder jeg meg langt unna. Man snur seg ikke akkurat på gata om en passat passerer.

Ja, det er jo egentlig BMW for min del også, men litt for morros skyld at jeg ser litt på Audi. Som du sier, mange har pent design, men det er resten som ikke står i samsvar til mine forventinger sikkert..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den aks greia der var litt "staged" også.. tesla som tar starten og m5 uten launch start. tar teslaen brutalt fort igjen på slutten..

Amerikansk test.....Tesla er Amerikiansk....jeg er selv ikke overrasket, de jukser jo verre enn Top Gear for å få de resultatene de vil #-o

Husk at disse el motorene har ett ekstremt dreiemoment, så tror nok denne testen kan stemme veldig bra :) Men for min del kan bilen være så kul og rask den bare vil. Så lenge bilen ikke lager lyd så kan den bare kastes :P

hm hm hm...da kan man jo kaste nye m5 også siden den gir lyd over høyttaler annlegget?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Wow... mange konspirasjonsteorier her i kveld, men la oss samle litt opp når det gjelder facts. BMW oppgir 4,3 sekunder 0-100 Km/t for F10 M5 med Launch Control. Mye kan tyde på at akselerasjonen i startøyeblikket lider av at bilen ikke har 4x4. Porsche Panamera Turbo S (som har 4x4) har omtrent like mye effekt (550 HK), men klarer 0-100 Km/t på 3,8 sekunder.

Konspirasjonsteorier? Vær grei å legg til side hersketeknikkene.... Det sier seg jo selv alt elbil drift ikke er framtiden. Til det så er det alt for kostbart, lite prktisk og lite miljøvennlig på sikt!

Du må også vise meg hvor det står skrevet at 0-100 talla er MED Launch Control, jeg har iallfall alltid trodd at fabrikktalla er målt i vanlig D da det tilsvarer under vanlige forhold. Så hvis du har rett så vil det si at F10 M5 har 0-100 tid på nærmere 5 sekunder uten Launch? :roll: Det får jeg ikke til å stemme uansett, Car and Driver målte 3,6 sek til 100 på M5en med Launch og ved rullende start (selvsagt uten Launch) så holder den fint følge med Panamera Turbo S med sine 3,8 sekunder til 100.

Du ser at dette blir litt forvirrende... :P

Noen her som har kjørt 06-07-08 Auda A4? Evt A6 rundt 04-05-06?

Samtidig, noen som også har kjørt E9X/E6X som kan si noe om forskjellene ?

Driver og ser etter bil (igjen), men har utvidet søket litt til bl.a Audi av litt nyere dato.. Har ikke selv kjørt Audi-modeller fra de årstallene jeg nevner, så om noen har erfaringer, så kom gjerne med de. Andre som har synspunkter??

Jeg er jo egentlig på utkikk etter E9X/E6X, men det virker som om man får noe noen mindre år på baken om man kjøper Audi med samme budsjett.

Budsjettet er på Max 220.000,-

Jeg hadde en 2006 A6 2,4 og dette er på ingen måte noen bil jeg vil anbefale. Det er en flott bil som er nydelig å kjøre og har ett lekkert interiør men dessverre store kvalitetsmangler :( Det starta med at Mulitronic kassa røyk, så gikk vindusviskere i stykker, baklykta kortslutta pga vanninntak, bensinmåleren slutta å virke, adaptive kjørelys gikk i stykker og motoren både svetta og brukte olje. Utrolig skuffende av en premiumbil som ikke var mer en 4 år den gangen...

Den ble bytta i E90en og den har jeg hatt siden, en god del mindre plass og ikke fullt så lekkert interiør men her fikk jeg kvalitetsfølelse og problemfritt bilhold, har ikke kosta meg EN krone i reparasjoner denne bilen. Det er kun servicer og vanlig vedlikehold, driftsikker som bare det :D BMWen er takket være M understell en del stivere og hardere å kjøre men den er mer presis og stabil på veien enn A6en, den hadde tung V6er i fronten så dette påvirket selvsagt kjøreegenskapene.

Jeg ville nok gått for en E61 eller E91 i ditt tilfelle, sistnevnte har du jo kjennskap til fra før også :) Trygge og driftsikre biler som ser bredre ut en Audien (både A4 og A6) og har bedre kjøreegenskaper, Audi er dog litt mer bil for pengene igjen da...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke en krone i rep? Bytta du ikke knirkeforingen? :P

Nei, har ikke gjort det ennå. Skal gjøres på neste Service i Februar :) Foringer er forøvrig slitedel, slitedeler går inn under service og vedlikehold.

