Gå til innhold

Off Topic (tidl. tulletråden)


mAZE
 Share

Anbefalte innlegg

Kitchie Kitchie Ki Me O... er vannvittig bra, men er de stadig aktive? Er det forøvrig noen som vet hva Frode Jacobsen (bass i dette bandet og ex. bassist i Madrugada) holder på med til daglig? Er det korrekt som ryktene sier at han driver med oppdrett av lamaer på Island?... :)

Nei... her er han visst... Malabar studio på Günerløkka. Han står også for musikken på Smelteverket i den nye mathallen på Vulkan. Google er åpenbart min venn... :)

http://malabar-music.com/index.php/cv.html

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja. La oss ta politimyndigheten som et eksempel i første omgang. Jeg mener politiet har alt for lite ressurser i dag. De jobber med gammelt utstyr og er svært underbemannet i en eventuelt krise. Som eksempler kan du se på Utøya situasjonen hvor politiet gjorde en svært dårlig jobb etter min mening. Båten de brukte ble ubrukelig pga overlast og de måtte bruke sivile båter for å komme over. Politiet har 2 helikoptre ( seriøst? ) og 1 av dem sto på verksted.

I går satt jeg faktisk å så på Nokas filmen de har utgitt i 2010. Nå vet jeg ikke hvor nøyaktig den filmen er i forhold til sannheten, men hvis hendelsesforløpet stemmer er dette en utrolig skam for Norge. Måten politiet behandlet den sistuasjonen var helt ute å kjøre spør du meg.

Jeg vil anbefale alle å se denne filmen.

Helsevesenet er jo ikke akkurat på topp i dag heller. Stoltenberg lovte vel et mye bedre helsesystem innen 2012, men jeg syns ikke det har forandret seg mye gitt. Eldre folk ligger på gangen på sykehus og innskjæringene skjer stadig både i helsevesenet og andre statseide institusjoner.

Nå har jeg aldri vært spesielt opptatt av miljøet og CO2 utslipp og dette fjaset, og derfor blir jeg også irritert når de øker prisen på drivstoff, avgifter og blir generelt strengere på dette. Hvis de vil stoppe store CO2 utslipp så er ikke løsningen å kvitte seg med Ola Nordmann som kjører et par kilometer til jobb hver dag. Da må de finne alternative løsninger til frakt av store varer. F.eks Oljetankere i Nordsjøen og egentlig rundt om hele verden. De slipper ut MYE mer enn hva bilistene gjør på et år. Nå har jeg ikke regnet og sett så mye på tallene, men jeg mener de burde heller finne en god løsning der, istedet for å forhindre biltrafikken. Hva med store tankbåter, flytrafikk osv? Kutt heller ned på det enn biltrafikken.

Når det gjelder innvandring som jeg først hintet til i mitt innlegg, er denne politikken helt ute å kjøre også. Vi bygger moskeer, tilpasser VÅRT samfunn til våre nye landsmenn og dette blir betalt av våre skattepenger. Hva tror du hadde skjedd hvis vi hadde bygd en kirke i midtøsten?

Jeg mener innvandringspolitikken er helt feil i dag. Vi må begrense inntaket mye mer og man kan ikke komme til en landsgrense med et pass som ikke virker mer gyldig enn en utgått bussbillett. Norge har jo armene åpne for alle som vil inn. Her må vi gjøre noe mener jeg. Det blir for dumt at de skal komme fra utlandet og motta trygd, få tildelt leilighet og til og med få gratis førerkort i noen tilfeller.

Jeg syns faktisk FRP gjør en god sak i sine argumenter, og nå har vi hatt den rødgrønne regjeringen så lenge at jeg syns vi skal la FRP få prøve seg. Hvis det aboslutt ikke fungerer de fire årene de før prøve, så kan vi væresågod å få tilbake den rødgrønne regjeringen.

