Gå til innhold

Off Topic (tidl. tulletråden)


mAZE
 Share

Anbefalte innlegg

Jeg ville hvertfall solgt bilen for penger- og stått fritt til å velge bil selv. At du har prøvd å få solgt lenge, betyr egentlig bare at du har priset deg for høyt.

iforhold til de 2-3 andre like bilene som har lagt ute har den lagt lavest..

men jeg ender opp med en driftsikker bil som kjerringa fint får plass til vogn, uten problemer.. så får jeg heller kjøpe bil etter hjerte om noen år.

men hvem vet, kan godt være jeg selger Hr-V for å så kjøpe E46 touring.. men da er trangen til utbedringer og oppgraderinger større.. ettersom HR-V ikke kan bli tøff...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette gjelder i aller høyeste grad W204 vs. E90 (LCI)/F30 også. W204 med facelift er en fin bil, men når ikke opp til BMW modellene.

Det som er interessant er jo at mens E90ene står på rekke og rad med registerkjedehavari/coilfeil på både diesel og bensin putrer W204 videre inn i solnedgangen med minimalt av feil. Svenske AMS har jo en database med tilbakemeldinger fra eiere, og W204 kom best ut etter 3 år av alle biler.

W204 ser også bedre ut, og har mer moderne bensinmotorer.

All denne kritikken av MB sin kjørekomfort og seter blir for dumt. Rart at alle taxi-sjåfører i europa orker å kjøre 400 000km på 3 år hvis de får vondt i ræva hver dag. Jeg kjørte 135 000km på to år med min MB (en gang kjørte jeg 170 mil på en dag), og ræva mi var storfornøyd i originale seter.

Og ang dårlig kvalitet og sutring om glansdagene på 80-tallet:

jeg så en 2003 S211 320CDI som hadde gått 800 000km. Den hadde original motor/automat, og ikke en eneste rustflekk! Interiøret var meget pent, som resten av bilen.

Vis meg en E60 som klarer det! Det finnes nemlig ikke.

Dere er verre enn barnehagen til tider. Chooose your battle, ikke angrip alt og alle når dere rett og slett tar feil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ææh, fikk telefon om fortolling ++++ på 3200,- på front og bakfanger til touringen :S helt skrudd!

Må betale alt dette :S

UTLEGG MVA

Airport Terminal fee

Customs Clearance

Handling

ATF - Airport Transfer Fee

Airport security fee

Delivery

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette gjelder i aller høyeste grad W204 vs. E90 (LCI)/F30 også. W204 med facelift er en fin bil, men når ikke opp til BMW modellene.

Det som er interessant er jo at mens E90ene står på rekke og rad med registerkjedehavari/coilfeil på både diesel og bensin putrer W204 videre inn i solnedgangen med minimalt av feil. Svenske AMS har jo en database med tilbakemeldinger fra eiere, og W204 kom best ut etter 3 år av alle biler.

W204 ser også bedre ut, og har mer moderne bensinmotorer.

All denne kritikken av MB sin kjørekomfort og seter blir for dumt. Rart at alle taxi-sjåfører i europa orker å kjøre 400 000km på 3 år hvis de får vondt i ræva hver dag. Jeg kjørte 135 000km på to år med min MB (en gang kjørte jeg 170 mil på en dag), og ræva mi var storfornøyd i originale seter.

Og ang dårlig kvalitet og sutring om glansdagene på 80-tallet:

jeg så en 2003 S211 320CDI som hadde gått 800 000km. Den hadde original motor/automat, og ikke en eneste rustflekk! Interiøret var meget pent, som resten av bilen.

Vis meg en E60 som klarer det! Det finnes nemlig ikke.

Dere er verre enn barnehagen til tider. Chooose your battle, ikke angrip alt og alle når dere rett og slett tar feil.