Bytta jo ene Xenonpæra da, men fikk ei ny pære av en kompis :wink: Mer har jeg ikke gjort i løpet av snart 40 000 km :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Wow... mange konspirasjonsteorier her i kveld, men la oss samle litt opp når det gjelder facts. BMW oppgir 4,3 sekunder 0-100 Km/t for F10 M5 med Launch Control. Mye kan tyde på at akselerasjonen i startøyeblikket lider av at bilen ikke har 4x4. Porsche Panamera Turbo S (som har 4x4) har omtrent like mye effekt (550 HK), men klarer 0-100 Km/t på 3,8 sekunder.

Konspirasjonsteorier? Vær grei å legg til side hersketeknikkene.... Det sier seg jo selv alt elbil drift ikke er framtiden. Til det så er det alt for kostbart, lite prktisk og lite miljøvennlig på sikt!

Du må også vise meg hvor det står skrevet at 0-100 talla er MED Launch Control, jeg har iallfall alltid trodd at fabrikktalla er målt i vanlig D da det tilsvarer under vanlige forhold. Så hvis du har rett så vil det si at F10 M5 har 0-100 tid på nærmere 5 sekunder uten Launch? :roll: Det får jeg ikke til å stemme uansett, Car and Driver målte 3,6 sek til 100 på M5en med Launch og ved rullende start (selvsagt uten Launch) så holder den fint følge med Panamera Turbo S med sine 3,8 sekunder til 100.

Du ser at dette blir litt forvirrende... :P

Noen her som har kjørt 06-07-08 Auda A4? Evt A6 rundt 04-05-06?

Samtidig, noen som også har kjørt E9X/E6X som kan si noe om forskjellene ?

Driver og ser etter bil (igjen), men har utvidet søket litt til bl.a Audi av litt nyere dato.. Har ikke selv kjørt Audi-modeller fra de årstallene jeg nevner, så om noen har erfaringer, så kom gjerne med de. Andre som har synspunkter??

Jeg er jo egentlig på utkikk etter E9X/E6X, men det virker som om man får noe noen mindre år på baken om man kjøper Audi med samme budsjett.

Budsjettet er på Max 220.000,-

Jeg hadde en 2006 A6 2,4 og dette er på ingen måte noen bil jeg vil anbefale. Det er en flott bil som er nydelig å kjøre og har ett lekkert interiør men dessverre store kvalitetsmangler :( Det starta med at Mulitronic kassa røyk, så gikk vindusviskere i stykker, baklykta kortslutta pga vanninntak, bensinmåleren slutta å virke, adaptive kjørelys gikk i stykker og motoren både svetta og brukte olje. Utrolig skuffende av en premiumbil som ikke var mer en 4 år den gangen...

Den ble bytta i E90en og den har jeg hatt siden, en god del mindre plass og ikke fullt så lekkert interiør men her fikk jeg kvalitetsfølelse og problemfritt bilhold, har ikke kosta meg EN krone i reparasjoner denne bilen. Det er kun servicer og vanlig vedlikehold, driftsikker som bare det :D BMWen er takket være M understell en del stivere og hardere å kjøre men den er mer presis og stabil på veien enn A6en, den hadde tung V6er i fronten så dette påvirket selvsagt kjøreegenskapene.

Jeg ville nok gått for en E61 eller E91 i ditt tilfelle, sistnevnte har du jo kjennskap til fra før også :) Trygge og driftsikre biler som ser bredre ut en Audien (både A4 og A6) og har bedre kjøreegenskaper, Audi er dog litt mer bil for pengene igjen da...

Ville dog ikke anbefalt e61, hadde mye heller kjøpt e60 om man absolutt skulle hatt 5er fra denne tidsperioden :)

Mye mindre feil på disse!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ville dog ikke anbefalt e61, hadde mye heller kjøpt e60 om man absolutt skulle hatt 5er fra denne tidsperioden :)

Mye mindre feil på disse!

Nå er vel strengt tatt e60 og e61 samme bil, med samme elektronikk. Når det er sagt er derimot panoramasoltaket på e61 en gjenganger (for de som har det), samt antenneforsterkeren som ligger i spoileren på bakluken, dette slipper man på e60.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • awt locked this emne
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...