Jeg er 110% enig med deg i det du sier der :)

Landet her er helt ute av balanse og de få forbedringene de rødgrønne har fått til kan man jaggu telle på en hånd #-o

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Drivstoff i norge er billig i forhold til resten av europa. :)

Drivstoffprisen er faktisk hva man kan klage minst på i Norge! Finnes Europere som har neeesten lik literpris og som tjener 4-5.000 kr. i måneden. Tenk å betale 20% av lønna hver gang tomme tanken skal fylles...

Jeg hadde middag (random) med en profilert FrP-er (han tjukke iranern som alltid klager på ting) sist mandag. Han ville selvsagt fjerne mesteparten av avgiftene, men da jeg spurte hva han skulle erstatte bilavgiftsinntektene med fra statsbudsjett gav han ingen overbevisende svar. Det er selvsagt ikke mulig å begynne å spise milliarder av oljepenger hvert år bare fordi en gjeng med bilentusiaster syns avgifta er urettferdig.

Når det gjelder innvandring som jeg først hintet til i mitt innlegg, er denne politikken helt ute å kjøre også. Vi bygger moskeer, tilpasser VÅRT samfunn til våre nye landsmenn og dette blir betalt av våre skattepenger. Hva tror du hadde skjedd hvis vi hadde bygd en kirke i midtøsten?

1) Statsstøtte muslimer får er lik hva andre trossamfunn også får, basert på størrelse. Man har rett og slett krav på det, akkurat som krav om kulturtilbud/støtte.

Hovedtyngden av pengene som moskéer bygges opp av er oppspart av lokale folk - slik er det over alt i verden. I tillegg til å være et sted å be, er også moskéens funksjon å være et kulturelt møtepunkt, derfor er moskéer ofte prioritert blant muslimer.

2) "Hva hadde skjedd om vi hadde bygget en kirke" argumentet er ganske svakt. Jeg har sett flere titalls kirker i Pakistan, og er helt sikker på at det finnes kirker over alt i den muslimske verden (minus Saudi). Hver eneste gang det er juletid vises reportasjer fra kristne hjem og kirker på nasjonale TV-kanaler i Pakistan. Den hvite fargen på det grønne flagget til Pakistan representerer landets religiøse minoriteter.

[Kan ikke og gidder ikke kommentere om andre muslimske land, da jeg aldri har vært der...]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan man bli stoppet om man har ei rammemadrass på taket, stroppet gjennom vinduene rundt bilen? :) Haha, ikke spør, bare svar...

uten takstativ såklart...

Sjåfør har plikt til å påse at kjøretøyet er i forsvarlig stand, og på ingen måte en trussel for medtrafikanter. (det var ikke ordrett, men slik jeg husket den regelen) haha

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan man bli stoppet om man har ei rammemadrass på taket, stroppet gjennom vinduene rundt bilen? :) Haha, ikke spør, bare svar...

Folk har en lei tendens til å tro at ting som er festet på taket er farlig.. Saken er den at det å ha ting på taket verken er farlig eller ulovlig dersom det er godt festet.

Far hadde en hel sofa kjøpt på Bohus på taket på sin E39 sedan på originalt takstativ, greit nok, noe man ikke ser hver dag, men ikke farlig!

Om du legger madrassen på taket og stropper skikkelig kan jeg ikke forstå at det skal være noe problem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan man bli stoppet om man har ei rammemadrass på taket, stroppet gjennom vinduene rundt bilen? :) Haha, ikke spør, bare svar...

Folk har en lei tendens til å tro at ting som er festet på taket er farlig.. Saken er den at det å ha ting på taket verken er farlig eller ulovlig dersom det er godt festet.

Far hadde en hel sofa kjøpt på Bohus på taket på sin E39 sedan på originalt takstativ, greit nok, noe man ikke ser hver dag, men ikke farlig!

Om du legger madrassen på taket og stropper skikkelig kan jeg ikke forstå at det skal være noe problem.