Det er bare én av taxi sjåførene her som faktisk liker setene s212'en jeg refererer til, og kvalitetsfølelsen er ikke på topp. Girkassa er ufattelig treig, vi snakker faktisk sekunder fra du trår inn pedalen til noe skjer. Kjørecomforten er ikke spesielt god, og bilen føles langt større enn den er på veien, av en eller annen grunn. Igjen så holder omtrent samtlige sjåfører her med meg. Vi er bortskjemte med å få kjøre helt nye biler, og mercedesen kommer dårlig ut blant biler som på papiret (hvertfall etter prislappen) burde være dårligere. Den er rett og slett ikke like god som prislappen tilsier.

Og forøvrig så er det latterlig å påstå at vi tar feil når det er en ren subjektiv diskusjon. Liker du nye mercedeser så er det flott for deg. Betyr ikke at du har "rett". For slike saker der det er helt og holdent opp til hver enkelt person sine preferanser så finnes det ikke noe rett eller galt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er bare én av taxi sjåførene her som faktisk liker setene s212'en jeg refererer til, og kvalitetsfølelsen er ikke på topp. Girkassa er ufattelig treig, vi snakker faktisk sekunder fra du trår inn pedalen til noe skjer. Kjørecomforten er ikke spesielt god, og bilen føles langt større enn den er på veien, av en eller annen grunn. Igjen så holder omtrent samtlige sjåfører her med meg. Vi er bortskjemte med å få kjøre helt nye biler, og mercedesen kommer dårlig ut blant biler som på papiret (hvertfall etter prislappen) burde være dårligere. Den er rett og slett ikke like god som prislappen tilsier.

Og forøvrig så er det latterlig å påstå at vi tar feil når det er en ren subjektiv diskusjon. Liker du nye mercedeser så er det flott for deg. Betyr ikke at du har "rett". For slike saker der det er helt og holdent opp til hver enkelt person sine preferanser så finnes det ikke noe rett eller galt.

Ja, 5-trinnsautomatene er ofte kritisert for at de er trege, men de holder nå lenger enn konkurrentene. Vil man ha kvikkere kasse har man 7g-tronic.

Dette med prislapp og valuta for pengene - sammenlign en taxikjørt W212 med en taxikjørt V70/Avensis/Passat om ti år, og se hvilken av modellene som fortsatt sitter sammen.

Jo, jeg mener jeg har rett. Det er ikke opp til hver enkelt person om en bil er av bra eller dårlig kvalitet. Selv om man personlig ikke liker en bil betyr ikke det at den er dårlig. Dette så jeg i leasing-tråden til Fredrik også der folk kritiserer Kia. Usakelig og feil. Jeg liker ikke Kia noe mer enn dere, men jeg klarer å se at det er mye bil for pengene, og av god kvalitet ift pris.

Jeg liker nye Mercedes-Benz, men de er ikke perfekte. De har sine billig-løsninger som drar ned, men som pakke er det meget gode biler, spesielt W212 og W204. MB lager også biler som kan kjøres både på vei og i hardcore terreng (ML/GL/G) - BMW og Audi lager kun "jålebiler" som ikke tåler skikkelig bruk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, 5-trinnsautomatene er ofte kritisert for at de er trege, men de holder nå lenger enn konkurrentene. Vil man ha kvikkere kasse har man 7g-tronic.

Dette med prislapp og valuta for pengene - sammenlign en taxikjørt W212 med en taxikjørt V70/Avensis/Passat om ti år, og se hvilken av modellene som fortsatt sitter sammen.

Jo, jeg mener jeg har rett. Det er ikke opp til hver enkelt person om en bil er av bra eller dårlig kvalitet. Selv om man personlig ikke liker en bil betyr ikke det at den er dårlig. Dette så jeg i leasing-tråden til Fredrik også der folk kritiserer Kia. Usakelig og feil. Jeg liker ikke Kia noe mer enn dere, men jeg klarer å se at det er mye bil for pengene, og av god kvalitet ift pris.

