Gå til innhold

Off Topic (tidl. tulletråden)


mAZE
 Share

Anbefalte innlegg

Tzunami : Ja er en gradvis nedgang i antall oppdrag pr dag... mindre å gjøre på tlf siden fler og fler kunder går over på internett løsninger... så er dødt ja...

thewiz: han ventet fremdeles på overføring av penger på konto...så får bare avvente...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, så begynner man jo å bli litt (les: veldig) lei av gammel E30. E91 er flott det, men man må ha riktig farge og kombinasjon av detaljer for at de virkelig skal bli iøynefallende. (Gjelder vel de fleste biler når jeg tenker meg om...)

E91 har jo sunket så mye i pris at det begynner å bli oppnåelig for fattige studenter, hehe. Går heldigvis snart ut i lære, forhåpentligvis offshore med Statoil logo på brystkassen.

Her er jo også en relativt fin E91 fra en på forumet her... Sikle...

[ Bilde ]

Åi den var pen

dette er min på vintefelger

har handlet inn div oppgraderingen som skal på, Den har Full Mtech inne og ute

wtkhabtzcrlw2c83blgo.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fredrik:

Du har nok litt rett i betraktningene dine. Jeg mener at grunnlaget for fremmedfrykten dreier seg om hvilken grad innvandrerne integrerer seg i samfunnet generelt.

Problemet i Norge, er at de fleste som kommer til landet, kommer som asylsøkere, og gjerne med sterke traumer i bagasjen. I Canada, får man ikke statsborgerskap, uten arbeidskontrakt. Ergo, all innvandringen skjer som følge av at innvandrerne kan TILBY samfunnet noe. Derfor er også forholdene for integrering lagt langt bedre til rette, enn her i Norge.

Som følge av dårlig integrering i Norge, søker innvandrerne trygghet i hverandre. De fortsetter derfor også i større grad å holde på kulturen sin...

I tillegg, skjer det langt mer kriminalitet blant innvandrere enn hos etnisk norske, noe media er svært flinke å utnytte. Dette bidrar til å øke fremmedfrykten fordi normenn generelt sett er uvitende, og tar alle over en kam..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Æsj, fikk et øyeblikk her hvor jeg innså at bilen min er utdatert i forhold til dagens trafikkbilde.

Digg å være så fattig i et så rikt land, haha (snakker for meg selv nå!) :P

Hardt arbeid bygger en opp og frem :) ! Men det skjer ikke på dagen...

Uansett så må jeg nok beholde Mercedesen i noen år til, har leilighetskjøp som førsteprioritet.

Mercedesen er god, og ingen feil. Tight og fin, men dessverre utdatert i dagens trafikkbilde og egner seg igrunn ikke til annet enn bykjøring.

Den får seg en klapp på dæsjbordet hver gang den kommer seg opp en bratt bakke om vinteren eller overlever en lengre/tyngre tur, slik som sverigetur og opp trollstigen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Æsj, fikk et øyeblikk her hvor jeg innså at bilen min er utdatert i forhold til dagens trafikkbilde.

Spørsmålet er hva du mener med utdatert... er den for langsom, bruker den for mye bensin, er designet gammeldags, føles den bare gammeldags, mangler den status... ?... :?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fredrik:

Du har nok litt rett i betraktningene dine. Jeg mener at grunnlaget for fremmedfrykten dreier seg om hvilken grad innvandrerne integrerer seg i samfunnet generelt.

Problemet i Norge, er at de fleste som kommer til landet, kommer som asylsøkere, og gjerne med sterke traumer i bagasjen. I Canada, får man ikke statsborgerskap, uten arbeidskontrakt. Ergo, all innvandringen skjer som følge av at innvandrerne kan TILBY samfunnet noe. Derfor er også forholdene for integrering lagt langt bedre til rette, enn her i Norge.

Som følge av dårlig integrering i Norge, søker innvandrerne trygghet i hverandre. De fortsetter derfor også i større grad å holde på kulturen sin...

I tillegg, skjer det langt mer kriminalitet blant innvandrere enn hos etnisk norske, noe media er svært flinke å utnytte. Dette bidrar til å øke fremmedfrykten fordi normenn generelt sett er uvitende, og tar alle over en kam..

Absolutt, men denne utfordringen er svært kompleks og det er vanskelig å sette en finger på der skoen trykker mest. USA og Canada er blandt de landene i verden som er best på integrering og de er også blandt de landene som stiller størst krav til nye innvandrere. Dette er neppe en tilfeldighet og helt klart noe bl.a norske myndigheter bør merke seg.

Jeg har isolert sett ingen problemer med at f.eks pakistanske innvandrere oppfatter seg som pakistanske innerst inne bare de samtidig oppfatter seg som verdens beste nordmenn med pakistansk bakgrunn. Slik har jeg det litt her i Danmark. Jeg er 100% nordmann, men jeg er trolig en bedre nordmann her i Danmark enn jeg ville ha vært i Norge. Ergo er jeg også en godt integrert nordmann i Danmark. Poenget er at jeg er oppmerksom på hvem jeg er og hva jeg vil med mitt bidrag til samfunnet.

Jeg kjenner en mann fra Iran. Han er gift med en dansk kvinne, har to barn og har bodd i Danmark i snart 25 år. Han snakker flytende dansk og er naturligvis godt integrert i Danmark. Konen har forøvrig en norsk far som innvandret til Grønland for nesten 50 år siden. Vel... han fortalte meg en gang at han tiltross for et deilig liv i Danmark føler seg mer og mer iransk for hvert år som går, men det er i Danmark. Han vil ikke på vilkår flytte tilbake til Iran for så iransk er han ikke etter 25 år i Danmark. Slik tror jeg mange godt integrerte innvandrere har det. Min venn er derfor verdens beste danske med iransk bakgrunn.

Hemmeligheten bak god integrering er en fast skikkelig jobb. Da blir man respektert, kan klare seg selv og i den siste enden få tilstrekkelig selvrespekt og stolthet til å si at man f.eks er verdens beste nordmann med pakistansk bakgrunn... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du også tzunani...

Ja jeg har en lite givende arbeidsdag... :P

Da er vi 3 faktisk.

Feilsøking på Ssangyong og det der helsikkes EGR-systemet de har klart å rigge opp nedi den mercedesmotoren. Har holdt på med sikkert 30 forskjellige slike mercedesmotorer og det er kun en gang problemet har vært det samme. Ikke klarer bilene å legge andre feilkoder enn "EGR system Error" noe som jo i bunn og grunn ikke sier en dritt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fredrik: Har konen en norsk far som innvandret til grønnland, men han føler seg mer og mer iransk?

Tja, dersom man regner en "fast skikkelig jobb" som en jobb hvor man må ha/burde hatt høyere utdannelse for. Jeg tror også at man blir respektert for den personen man er, uavhengig av utdannelsesgrad.

Spørsmålet er om det er egget eller høna som kommer først.

(om de tar utdannelse fordi de har ambisjoner/for å få utløp for potensialet sitt, eller om de blir ordentlige fordi de har utdannelse..

Det bør legges med en faktor, hvor man blir "tvunget" til å integrere seg bedre, for å kunne gjennomføre høyere utdannelse i Norge..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • awt locked this emne
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...