Gå til innhold

Off Topic (tidl. tulletråden)


mAZE
 Share

Anbefalte innlegg

Fredrik: Har konen en norsk far som innvandret til grønnland, men han føler seg mer og mer iransk?

Det med konens norske far var kun en liten digresjon. Faren var/er en norsk fisker som giftet seg med en grønlandsk dame en gang på slutten av 60-tallet. De fikk barn (eller kanskje fikk barn først) og han ble derfor boende på Grønland. Grønlendere har dansk statsborgerskap og på den måten havnet min venns kone i Århus som student på 80-tallet.

Det er kun min venn som føler seg mer og mer iransk, men allikevel som en fullverdig danske. Hans kone oppfatter seg kanskje som en grønlender (eller norsk), men dette vet jeg intet om... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Æsj, fikk et øyeblikk her hvor jeg innså at bilen min er utdatert i forhold til dagens trafikkbilde.

Spørsmålet er hva du mener med utdatert... er den for langsom, bruker den for mye bensin, er designet gammeldags, føles den bare gammeldags, mangler den status... ?... :?

Ikke for langsom, bruker ikke mer enn forventet bensin, designet er gammeldags men ikke skjemmende, den føles gammeldags... Altså i trafikbilde føler jeg bilen er usikker utenfor byen og føler noe kan gå galt når som helst selv om alt er og føles tipp topp. Status og bil er ikke noe jeg bryr meg særlig om, men selvfølgelig er jeg bevisst på valg av bil, men med mine behov i fokus!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uansett så må jeg nok beholde Mercedesen i noen år til, har leilighetskjøp som førsteprioritet.

Mercedesen er god, og ingen feil. Tight og fin, men dessverre utdatert i dagens trafikkbilde og egner seg igrunn ikke til annet enn bykjøring.

Den får seg en klapp på dæsjbordet hver gang den kommer seg opp en bratt bakke om vinteren eller overlever en lengre/tyngre tur, slik som sverigetur og opp trollstigen

Føler litt det samme med den gode gamle E34en min også, det merkes at bilen som modell er 24 år gammel. Men den har stadig de gode og solide kjøreegenskapene, fast og presis på styringen og tross original understell og ballongdekk så takler den svinger flott :) Den starter hver morgen og har i det snart ett år lange eierskapet vært 100% trofast. Den har dradd tunge hengerlass utallige ganger i forbindelse med husbyggingen, den har tatt oss til fjells med ski på taket og den har fungert ypperlig i det daglige mellom jobb, butikk og hjem.

Den trives ikke så godt i byen derimot, man holder helt fint følge med trafikken men man merker at det mangler bunndag i den ellers så kultiverte og fine M50en. Men den koser seg ved å cruise avgårde på motorveien i 120 km/t, da forbruker den ikke mer en 0,78 liter per mil også.

Jeg er virkelig imponert over hvor bra og mye bil man får for relativt lite penger, og man finner ikke en bil i tilsvarende prisklasse som gir så mye kjøreglede :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

haha :P du som hater audi wichy? :P

har noe peiling på audi, men mest a4 b6 1.8tq og a3 8p 2.0tdiq :P

Ikke skriv "wichy"....det kan mistolkes.

Jepp, det kan mistolkes.. Første jeg tenkte på var..

8608pbqjhjrqgqc1uwg4.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

25k eller 30k km på oljeskift på bimmeren min? kan jo bare ringe bavaria i morgen og spør, men regner med noe her vet :)

På nyere bmwer så kommer det helt ann på kjøremåten/ bruken på bilen.

Board computeren regner dette ut underveis når olja skal byttes :)

Men standarden er 30.000km

Lenke til kommentar
Del på andre sider

25k eller 30k km på oljeskift på bimmeren min? kan jo bare ringe bavaria i morgen og spør, men regner med noe her vet :)

På nyere bmwer så kommer det helt ann på kjøremåten/ bruken på bilen.

Board computeren regner dette ut underveis når olja skal byttes :)

Men standarden er 30.000km

virker ikke som min har justert seg noe noengang :P

carburetion: fleste nyere biler har longlife olje som er beregna på mye lenger km. hvor bra det er kan vell diskuteres. men skal gå fint.

jeg kjører somregel alltid bilen varm i det minste, så hjelper vell på det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • awt locked this emne
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...