Jeg liker nye Mercedes-Benz, men de er ikke perfekte. De har sine billig-løsninger som drar ned, men som pakke er det meget gode biler, spesielt W212 og W204. MB lager også biler som kan kjøres både på vei og i hardcore terreng (ML/GL/G) - BMW og Audi lager kun "jålebiler" som ikke tåler skikkelig bruk.

Når har jeg aldri påstått at Mercedes-Benz bygger dårlige biler (snarere tvert imot), men i min bok har BMW idag et lite overtak i forhold til opplevd kvalitet. Jeg er imidlertid mer usikker når det gjelder langtidsholdbarheten (altså hvordan bilene oppleves etter f.eks 10 år og over 300K kilometer). Mercedes-Benz er tradisjonelt veldig gode på nettopp dette (med W124 i friskt minne).

Jeg liker W204 og den står på min liste over interessante bilmodeller den dagen min BMW skal byttes ut (hvilket ikke er en evighet til). Utfordringen er at E90 LCI også er en god bil, mens F30 nok koster litt mer enn jeg er villig til å betale for en bil. Det blir derfor mest tilfeldigheter som kommer til å bestemme mitt valg. Får jeg et godt tilbud hos Mercedes-Benz slår jeg til... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er bare én av taxi sjåførene her som faktisk liker setene s212'en jeg refererer til, og kvalitetsfølelsen er ikke på topp. Girkassa er ufattelig treig, vi snakker faktisk sekunder fra du trår inn pedalen til noe skjer. Kjørecomforten er ikke spesielt god, og bilen føles langt større enn den er på veien, av en eller annen grunn. Igjen så holder omtrent samtlige sjåfører her med meg. Vi er bortskjemte med å få kjøre helt nye biler, og mercedesen kommer dårlig ut blant biler som på papiret (hvertfall etter prislappen) burde være dårligere. Den er rett og slett ikke like god som prislappen tilsier.

Og forøvrig så er det latterlig å påstå at vi tar feil når det er en ren subjektiv diskusjon. Liker du nye mercedeser så er det flott for deg. Betyr ikke at du har "rett". For slike saker der det er helt og holdent opp til hver enkelt person sine preferanser så finnes det ikke noe rett eller galt.

Ja, 5-trinnsautomatene er ofte kritisert for at de er trege, men de holder nå lenger enn konkurrentene. Vil man ha kvikkere kasse har man 7g-tronic.

Dette med prislapp og valuta for pengene - sammenlign en taxikjørt W212 med en taxikjørt V70/Avensis/Passat om ti år, og se hvilken av modellene som fortsatt sitter sammen.

Jo, jeg mener jeg har rett. Det er ikke opp til hver enkelt person om en bil er av bra eller dårlig kvalitet. Selv om man personlig ikke liker en bil betyr ikke det at den er dårlig. Dette så jeg i leasing-tråden til Fredrik også der folk kritiserer Kia. Usakelig og feil. Jeg liker ikke Kia noe mer enn dere, men jeg klarer å se at det er mye bil for pengene, og av god kvalitet ift pris.

Jeg liker nye Mercedes-Benz, men de er ikke perfekte. De har sine billig-løsninger som drar ned, men som pakke er det meget gode biler, spesielt W212 og W204. MB lager også biler som kan kjøres både på vei og i hardcore terreng (ML/GL/G) - BMW og Audi lager kun "jålebiler" som ikke tåler skikkelig bruk.

Må si meg helt enig i adivass her. Etter som jeg har forstått, er det ingen som har snakket om at Benzene faktisk har dårlig kvalitet. Det er sikkert super kvalitet sånn sett, det tror jeg så gjerne mtp. alle taxiene som er ute å går. Er vel heller snakk om kvalitetsfølelsen :P Dette sammen med utseendet, komfort etc. er jo helt subjektivt og idividuelle oppfatninger. Går jo ikke ann si at folk tar feil på slik :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det som er interessant er jo at mens E90ene står på rekke og rad med registerkjedehavari/coilfeil på både diesel og bensin putrer W204 videre inn i solnedgangen med minimalt av feil. Svenske AMS har jo en database med tilbakemeldinger fra eiere, og W204 kom best ut etter 3 år av alle biler.

