Gå til innhold

Off Topic (tidl. tulletråden)


mAZE
 Share

Anbefalte innlegg

Eller så er det enkelte brukere her inne som har vært her litt for lenge med de samme bidragene, og bør innvilges litt ferie - evt. fratas tastaturet så de får litt gangsyn ;) Gamle medlemmer gidder ikke si ifra lenger, mens friske øyne sier ting som de er.
Hva er det som foregår? Flere som har registrert seg for å sverte deg? :P

Alle er jo imot fredrik 90 vet du. Når den samme personen krangler med absolutt alle, er det selvfølgelig alle andre det er noe i veien med. Lunta er like kort som antall centimeter på strømpelessen nedi arendal :lol:

Godt innlegg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Innlegget er utilgjengelig knut. Hva var det?

Får du opp dette? Første tema på sida i allefall..

https://www.facebook.com/photo.php?fbid ... 140231212/

Hadde engang en 51 Chevy pickup og vet hvor restene er, bør jeg dele den der eller fremdeles vurdere å bygge den opp?

Fikk den godkjent med 400cid, korta ramme og seksjonert karosseri mens jeg hadde den.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff.... et viktig poeng i denne sammenhengen er at slike diskusjoner primært forholder seg til sak og ikke person. Det blir derfor litt vel paranoid å vri fokuset over på seg selv og utsettelse for personangrep når noen ikke er helt enige... La oss holde oss for gode til sånt :)

Du virker å være en ressurs her på forumet for mange, og jeg synes du har mange flotte innlegg. Men er jeg uenig i noe eller synes det er på sin plass å presisere enkelte ting, ja da gjør jeg det. Samtidig vil jeg ha meg frabedt at noen kaller dette for personangrep.

Det er det ikke.

Jeg registrerte at enkelte brukere tok dine kommentarer ille opp og skrev en mild liten notis om at man kanskje burde være litt forsiktig med å stereotype etniske grupper over èn kam.

Å sidestille forumets brukere med komiske karakterer som Borat osv da blir litt usaklig, hyggelige andre/tredjegenerasjonsinnvandrere her inne som Wicky og andre kan muligens ta det ille opp å bli jamnført med han - og det var det jeg kommenterte, intet mer - intet mindre.

En morsom sammenligning i denne sammenheng er Thorbjørn Jaglands berømte "Bongo fra Kongo" tale som sikkert ikke var vondt ment, men som likevel blir en blunder.

Håper stadig vi kan ha fornuftige diskusjoner videre her inne :)

No problem, men vrir jeg virkelig fokuset over på meg selv i denne diskusjonen. Det gjør jeg neppe, men at enkelte spiller vesentlig mer nidkjære enn nødvendig er uten tvil helt korrekt (ref: krokodilletårer). Det er neppe den helt store interessen for Kasakhstan her inne og når relativt ladede begreper som neger, pakkis, hviting etc. ellers brukes flittig i diskusjonene skjønner man jo at det må være budbringeren som er problemet mer enn budskapet i denne saken.

Litt av poenget her inne er jo nettopp at vi ikke alltid er enige, men dette er det ikke alle som forstår rekkevidden av. For noen er det sosiale aspektet viktigere enn diskusjonene og da går det helt galt når diskusjonene blir litt mer intense og vi ikke kommer til enighet. I mangel av sakelige argumenter i diskusjonene angriper de istedenfor motstanderen personlig. Det er lavmål og ikke noe jeg bryr meg om.

Jeg har vært her inne i snart 10 år og er det én ting folk ikke forbinder med meg er det rasistiske og/eller nedsettende uttalelser om innvandrere. Snarere tvert imot vil jeg tro iom. at jeg nettopp pleier å være ganske klar på at den slags ikke er OK. Jeg er imidlertid allikevel temmelig kritisk til deler av innvandringen slik vi opplever den i Norge. Den er etter min mening ute av kontroll og hverken politiet eller myndighetene vet hva de skal gjøre for å gjenvinne kontrollen. Vi må åpenbart bare krysse fingrene for at det ikke blir normalt å løse problemer med slåsskamper på veiene i Norge... eller i Stortinget når det etterhvert blir en mer sammensatt gruppe parlamentarikere der. For ikke å snakke om å løse problemer med skyting. Bare i januar var det hele 44 episoder i Oslo der våpen var innblandet. Dette er rekord i Europa og iht. politiet har byens innbyggere grunn til å være svært bekymret over utviklingen.

Apropos Thorbjørn Jagland så ble tildelingen av Nobels Fredspris for 2012 til EU her i Danmark og i de fleste andre europeiske land oppfattet som det totale vannvidd og galskap. Hvem husker ikke miseren rundt det norske hus med de fire såkalte politiske søylene samt 36,9% ultimatumet da Jagland i knapt et år var statsminister. Den politiske retorikken Jagland fører er i beste fall svært spesiell og den ser ikke ut til å bli mindre spesiell med årene. La oss nøye oss med å konstatere dette i relasjon til Jagland.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk jørgen og spruddel.. :)

Du kan også fint gjøre det selv, bare sette seg inn ting først. Strøm er ikke så vanskelig :P Joda er ofte lurt å la en elektrikker gjøre det, men har man litt erfaring med slikt fra før er det meget enkelt å gjøre selv også.. Ikke helt etter regelverket, men går så fint så..

Selvfølgelig kommer det helt an på hva som skal gjøres. Men om man skal gjøre en del inngrep i sikringsskap, så er det fordel å få målt over anlegget etterpå også. Vet ikke hvordan Kjexx bor, men om det er litt eldre hus da, og noen 10A kurser med 1,5 kvadrat, som da gjerne er ganske lange, og kanskje huset er et godt stykke fra trafoen. Da er det veldig kjekt å vite at Ik2pmin er høy nok i enden av kursen, hvis ikke, kanskje han må gå til vern med karakteristikk B istedenfor C som mange ofte velger. (Ja, vet at dette sjeldent er et problem, men er lurt å få tatt en måling av anlegget uansett Kjexx) :) Lykke til, ordner seg helt sikkert ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Faktum med elektriske anlegg er at du skal ha underlagsdokumentasjon når jobben er gjort, gjør du det selv så får du ikke dette. Anlegget er dermed ikke lovlig, simple as that.

Nei, det er ikke vanskelig - men strøm = en viss brannfare. Så du skal absolutt vite hva du gjør, det handler om sikkerhet.

EDIT: og for guds skyld ikke kjøp materiell på biltema...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

http://www.finn.no/finn/car/used/object?finnkode=37848734

Hva mener dere om denne? Slitte lykter, spredere, noen riper i lakk, oksidert shadowline, antydning til slitt sjåførsete, ellers en pen bil.

Dyr?

Jeg har virkelig sansen for bilplanene dine 8) Men ville nok letet utenlands etter en slik type bil, de fleste E90/91 335 i Norge er opphora av eiere som tror de kjører M3 og de som ikke er det er kjipt utstyrt. Finnes unntak dog med de koster litt ekstra igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • awt locked this emne
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...