Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet
tipper det er noen "muslimske mørkemenn" som river seg i håret hvis de ser dette hehe, han bør kanskje ikke ta den dansen på gata i Afghanistan ;)

Det er jo akkurat dette som er så tragisk når det gjelder spesielt muslimene i Nordafrika og Midtøsten. Tiltross for elendighet og fattigdom er folk flest i regionen bemerkelsesverdig glade og vennlige. De sier ikke nei takk til en fest... og musikk/dans er høyt verdsatt. Det er en skam at bakstreverske muslimske fanatikere nærmest har klart å ta patent på hvordan vi skal oppfatte disse befolkningsgruppene.

Jeg støtter dette innlegget.

Jeg har nå tilbringt 7 uker i midtøsten og gått i klasse med 8 arabere (jemen, syria, saudi, etc).

Før jeg reiste hadde jeg noe fremmedfrykt utifra hva jeg har lest og hørt gjennom norsk media. Jeg regnet med å møte en gjeng med galne ekstremislamister når jeg dro til Abu Dhabi, men intrykket mitt av arabere har endret seg kraftig iløpet av disse syv ukene.

Alle fremmedfolk jeg har vært i kontakt med på byen har vært veldig vennlige og hjelpsomme. De jeg har hatt daglig kontakt med har stort sett hatt et like avslappet forhold til islam som vi (jeg) har til kristendommen.

De fleste muslimer avstår fra alkohol (ivertfall blandt andre muslimer ;) ), men likevel kan de stelle i stand en fest. De synger, danser og koser seg i edru tilstand på samme måte som vi gjør etter at vi har opphevd våre psykologiske sperrer ved hjelp av alkohol.

Det er bare den jævla 5%-en som skriker høyest og får mest mediadekning...

Også viser statistikker år etter år at de som er mest skeptiske til muslimer, er det som har minst kontakt med dem i det daglige.

That touring looks like it eats children, well done. <-- helt klart den beste kommentaren jeg har fått på bilder av bilen min :D

Bilder? :) Digger E30 325ix Touring jeg :)

Sånn en annen nyhet: Tror sjansen er meget god for at jeg skal få henta meg en Fiat 500 (gammel type) innen mai/juni måned. Det ble med tanken (fra november i fjor) men har nå sett en slik i beige kjøre på Kjelsås de siste ukene og har blitt gira igjen.

Bilen skal bli pyntet med Autoglede-dekaler og være "offisiell reklamebil" og skikkelig kosebil på fantastiske sommerdager :D Har t.o.m. lyst til å lage hjemmelaga oransje varsellys med skriften "Smal last" på taket :lol: Drømmer også om en custom mini-tilhenger med 2 x Monkey bikes bakpå :lol::lol:

Jeg vil ha en i sort med rødt interiør. Mange som er gjennomført restaurerte i Italia. Varierer fra 6000 € i OK stand (ca. 60.000 NOK inkl. moms + frakt) til 8000 € for en i veldig god stand (ca. 80.000 NOK inkl. moms + frakt)!

Fryktelig søte, de der (og visstnok skikkelige chick magnets - en mann usikker på seg selv kjører ikke en slik søt bil):

(veldig sterkt anbefalt video)

Fiat-500-NEW-vs-OLD.jpg

old-fiat-500-300x214.jpg

:D :D

Skrevet

Tar man alt med i betraktningen er E30 ix touring den perfekte bilen. Syns jeg :P

Var dette bildet. Jeg digger at den ser litt rufsete og anonym ut.

IMG_0217.jpg

Skrevet

Tøff liten sak :) Har selv lyst til å oppleve firehjulsdriften til de gamle BMWene på vinterføre. Hadde E34 525IX Touring selv men den rakk aldri å se snø (den drakk for mye bensin til å være bruksbil i Oslo sentrum og måtte bort hehe)...

Skrevet
Tøff liten sak :) Har selv lyst til å oppleve firehjulsdriften til de gamle BMWene på vinterføre. Hadde E34 525IX Touring selv men den rakk aldri å se snø (den drakk for mye bensin til å være bruksbil i Oslo sentrum og måtte bort hehe)...

Eneste som ble filma i dagslys i vinter, og så ble det selvsagt no kødd med både filmen og ikkeminst lyden på den.. :(

http://s962.photobucket.com/albums/ae10 ... I_0208.mp4

Skrevet
Man trenger ikke noe "anger management" når det kommer til russ. Har personlig nulltoleranse for slikt. Blir så bort i granskogen forbannet når jeg ser de idiotene rave rundt i russebiler, bare for å bråke, sprute vann på folk og knuse flasker. Koster meg ikke en kalori å knekke en sånn svartens vanngeværgreie over øyet på en russ..

Så du var aldri russ selv altså? :lol:

Skrevet

Jeg har nå tilbringt 7 uker i midtøsten og gått i klasse med 8 arabere (jemen, syria, saudi, etc).

Før jeg reiste hadde jeg noe fremmedfrykt utifra hva jeg har lest og hørt gjennom norsk media. Jeg regnet med å møte en gjeng med galne ekstremislamister når jeg dro til Abu Dhabi, men intrykket mitt av arabere har endret seg kraftig iløpet av disse syv ukene.

Alle fremmedfolk jeg har vært i kontakt med på byen har vært veldig vennlige og hjelpsomme. De jeg har hatt daglig kontakt med har stort sett hatt et like avslappet forhold til islam som vi (jeg) har til kristendommen.

De fleste muslimer avstår fra alkohol (ivertfall blandt andre muslimer ;) ), men likevel kan de stelle i stand en fest. De synger, danser og koser seg i edru tilstand på samme måte som vi gjør etter at vi har opphevd våre psykologiske sperrer ved hjelp av alkohol.