W204 ser også bedre ut, og har mer moderne bensinmotorer.

All denne kritikken av MB sin kjørekomfort og seter blir for dumt. Rart at alle taxi-sjåfører i europa orker å kjøre 400 000km på 3 år hvis de får vondt i ræva hver dag. Jeg kjørte 135 000km på to år med min MB (en gang kjørte jeg 170 mil på en dag), og ræva mi var storfornøyd i originale seter.

Og ang dårlig kvalitet og sutring om glansdagene på 80-tallet:

jeg så en 2003 S211 320CDI som hadde gått 800 000km. Den hadde original motor/automat, og ikke en eneste rustflekk! Interiøret var meget pent, som resten av bilen.

Vis meg en E60 som klarer det! Det finnes nemlig ikke.

Dere er verre enn barnehagen til tider. Chooose your battle, ikke angrip alt og alle når dere rett og slett tar feil.

Her kom det mye påstander jeg gjerne skulle sett deg dokumentere. Hvorfor skulle ikke en E60 kunne klare å gå 800 000 km? Og du er klar over at E9x på en annen side kom på topp over bruktbilene med minst feil i Storbritannia, en undersøkelse hvor de spurte lesingselskapene om hvilke biler som hadde mist feil. W204 er en veldig fin bil som også har fine kjøreegenskaper, jeg tror nok heller ikke den er noe dårligere enn E9x men på kvalitet og særlig opplevdkvalitet så faller den helt igjennom, slik som sin storebror W212.

Grunnen til at Mercedes er et Taxi merke har mye med service og innkjøpsavtaler å gjøre, mye pga lange tradisjoner. For hvert år så utfordres stadig Mercedes som Taxi leverandør av særlig Toyota og VW da disse spiser seg inn på det markedet.

Det blir ikke for dumt å kritisere sittekomforten i Mercedes, dette er en smaksak fra person til person. Da kan jeg på samme måte si at det blir for dumt å hevde at en Mercedes fra 2003 med 800 000 km ikke har en rustflekk, for det tror ikke jeg ett sekund på....

Vi vet jo alle hvordan det har vært med Mercedes og rust de siste åra :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva er E30Meet?

E30Meet er en BMW klubb for ALLE modeller.

Vi er klar over at navnet kan være frustrerende dersom man er eier av en annen modell enn E30.

Men vi vil presisere at ClubE30Meet er og vil være en klubb for alle BMW'er.

Vi ønsker å bygge opp et nytt og mer moderne BMW miljø i Norge med fokus på sosiale treff der vi møtes over banekjøring og utstillingstreff.

Ved å melde seg inn i ClubE30Meet er man med å bygge opp et nytt miljø sammen med likesinnede, Man vil få gode rabatter hos en mengde bedrifter vi har rabattavtaler med, og man vil også spare endel penger på å være medlem ved deltakelse på våre treff.

ClubE30Meet er under oppbygging og det vil definitivt bli flere goder for medlemmene i tiden som kommer, Vi ber om forståelse for at alt ikke kan gjøres i ei vending og at vi trenger tid for å bygge opp et helt nytt miljø.

Som medlem bør man følge vår facebook side www.facebook.com/ClubE30Meet

Man kan også følge www.facebook.com/E30Meet for daglige oppdateringer av blant annet medlemmer sine biler.

For mer informasjon kan man se vår nettside som er www.e30meet.com - Her vil det komme oppdateringer om program for treffet vårt i 2013 som blir på Rudskogen Raceway 21 og 22 Juni.

Vær gjerne med og støtt opp om ClubE30Meet og delta i oppbyggingen av et helt nytt og bra BMW miljø i Norge!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi vet jo alle hvordan det har vært med Mercedes og rust de siste åra :wink:

Mercedes var vel nære ved en konkurs nettopp pga. dette for en stund tilbake? Utrolig hvordan de ruster i fht. andre merker :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • awt locked this emne
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...