Blir stroppet meget bra! Underdelene og alt går inn i bilen, og er kun selve madrassen som skal på taket. Da blir det to jekkestropper som går over og igjennom bilen(inn vinduene)... Noe ghetto må det være lov gjør! :)

Ikke min bil forresten, er 98 modell A4 sedan, type rød som er bulket fra før. Jente som kjører, jeg bare er med for å bære og synes dette forslaget var det beste da vi ikke har tilgang til henger idag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har sett flere titalls kirker i Pakistan, og er helt sikker på at det finnes kirker over alt i den muslimske verden (minus Saudi). Hver eneste gang det er juletid vises reportasjer fra kristne hjem og kirker på nasjonale TV-kanaler i Pakistan. Den hvite fargen på det grønne flagget til Pakistan representerer landets religiøse minoriteter.

Her er det legitimt å nevne Pakistan som en del av Britisk India i perioden 1612-1947. Det er primært 2,5 millioner etterkommer av kristne mennesker fra denne perioden som idag representerer den største religiøse minoriteten i Pakistan. Det skulle nesten bare mangle at du har sett flere titalls kirker i Pakistan.

Utfordringen er imidlertid at disse kristne ikke har alminnelige menneskerettigheter i Pakistan. De blir bl.a utsatt for alvorlig diskriminering alene pga. deres tro. Kristne pakistanere har f.eks iht. landets konstitusjon ingen rett til å bli landets president, statsminister eller dommer i landets religøse høyesterett (Federal Shariat Court). Kristne pakistanere er med andre ord effektivt forhindret fra å delta i pakistansk toppolitikk... alene pga. deres tro. Noe tilsvarende tror jeg bestemt ikke at muslimer opplever i Norge.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan man bli stoppet om man har ei rammemadrass på taket, stroppet gjennom vinduene rundt bilen? :) Haha, ikke spør, bare svar...

Folk har en lei tendens til å tro at ting som er festet på taket er farlig.. Saken er den at det å ha ting på taket verken er farlig eller ulovlig dersom det er godt festet.

Far hadde en hel sofa kjøpt på Bohus på taket på sin E39 sedan på originalt takstativ, greit nok, noe man ikke ser hver dag, men ikke farlig!

Om du legger madrassen på taket og stropper skikkelig kan jeg ikke forstå at det skal være noe problem.

Blir stroppet meget bra! Underdelene og alt går inn i bilen, og er kun selve madrassen som skal på taket. Da blir det to jekkestropper som går over og igjennom bilen(inn vinduene)... Noe ghetto må det være lov gjør! :)

Ikke min bil forresten, er 98 modell A4 sedan, type rød som er bulket fra før. Jente som kjører, jeg bare er med for å bære og synes dette forslaget var det beste da vi ikke har tilgang til henger idag!

Jeg hadde nok stroppet over noe trevirke som ligger på tvers over madrassen for sikkerhetsskyld.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når det gjelder innvandring som jeg først hintet til i mitt innlegg, er denne politikken helt ute å kjøre også. Vi bygger moskeer, tilpasser VÅRT samfunn til våre nye landsmenn og dette blir betalt av våre skattepenger. Hva tror du hadde skjedd hvis vi hadde bygd en kirke i midtøsten?

1) Statsstøtte muslimer får er lik hva andre trossamfunn også får, basert på størrelse. Man har rett og slett krav på det, akkurat som krav om kulturtilbud/støtte.

Hovedtyngden av pengene som moskéer bygges opp av er oppspart av lokale folk - slik er det over alt i verden. I tillegg til å være et sted å be, er også moskéens funksjon å være et kulturelt møtepunkt, derfor er moskéer ofte prioritert blant muslimer.

2) "Hva hadde skjedd om vi hadde bygget en kirke" argumentet er ganske svakt. Jeg har sett flere titalls kirker i Pakistan, og er helt sikker på at det finnes kirker over alt i den muslimske verden (minus Saudi). Hver eneste gang det er juletid vises reportasjer fra kristne hjem og kirker på nasjonale TV-kanaler i Pakistan. Den hvite fargen på det grønne flagget til Pakistan representerer landets religiøse minoriteter.