Vennligheten man møter i denne delen av verden er iallefall slående. Folk flest har stort sett alltid et smil på lur og utfordringen med språket løses med en masse håndbevegelser kombinert med en surrealistisk blanding av arabiske, engelske og franske gloser. Engelsk er imidlertid mer og mer lingua franca blandt utdannede mennesker.

Mitt inntrykk er også at folk flest avstår fra alkohol, men at de som har tilgang til turisthotellenes lukkede lounger og reiser utenlands drikker alkohol hvis omstendighetene er "private" nok. Tilsvarende også med vestlige damebekjentskaper og ikke minst cannabis.

Tyngre narkotika er dessverre et stort problem i land som f.eks Iran, Afghanistan, Pakistan og Jemen. Der hjelper det ikke mye med god tro... som det heller ikke gjør i resten av verden.

Skrevet
tipper det er noen "muslimske mørkemenn" som river seg i håret hvis de ser dette hehe, han bør kanskje ikke ta den dansen på gata i Afghanistan ;)

Det er jo akkurat dette som er så tragisk når det gjelder spesielt muslimene i Nordafrika og Midtøsten. Tiltross for elendighet og fattigdom er folk flest i regionen bemerkelsesverdig glade og vennlige. De sier ikke nei takk til en fest... og musikk/dans er høyt verdsatt. Det er en skam at bakstreverske muslimske fanatikere nærmest har klart å ta patent på hvordan vi skal oppfatte disse befolkningsgruppene.

Jeg støtter dette innlegget.

Faktisk så er det ganske stor forskjell på de som bor der nede og de om bor her oppe, det har vært en del tull med albanere her i byen før, jeg spurte de jeg jobbet sammen med i Kosovo hvorfor de var så hyggelige der nede og de som var i Halden var "mindre" hyggelige, fikk da et enkelt svar, de som er vanskelige i Norge er de som var vanskelige her nede før krigen begynte, det var de som hadde penger til å rømme. De som lager krøll her i Norge ødelegger ganske mye for de som sitter igjen i hjemlandet sitt

Skrevet

den "m1" er rå uten tvil...men de kunne faktisk ha kosta på seg en bil med mer utstyr når de først skal kreve 750k for en 1 serie med en del år på baken...

Skrevet

Siterer deg litt mer jeg! :mrgreen:

Ikke verst å kunne betale huset kontant, men har skjedd mye med prisene på bolig siden den gang og! Mine foreldre bygde et ganske romslig hus i 96-97 og betalte mindre for det (uten tomt) enn vi måtte ut med i sommer for et middels rekkehus med skrikende oppussingsbehov litt utenfor Bergen sentrum. Samme huset koster i dag minst 50% mer å bygge. Det jeg egentlig skulle frem til er om det faktisk lønner seg å ha gjeldsfri bolig fremfor å investere pengene andre steder? Spesielt i dag når renten er så lav, skattefordelen fortsatt er gunstig og formueskatten er en kjedelig sak, og er det avgjørende forskjeller mellom Norge og Danmark på dette området? Antar dette er noe dere har vurdert nøye fra før. Selv kunne jeg i teorien også ha betalt huset kontant, men formuen står i firmaet og sørger på den måten for en relativt sikker fremtid, samtidig som min far, som eier resten av firmaet, sikkert ikke hadde likt om jeg tappet det så mye.

Er nysgjerrig mye fordi vi har snakket om å hente ut noe kapital etter hvert, og da har jeg planer om å investere dette i noe annet enn boligen vi bor i, og da er det jo greit å ha samlet mest mulig kunskap og erfaringer.

Jeg solgte en 4 roms leilighet på beste vestkant i Oslo og hadde derfor brukbart med egenkapital for å bygge et nytt hus i et tilsvarende område i Århus. Det var selvfølgelig også nødvendig å bruke noe av vår oppsparing for å kunne betale byggeprosjektet kontant. Dette var imidlertid for 12 år siden og i mellomtiden har husprisene nesten tredoblet seg her i Århus. Det er derfor ingen tvil om at timing er viktig når man kommer i den fasen av livet da man får familie og barn. Jeg var svært heldig, men mine barn får dessverre litt av en utfordring. Dette så vi komme og det var derfor et poeng at tomten huset er bygget på ikke lå for langt vekk fra Århus Universitet og andre skoler. Huset kan også relativt lett bygges om slik at vi f.eks kan bygge en hybelleilighet til vår datter. Jeg regner med at hun kommer til å ønske denne løsningen om noen år (hvis hun/vi blir boende her i Århus).

Jeg tror absolutt at det kan være en fordel å nedbringe gjelden mest mulig innenfor en tidsramme på 5-10 år. Renten har vært historisk lav og det er ingen tvil om at vi bør forberede oss på andre tider. Jeg vil tro at en gjeldsgrad på 40-50% kan være fornuftig i denne sammenhengen. Det er også dette nivået vi kommer til å legge oss på hvis vi må hjelpe vår datter med å kjøpe en leilighet.

Er egentlig ganske spent på hvordan det blir i fremtiden. Mine foreldre fremstår jo også som meget heldige som bygde da de gjorde, men samtidig så betalte de 15 ganger mer for sitt hus enn mine besteforeldre gjorde for deres hus 20 år tidligere. Er uansett glad for at vi for 2. gang har har kjøpt egen bolig, og at den tilsynelatende har økt i verdi etter dette ettersom det bare er nok en mellomfase på veien mot bygging av eget hus.

Skrevet
den "m1" er rå uten tvil...men de kunne faktisk ha kosta på seg en bil med mer utstyr når de først skal kreve 750k for en 1 serie med en del år på baken...

-----

Den er vel diskutert en del ganger her før...

Ja... Blir aldri helt klok på de sveive vinduene bak #-o

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...