Gå til innhold

Off Topic (tidl. tulletråden)


mAZE
 Share

Anbefalte innlegg

At den fikk navnet Tulletråden var selvsagt en feil, og har medvirket til at den har sklidd ut. Den burde absolutt ha fått et annet navn..

Hvis vi skal la ting være som folk vil ha det, så vil det uansett skli ut etterhvert. Det er derfor vi har regler å forholde oss til. Vi er over 20 000 registrerte medlemmer her inne, og det er umulig å gjøre alle fornøyde, dessverre. Vi ønsker ikke chatting her inne, så det ber vi om at blir respektert.

Det er jo kjedelig å spørre om et problem man lurer på om f.eks. utdanning, for så å se at spørsmålet havner 5 sider bakover pga. at noen skal prate om kebab`n de akkurat har spist..

20 000 medlemmer men kanskje 20 stk som bruker tulletråden :shock:

Jeg har gitt opp så like greit å følge reglene :lol:

http://server.pure-pf.com/webshop2/inde ... &id_lang=7

Uansett, noen som vet om jeg kan bruke 188 diffen eller må jeg ha 210 diffen ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå tror jeg du tolket mitt innlegg litt feil. Påstår ikke at det er noe feil med din tråd, jeg er innom den regelmessig selv. Poenget var vel bare at med så mange brukere så er det selvsagt forskjellige ting som vil interessere folk, der tulletråden ser ut til å interessere ganske mange. I likhet med din tråd så blir det her diskutert løst og fast, bare ikke med en rød tråd som i din. For de som vil diskutere alt mellom himmel og jord, så er det flott å ha en slik tråd som dette (selvsagt i en form der folkeskikk og gjensidig respekt råder). Det er klart at man kan begrense seg litt, men jeg ser heller at tull blir postet her i tulletråden enn at det blir opprettet egne tullete tråder (f.eks den slanket lommeboka tråden).

Jeg er helt enig i at vi trenger en tråd for annet stoff her inne. Som du selv poengterer vil alternativet være alt for mange tråder som ikke helt passer inn i bimmers som primært et forum for BMW og det som normalt oppfattes som relatert til BMW. Jeg beklager hvis jeg misforsto deg i denne sammenhengen, men jeg ser nå at vi er ganske enige allikevel... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan få kjøpe tolitern min stebakken :P

Nei dåkke får bli enig, e syns an kan ka en slik tråd. Er ikke det bare å slette den da når den er blitt veeeldig stor? Så får an mere plass på bimmersserveren igjen? Ana ikke hvordan det funka..

hehe, ja..

Blir 6`er om det må ny motor til hvert fall.

Men ringte og de skulle se på den på torsdag, så får vi se hva de kommer frem til.

Er det topp blir det og prøve og få de til og dekke utgiftene jeg hadde sist.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

At den fikk navnet Tulletråden var selvsagt en feil, og har medvirket til at den har sklidd ut. Den burde absolutt ha fått et annet navn..

Hvis vi skal la ting være som folk vil ha det, så vil det uansett skli ut etterhvert. Det er derfor vi har regler å forholde oss til. Vi er over 20 000 registrerte medlemmer her inne, og det er umulig å gjøre alle fornøyde, dessverre. Vi ønsker ikke chatting her inne, så det ber vi om at blir respektert.

Det er jo kjedelig å spørre om et problem man lurer på om f.eks. utdanning, for så å se at spørsmålet havner 5 sider bakover pga. at noen skal prate om kebab`n de akkurat har spist..

20 000 medlemmer men kanskje 20 stk som bruker tulletråden :shock:

Jeg har gitt opp så like greit å følge reglene :lol:

http://server.pure-pf.com/webshop2/inde ... &id_lang=7

Uansett, noen som vet om jeg kan bruke 188 diffen eller må jeg ha 210 diffen ?

Må bruke 210 saken.

Dirty, du har veldig rett i det. Ikke følg reglene.. lag dine egne! :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tulletråden er perfekt som den er nå. De som oppfører seg dårlig burde bli bannet en uke. Hvis dem oppfører seg dårlig etter det burde de bli bannet i 2 uker, neste gang 3 så 4 osv. =)

Ikke la noen få ødelegge for resten av oss som drar godt nytte av tulletråden. Den skaper et fellesskap andre bilentusiastklubber mangler =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tulletråden er perfekt som den er nå. De som oppfører seg dårlig burde bli bannet en uke. Hvis dem oppfører seg dårlig etter det burde de bli bannet i 2 uker, neste gang 3 så 4 osv. =)

Ja ett eksempel på det kan jo være Chicane, eller Erebus som han kalte seg før han fikk permanent bann :wink: Han lurte oss en stund men etter litt "gravarbeid" så fant jeg og Wicky ut hvem som hadde returnert til forumet for å lage bråk...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det som forvirrer meg, er at moderatorene ikke vil ha chatting i tråden. Men hva er chatting?

Dette står i wiki; -Chatting er en aktivitet der man prater (samtaler) med andre via datamaskin tilkoblet datanett. Via skjerm ser man andres bidrag, samt de man skriver inn selv. Chatting kan skje i egne chatterom (praterom), og kan være adgangskontrollert via bruk av autentisering.

Skal man være pirkete på det så er hele diskusjonen om tulletrådens innhold mellom moderatorer og medlemmer faktisk chatting.