[Kan ikke og gidder ikke kommentere om andre muslimske land, da jeg aldri har vært der...]

1. Dette kravet som man hevder man har, er veldig variert rundt om kring i verden. Hvis vi hadde bygd like mange kirker i midtøsten som det er moskeer i skandinavia, hadde det blitt opprør og store prostester, det er ihvertfall hvordan jeg ser på det. Hvis du tror at hovedtyngden av penger som blir lagt inn i en moskee kommer fra lokale folk, tar du feil. Det er staten som yter og bidrar mest ved byggelse av kulturelle hus. De lokale kan bidra med arbeid og støtte, men de bidrar ikke nevneverdig økonomisk.

2. Dette er absolutt ikke et svakt argument. Hvis vi hadde bygd en kirke i midtøsten hadde dette blitt sett på med hat og forakt. Likevell bygger vi moskeer så det griner her i Norge og mange muslimer klager likevell. Skam! Det kan godt hende det står flere kirker i Pakistan og det skal jeg heller ikke diskutere med deg, men i andre land i midtøsten er det ville tilstander og mange av disse er blant våre nye landsmenn. Du må forstå at jeg overhode ikke er rasist, men jeg syns det er merkverdig at folk fra andre land skal komme hit å kreve diverse kulturelle gjenstander, som f.eks moskeer.

Her er et sitat fra Statsministeren i Australia som jeg syns passer inn her:

Statminister Julia Gillard i Australia uttalte : Dette er vår nasjon, vårt land og vi har vår måte å leve på. Vi vil gjerne gi alle innvandrere muligheten til å nyte godt av dette. Men dersom du er en innvandrer som klager, bedrar og klager over vårt flagg, vår ed, vår tro eller vår måte å leve på, vil jeg på det sterkeste oppfordre deg å benytte deg av den andre rettigheten, det er retten til å forlate landet. Dersom du ikke føler deg tilpass her, så reis. Vi tvang deg ikke til å komme. Du valgte selv å være her.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1. Dette kravet som man hevder man har, er veldig variert rundt om kring i verden. Hvis vi hadde bygd like mange kirker i midtøsten som det er moskeer i skandinavia, hadde det blitt opprør og store prostester, det er ihvertfall hvordan jeg ser på det. Hvis du tror at hovedtyngden av penger som blir lagt inn i en moskee kommer fra lokale folk, tar du feil. Det er staten som yter og bidrar mest ved byggelse av kulturelle hus. De lokale kan bidra med arbeid og støtte, men de bidrar ikke nevneverdig økonomisk.

2. Dette er absolutt ikke et svakt argument. Hvis vi hadde bygd en kirke i midtøsten hadde dette blitt sett på med hat og forakt. Likevell bygger vi moskeer så det griner her i Norge og mange muslimer klager likevell. Skam! Det kan godt hende det står flere kirker i Pakistan og det skal jeg heller ikke diskutere med deg, men i andre land i midtøsten er det ville tilstander og mange av disse er blant våre nye landsmenn. Du må forstå at jeg overhode ikke er rasist, men jeg syns det er merkverdig at folk fra andre land skal komme hit å kreve diverse kulturelle gjenstander, som f.eks moskeer.

Her er et sitat fra Statsministeren i Australia som jeg syns passer inn her:

Statminister Julia Gillard i Australia uttalte : Dette er vår nasjon, vårt land og vi har vår måte å leve på. Vi vil gjerne gi alle innvandrere muligheten til å nyte godt av dette. Men dersom du er en innvandrer som klager, bedrar og klager over vårt flagg, vår ed, vår tro eller vår måte å leve på, vil jeg på det sterkeste oppfordre deg å benytte deg av den andre rettigheten, det er retten til å forlate landet. Dersom du ikke føler deg tilpass her, så reis. Vi tvang deg ikke til å komme. Du valgte selv å være her.

