Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet
Angående boligpriser før i tida, bestefar kjøpte hjemgården vår i 1949, han ga den gang 9000 kroner for hele eiendommen, med utmark og skog :)

Oldefaren til kona hadde et veldig stort område ved sjøen i Søgne utenfor Kristiansand. For et år og to siden gikk en hytte med en liten tomt på dette området for over ti millioner. Dette området byttet an vekk under krigen mot en hagle..

Min oldefar på morsiden kjøpte store deler av Skauerøya (ca. 150 mål) rett utenfor Lillesand by i 1935. Skauerøya er siste stopp før Blindleia. Staten og Lillesand Kommune annekterte imidlertid øya i 1965 og gjorde den om til friområde og skjæregårdspark. Såvidt jeg husker fikk min mor ca. 12000 kroner i kompensasjon. Hadde øya vært privateiet i dag ville den ganske sikkert ha hatt en mulig markedsverdi på langt over 100 millioner kroner. Jeg er imidlertid prinsipiell tilhenger av mest mulig friområder og offentlige arealer i Norge. Allemannsretten er også noe av det beste vi har i Norge og Sverige.

Skrevet
Brukte du kablet nettverk eller wlan? Skal man spille av HD-filer generelt bør man bruke kablet nettverk. Hvis du hadde det er det nok noe galt med innstillingene.

Wlan ja. PCen er langt fra TVen. Blir hakket for knotete å gå frem og tilbake hele tiden...

Kan prøve kabel som midlertidig løsning for å bare se hvordan det fungerer med PS3 Media Server :)

Skrevet
frister å flytte til usa egentlig...

ehm?

med norsk arbeidsgiver, inntekt og andre goder da håper jeg?

Skrevet
hun er vel for ung for deg clerion.....?

Haha ;D Duda, luring....

Skal du på CCN Btw?

:lol: ja må jo advare deg om aldersforskjellen vettø :P

Ja skal på ccn...puss og vask på fredag så er vel på vallehovin i 12-13tiden tenker jeg...

Nice ;) E30`n skal få nye felger i morra, prøve å fikse panseret mitt i kveld :P Herpa med poleringsmaskin.... Håper nesten det blir overskya så det ikke ser så jævli ut....

Skrevet

jeg må vel få vaska bilen...og få ordna en ripe en eller annen idiot lagde...ellers så kommer jeg bare med skitten bil og skriver "bruksbil" i støvet på panseret...

Skrevet
jeg må vel få vaska bilen...og få ordna en ripe en eller annen idiot lagde...ellers så kommer jeg bare med skitten bil og skriver "bruksbil" i støvet på panseret...

Det hadde vært artig :)

Skal dit jeg og, bare gå opp (ikke langt unna). A slice of (BMW) heaven :)

Skrevet
frister å flytte til usa egentlig...

Jeg har sykt lyst til det. Bo der borte og jobbe i Norge.. Eneste problemet er: Hva skal man da finne på der borte? Hehe

Skrevet

har iallefall litt planer med stickers om jeg får tak i no med gjennomsiktig bakgrunn..hmm...skal på kontoret først rett ved vallehovin...og montere på "wicky" skiltet mitt foran før jeg kjører inn..regner med jeg kommer med en kompis i e38...

Frode D Man nyter livet der....bo i miami i vinter perioden og jobbe sommern her...

Skrevet

Angående boligpriser så betalte foreldra mine typ 300-400.000 kr. for gamle leiligheta på Grünerløkka på tidlige 90-tallet, som ble gjeldsfri svært fort... Vi fikk litt over millionen ved salg rett før 2000, og nå går de samme leilighetene for 3.000.000+... LOL... Jeg har ingen sjanse i eiendomsmarkedet i Oslo der jeg vokste opp og ønsker å bo :( Også fortsetter prisene å bare stige og :( Surt...

Hos oss er det noe av det samme, men jeg er så heldig å allrede bo her selv om drømmen er å bygge nytt i området her

Huset vi bor i ligger på Hisøy utenfor Arendal, her har vi de desidert høyeste boligprisene i kommunen! Hvis jeg skulle bygge nytt så vil jeg gjerne gjøre dette nettopp her på Hisøy hvor jeg har bodd hele mitt liv, men hvis man først er så heldig å finne en tomt her så må man belage seg på å bla opp 500 000 - 1 000 000 kr for tomta!! :shock: Området her blei så hissig utbyggd på 60, 70-og 80 tallet at å finne tomter begynner å bli vansklelig, derfor så går prisene opp på de få som kommer til salgs. I dag skal man ha litt penger for å etablere seg på Hisøya, det trengte man nødvendigvis ikke for 25-30 år siden. Så med den trenden vi har sett her de siste åra så er det ikke for ingenting at biler som f eks Volvo XC90 og X5 har fått det lokale kallenavnet "Hisøy traktor" :wink:

Mange mener boligprisene har løpt løpsk og det kan jeg være enig i. Nå har de imidelrtid planer om ett siste stort boligområde som skal utbygges fra 2015 og der har jeg vært tidlig ute og skrevet meg på tomt. Så får jeg heller se ann bilsituasjonen når den tid kommer :)

Skrevet

Angående boligpriser så betalte foreldra mine typ 300-400.000 kr. for gamle leiligheta på Grünerløkka på tidlige 90-tallet, som ble gjeldsfri svært fort... Vi fikk litt over millionen ved salg rett før 2000, og nå går de samme leilighetene for 3.000.000+... LOL... Jeg har ingen sjanse i eiendomsmarkedet i Oslo der jeg vokste opp og ønsker å bo :( Også fortsetter prisene å bare stige og :( Surt...

Hos oss er det noe av det samme, men jeg er så heldig å allrede bo her selv om drømmen er å bygge nytt i området her

Huset vi bor i ligger på Hisøy utenfor Arendal, her har vi de desidert høyeste boligprisene i kommunen! Hvis jeg skulle bygge nytt så vil jeg gjerne gjøre dette nettopp her på Hisøy hvor jeg har bodd hele mitt liv, men hvis man først er så heldig å finne en tomt her så må man belage seg på å bla opp 500 000 - 1 000 000 kr for tomta!! :shock: Området her blei så hissig utbyggd på 60, 70-og 80 tallet at å finne tomter begynner å bli vansklelig, derfor så går prisene opp på de få som kommer til salgs. Sånn sett er vi heldigere med vår situasjon fordi da svigerfar byggde huset i 1987 så kostet det 600 000 kr, med tomt og dobbel garasje og totalt ca 280 m2 på tre fulle etasjer. I dag er huset verd godt over 3 mill, men poenget er at generasjonen før oss slapp billigere til tomter og hus her i området før. I dag skal man ha litt penger for å etablere seg på Hisøya, det trengte man nødvendigvis ikke for 25-30 år siden. Så med den trenden vi har sett her de siste åra så er det ikke for ingenting at biler som f eks Volvo XC90 og X5 har fått det lokale kallenavnet "Hisøy traktor" :wink:

Mange mener boligprisene har løpt løpsk og det kan jeg være enig i. Nå har de imidelrtid planer om ett siste stort boligområde som skal utbygges fra 2015 og der har jeg vært tidlig ute og skrevet meg på tomt. Så får jeg heller se ann bilsituasjonen når den tid kommer :)

Du får ha det lykke til :)

Fullførte "skolen" min idag og bestod.

Nå skal vi ut på middag med firmaet før jeg vender snuten hjemover mot Norge i morgen. :D

Gratulerer så utrolig mye Yngve! :)

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...