Eller er jeg helt på bærtur? Og hvis noen svarer, er det da chatting?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tulletråden er perfekt som den er nå. De som oppfører seg dårlig burde bli bannet en uke. Hvis dem oppfører seg dårlig etter det burde de bli bannet i 2 uker, neste gang 3 så 4 osv. =)

Ja ett eksempel på det kan jo være Chicane, eller Erebus som han kalte seg før han fikk permanent bann :wink: Han lurte oss en stund men etter litt "gravarbeid" så fant jeg og Wicky ut hvem som hadde returnert til forumet for å lage bråk...

Om man virkelig klarer og legge den gode siden til, så finner jeg faktisk slike innlegg som Chicane hadde underholdende :lol: Må si det slo meg at det kanskje var Mr.Erebus... Uansett så kan man ikke være så trangsynt og hårsår at man fyker opp over folk som er ute etter og provosere.. Da er det bedre og bare la være og skrive noe, og lese innlegg, slik som jeg har gjort, med stor underholdningsfaktor :lol:

Nå er jo kanskje du Fredrik90 litt lett og få fyr på (ikke vondt ment, ei heller personangrep;) ) og det finner jo slike moroklumper veeeldig morsomt å kvervulere og diskutere med ;) Skjønner at det kanskje ikke er kjekt for enkelte, men for bl.a meg, som har fulgt med fra sidelinjen er det god underholdning :mrgreen:

Tror uansett denne tulletråden er en nødvendig sak for forumet. Stor sjans for at det kan bli mye avsporing og tullete innlegg i mere seriøse tråder om man skal ta vekk denne, eller legge retningslinjer.

Synes moderatorene er tålmodige, og tøyer streken mye, så vi kan heller respektere det at denne ikke skal brukes til kebabprat, hvor kjedelig det er på jobb, "mobbing", unødvendig diskutering mellom enkelte og drittslenging :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eller er jeg helt på bærtur? Og hvis noen svarer, er det da chatting?

Hehehe... ja... i prinsippet... :lol:

En artig vinkling på problemstillingen, men så er refleksjonen også interessant i et større perspektiv i motsetning til f.eks.... kebab. Poenget er såvidt jeg forstår det at tråden ikke bare skal være tullball. Jeg er for min del tilfreds så lenge vi også prøver å diskutere mer interessante temaer som f.eks Porsche i relasjon til BMW og Mercedes-Benz. Eller f.eks hva Marius2002 skal gjøre for å få en tett motor på en billig måte med en eller annen vidunderkur... :?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er for min del tilfreds så lenge vi også prøver å diskutere mer interessante temaer som f.eks Porsche i relasjon til BMW og Mercedes-Benz.

Enig, i den grad det holdes til normale fine fakta, og ikke lange utgreiinger, side opp og side ned, mellom 1-2-3stk som har god peiling. Det kan bli monotomt for andre som ikke henger med. For all del, sier ikke at det er feil at folk med kunnskap deler dette, men da er din "blogg" en mye mere riktig plass og gjøre det på, etter mitt syn, da man får samlet mere relevant info i en tråd med mere retningslinjer, i stedet for å ha det i en "alle-snakker-om-alt-mulig-tråd"

Eller f.eks hva Marius2002 skal gjøre for å få en tett motor på en billig måte med en eller annen vidunderkur... :?
Det kan jo være revolusjonerende :applause:
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eller f.eks hva Marius2002 skal gjøre for å få en tett motor på en billig måte med en eller annen vidunderkur... :?
Det kan jo være revolusjonerende :applause:

Ja det hadde vært kult om jeg fikk det til. En dum 2-er feil på EU-godkjenningen som jeg ikke kommer igjennom med. Har brukt x antall tusten i nye bremser, klosser rundt om og bremseslanger. Samtidig en del regninger og nedbetaling på studielånet. Med andre ord har jeg ikke råd til en slik reparasjon denne måneden, og dessverre er det denne måneden den må være EU-godkjent. Alle gode råd for å få det tett tas imot med takk. :)

Igrunn ganske synd, bilen er nesten fri for rust, eneste er bitte litt overflaterust i lakken som jeg skal ta til sommeren. Under ser den ny ut og ikke tegn til rust engang og alt ellers fungerer som det skal. Virkelig en god bil og mye for pengene. Men kommer ikke langt uten skilter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dersom man setter seg i tidmaskinen tilbake til side en i tråden, ser man fort regelverket. Det virker som dette egentlig aldri har vert i fokus, verken av brukere eller moderatorer. Jeg har verken fartstid eller noen lang rekke med innlegg, men har alikevell observert det at di samme "synderene" går igjen. Jeg forstår vell egentlig di som bruker denne til sitt bruk, selv om det går imot trådens originale bestemmelser. Det er jo så godt som allment godkjent å bruke denne tråden til dette, i.o.m at det har pågått jevnt og trutt uten noen tilsynelatendes inngrep.

For noen sider siden virker det derimot som di styrendes styrkene har sett seg lei, og satt nullpunkt. Noe som er bra, men skal en slik tråd fungere, må den ha litt rom i bukseliningen. IRC/chat funksjoner fungerer i teorien bra til slikt, men blir fort tungvindt.

Jeg synest ivertfall at en slik tråd er som ett mindre onde for di fleste forumer. Uten tråder som dette, sliter mange forum faktisk mere med offtopic, siden det sprer seg i større grad til hele forumet, i stedet for å samlest opp. Det er bedre med ei høne i hånda, enn ti på taket.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • awt locked this emne
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...