Til ditt sitat av Julia: synes det er noe paradoksalt at så mange poster et sitat av den australske stasministeren Julia Gillard på nett vedrørende innvandring, hvor hun sier: "dette er VÅRT land og vi har VÅR måte å leve på". Vil bare minne om at Australia er et kolonisert land,hvor vesten styrtet et folk med verdens eldste kulturhistorie. Det er vel strengt tatt Aboriginene som burde sakt: "dette er VÅRT land og vi har VÅR måte å leve på". Så til dere idioter som poster dette, kanskje lurt å plukke opp en bok å lese litt før man siterer Julia Gillard sitt døfødte sitat som et godt forbilde. Dette er barneskolepensum.

Så over til punktene dine:

1:Jeg er enig i at det er for mange moskeer i Norge. Det hadde vært bedre med 2-3 store moskeer plassert forskjellige steder i Oslo/akerhus. Moskeene "Konkurrer" med hverandre om statsstøtte noe jeg også synes er feil. Men det blir samlet inn mange hundre tusen kr i moskeene som går tilbakebetaling av lån som er tatt opp nettop for å bygge moskeer så ikke si at alt er betalt av "deg".. Ditt skatteoppgjør går vel ikke til å dekke en flis engang...(satt på spissen) Det er enormt mange muslimer i Norge, skal vi også klage på at våre skattepenger går til å bygge kirker?

2: Det er mange kristne tilholdssteder og kirker i Pakistan. Hvorfor? Fordi Pakistan er like åpen for andre religioner som alle andre land. Fredrik nevner at kristne ikke kan bli toppolitikere...So? Pakistan er fremdeles en muslimsk stat, Norge er dessverre ikke en kristen stat lenger (i mine øyne) at kristne blir forfulgt/sett ned på i Pakistan er også feil. Alle med lite penger/fattige blir ofre for de som har penger og makt i samfunnet. Og det er det som er feil... det er nok frihet for å utøve sin religion i pakistan, dessverre er ikke media interessert i å dele dette (selger ikke aviser vettu!)

Jeg er født her, med pakistanske foreldre, og jeg kan fint si at det er bedre å bo her enn i pakistan, men de 5-6mnd man først er på ferie i pakistan er så mye bedre, nettop fordi vi har penger der... Ble litt annen diskusjon, men i bunn og grunn mener jeg at det ikke er normalt med kristen-forfølgelse der...Om det mot formodning skjer, så er det fordi utøverne ikke har normal IQ... De forfølger en jente på 10 siden hun så på en annen mann... Mangel på utdannelse og etiske samfunnsnormer... Nordmenn ser på det som noe horribelt... Pakistanere ser på gamlehjem som noe horribelt da vi faktisk ikke setter våre eldre på gamlehjem...

Alle samfunn har sine positive og negative sider...Hjelper ikke å sitte bak en skjerm flere tusen mil fra ett annet samfunn og rakke ned på det... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det virkelig enormt mange muslimer i Norge? Nei... det er det ikke. Det er faktisk bare ca. 100000 mennesker som er registrert i et muslimsk trossamfunn i Norge (omtrent som Drammen by) og det bor bare ca. 180000 mennesker med muslimsk bakgrunn i Norge (omtrent som Trondheim kommune)... totalt ca. 3,5% av befolkningen. At det bor mange flere muslimer lokalt i Oslo er en annen sak. Katolikkene (altså kristne) har forøvrig passert muslimene som den største religiøse minoriteten i Norge.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så kommer du med tall og fakta igjen....er det virkelig det eneste du hadde å tilføye diskusjonen!? Du har forfalt i det siste fredrik...Ingen er interessert i dine fakta (ref mange mange diskusjoner med andre medlemmer)

Med en befolkning på rundt 5mill er det "enormt mange" når man er nærmere 250k muslimer... Moskeene som bygges er hovedsaklig i oslo/akershus...Ingen store moskee bygg i tromsø nei..der brukes vanlige lokaler som tilholdssted...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • awt locked this emne
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...